Fleet Business #22

ψεις για τον μοναδικό κίνδυνο των πυρκαγιών στις μπαταρίες. Και ενώ οι κατασκευαστές και οι ασφαλιστικές λαμβάνουν μέτρα, οι εταιρείες leasing σπάνια προσφέρουν συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες για την πρόληψη ή τον μετριασμό του κινδύνου πυρκαγιάς. Ωστόσο, η Hiltermann Leasing Group αποτελεί εξαίρεση. Η Hiltermann ανταποκρίνεται στους αυστηρότερους κανονισμούς πυρασφάλειας που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025, αλλά καινοτομεί καθώς είναι η πρώτη εταιρεία leasing στην Ολλανδία που παρέχει ενεργά μέτρα προστασίας από τις πυρκαγιές λιθίου. Στο πλαίσιο της νέας συνεργασίας, η Hiltermann θα παρέχει ανθεκτικές στη φωτιά κουβέρτες και καλύμματα στους πελάτες της που χρησιμοποιούν κάποιο EV με leasing, καθώς και στον δικό της στόλο. «Η μπαταρία λιθίου είναι μια σπουδαία εφεύρεση, αλλά η ασφάλεια πρέπει πάντα να έρχεται πρώτη», δηλώνει ο Eelco Postma, διευθυντής Μάρκετινγκ και Εμπειρίας Πελατών στη Hiltermann. Η συνεργασία, σύμφωνα με την εταιρεία leasing, θα έχει πραγματικό αντίκτυπο στην ασφάλεια, τόσο στον εργασιακό χώρο όσο και πέρα από αυτόν. ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΠΟΔΉΛΑΤΑ: ΈΝΑΣ ΕΠΙΠΛΈΟΝ ΚΊΝΔΥΝΟΣ Οι πυρκαγιές λιθίου δεν σχετίζονται μόνο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά με όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, επισημαίνει ο Martin Brandjes, ιδρυτής της Liiontek: «Σήμερα, περίπου το 5% όλων των οικιακών πυρκαγιών προκαλούνται από ηλεκτρικά ποδήλατα που παίρνουν φωτιά κατά τη φόρτιση». Το 2023, οι πυροσβεστικές υπηρεσίες στο Ηνωμένο Βασίλειο κλήθηκαν σε 921 πυρκαγιές που σχετίζονταν με μπαταρίες ιόντων λιθίου (αύξηση 43% σε ετήσια βάση). Από αυτές: u 29% αφορούσαν ηλεκτρικά ποδήλατα, u 14% ηλεκτρικά πατίνια, και u 13% ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για τις εταιρικές εγκαταστάσεις όπου πολλά EVs φορτίζουν δίπλα-δίπλα, οι πυρκαγιές σε μπαταρίες λιθίου αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο: «Αν ένα όχημα πάρει φωτιά κατά τη φόρτιση, η φωτιά αναπόφευκτα θα εξαπλωθεί στα διπλανά οχήματα». Σύμφωνα με τη Liiontek, οι φλόγες από ένα φλεγόμενο EV μπορούν να μεταδοθούν σε άλλα οχήματα σε λιγότερο από ένα λεπτό, ενώ σε μη ηλεκτρικά οχήματα αυτό διαρκεί κατά μέσο όρο οκτώ λεπτά. Για τις εταιρικές εγκαταστάσεις όπου πολλά EVs φορτίζουν δίπλαδίπλα, οι πυρκαγιές σε μπαταρίες λιθίου αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο Συμπερασματικά θα λέγαμε πως αν και τα προληπτικά μέτρα ασφάλειας είναι πάντα χρήσιμα, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο κίνδυνος πυρκαγιάς στα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ μικρός και ότι τα περιστατικά αυτά οφείλονται συνήθως σε κακή διαχείριση ατυχημάτων ή λανθασμένες πρακτικές φόρτισης. Μερικά καλά σχεδιασμένα μέτρα πρόληψης μπορούν να μειώσουν περαιτέρω τον ήδη περιορισμένο κίνδυνο και να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανές ζημιές σε περίπτωση συμβάντος. 39 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=