Fleet Business #22

ΚΑΙ ΤΏΡΑ ΤΙ; Σύμφωνα με τον Andreas Gorbach, απαιτείται άμεση πίεση για την αναθεώρηση των στόχων CO2 που έχουν τεθεί για το 2025, ενώ παράλληλα πρέπει να συνδεθούν οι στόχοι του κλάδου κατασκευής επαγγελματικών, βάσει νομικού πλαισίου, με την επέκταση των υποδομών και τα διόδια σε όλη την Ευρώπη για τα φορτηγά. Ακόμη, είναι απαραίτητο να επιτραπεί στα οχήματα που τροφοδοτούνται από «καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα» (CNF) να βοηθήσουν γενικά στην επίτευξη των στόχων CO2 της βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων, αντί να εγκατασταθούν χρονοβόρες, γραφειοκρατικές και δαπανηρές διαδικασίες μέτρησης για κάθε όχημα ξεχωριστά. Σε κάθε περίπτωση, οι υποδομές είναι το «κλειδί» της απανθρακοποίησης. Με περίπου 150 κανονισμούς της Ε.Ε. και περίπου 30 οδηγίες, τα φορτηγά και τα λεωφορεία είναι ένας από τους κλάδους με τις πιο αυστηρές ρυθμίσεις. Πρέπει να τηρούνται περισσότερες από 20.000 σελίδες κανονισμών - από κανονισμούς μπαταριών, κανονισμούς για επικίνδυνα προϊόντα και εγκρίσεις εξαρτημάτων έως κανονισμούς θορύβου. Αυτό βάζει τεράστιο φρένο στην ανάπτυξη καινοτομιών και τεχνολογιών που αποτελούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ευρώπης. Σε μια εποχή που εγκρίνονται οι αιτήσεις χρηματοδότησης για την ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών στην ευρύτερη περιοχή, η τεχνολογία έχει ήδη φτάσει στο επόμενο στάδιο καινοτομίας - και κάθε προηγούμενη αίτηση χρηματοδότησης είναι πρακτικά ξεπερασμένη. *Ο δρ Andreas Gorbach είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και επικεφαλής της Τεχνολογίας Φορτηγών. Πριν από την τρέχουσα θέση του, ήταν διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας κυψελών καυσίμου cellcentric της Daimler Truck AG και του Ομίλου Volvo. Πριν από αυτό, ο Gorbach ήταν επικεφαλής του τμήματος διαχείρισης προϊόντων για τις παγκόσμιες γενιές κινητήρων και αξόνων της Daimler Truck. Επιπλέον, ήταν υπεύθυνος για την προστασία του κλίματος και την ποιότητα του αέρα, στο πλαίσιο της στρατηγικής βιωσιμότητας της εταιρείας. Ο ίδιος ξεκίνησε την καριέρα του στην Daimler Truck το 2005 στο τμήμα ανάπτυξης κινητήρων. Τα επόμενα χρόνια κατείχε διάφορες διοικητικές θέσεις, συμπεριλαμβανομένης αυτής του του επικεφαλής ανάπτυξης για τις παγκόσμιες πλατφόρμες κινητήρων. Οι υποδομές Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι CO2 στην Ευρώπη για το 2030, απαιτούνται περίπου 35.000 σημεία γρήγορης φόρτισης (>800 kW) και 2.000 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου για βαρέα φορτηγά και λεωφορεία. Από εδώ και στο εξής, περίπου 500 νέα σημεία φόρτισης θα πρέπει να κατασκευάζονται κάθε μήνα. Αντίθετα, έχουμε συνολικά πολύ λιγότερα από 1.000 σημεία φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη, τα οποία έχουν επίσης πολύ μικρή ικανότητα φόρτισης. Η πρόοδος με τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι ακόμη πιο αργή. Είναι σημαντικό να ειπωθεί ότι αυτό δεν συγκρίνεται με την κατασκευή σημείων φόρτισης για επιβατικά αυτοκίνητα. Εκτός από την ανάγκη για ισχυρούς φορτιστές, τα φορτηγά απαιτούν επίσης μεγαλύτερους χώρους στάθμευσης. Τα λεωφορεία πρέπει να μπορούν να να φορτίζουν τις μπαταρίες τους σε διαχειριζόμενους χώρους στάθμευσης και ανάπαυσης για τους επιβάτες, καθώς και μακριά από τον αυτοκινητόδρομο - π.χ. σε τουριστικά αξιοθέατα, χώρους αναψυχής κ.λπ. Η επιχείρηση επαγγελματικών οχημάτων διαφέρει θεμελιωδώς από την επιχείρηση επιβατικών αυτοκινήτων Είναι αναγκαία η άσκηση πίεσης για αναθεώρηση των στόχων CO2 έως το 2025 και σε σχέση με τους κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων, βάσει νόμου, η επέκταση των υποδομών και τα διόδια για τα φορτηγά σε όλη την Ευρώπη 43 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=