Fleet Business #22

CERT-, το ID.4 είτε επαναφορτίζεται με το πράσινο είτε με το τυπικό ενεργειακό μίγμα της Ε.Ε., τελικά, εξοικονομεί εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το αντίστοιχο ντίζελ σε διάρκεια χρήσης 200.000 χλμ. Κατά τους αναλυτές, αυτή η εξοικονόμηση θα μπορούσε να φθάσει έως και το 50%, εάν το αυτοκίνητο επαναφορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, αλλά μειώνεται στο 25% εάν φορτίζεται από το τυπικό μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας της Ε.Ε. Δημόσια δίκτυα φόρτισης όπως το Ionity, το Fastned και το Tesla Supercharger έχουν δεσμευτεί να χρησιμοποιούν μόνο Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και πολλές μεγάλες εταιρείες έχουν δεσμευθεί αναλόγως για την ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από φορτιστές που βασίζονται σε δικά τους συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. ΦΌΡΤΙΣΗ ΣΤΗ ΒΆΣΗ Ωστόσο, οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων και φορτηγών που συνδέουν τα οχήματα στις κατοικίες τους, παρουσιάζουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική πρόκληση, καθώς οι εργοδότες μπορούν να τους συστήνουν, αλλά όχι και να τους αναγκάζουν, να προμηθεύονται ρεύμα από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στα σπίτια τους. Σε μια έρευνα, πέρυσι, σε 3.400 οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων σε 13 χώρες σε όλη την Ε.Ε., το Ινστιτούτο Fraunhofer διαπίστωσε ότι το μερίδιο των τιμολογίων χρέωσης ρεύματος από ΑΠΕ για οικιακή χρήση είχε μειωθεί σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2021. Ωστόσο, το 59% των ερωτηθέντων στη Γερμανία, 58% στην Αυστρία, 56% στην Ισπανία, 51% στο Ηνωμένο Βασίλειο και 50% στο Βέλγιο, έχουν υπογράψει με παρόχους για συμβάσεις για παροχή ρεύματος 100% από ανανεώσιμες στους τόπους κατοικίας τους. Η ίδια έρευνα βρήκε ισχυρά στατιστικά δεδομένα μόνο για τους στόλους στη Γερμανία, όπου το 59% των διαχειριστών τους δήλωσαν ότι οι φορτιστές στο χώρο εργασίας είχαν 100% τιμολόγιο ΑΠΕ, αν και το ένα τρίτο δεν το γνώριζε, ενώ μόνο το 11% είπε ότι οι εταιρείες τους δεν είχαν εγγραφεί σε τέτοιο τιμολόγιο. Σε όλες τις τοποθεσίες φόρτισης κατ’ οίκον, στην εργασία και τα δημόσια σημεία, το μερίδιο της συμβατικής ανανεώσιμης ενέργειας στην Ευρώπη είναι περίπου 61%, υψηλότερο από το γενικό ενεργειακό μίγμα, όπου το 49% της ενέργειας προέρχεται από ΑΠΕ. ΕΠΕΝΔΎΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΏΝ Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, για να συρρικνώσουν το αποτύπωμα άνθρακα της κατασκευής των ηλεκτρικών οχημάτων τους και να μεγιστοποιήσουν τη φιλικότητα προς το περιβάλλον κατά τη χρήση. Δημόσια δίκτυα φόρτισης όπως το Ionity, το Fastned και το Tesla Supercharger, έχουν δεσμευτεί να χρησιμοποιούν μόνο Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Volkswagen υπέγραψε 10ετές συμβόλαιο για την αγορά πράσινης ενέργειας για το gigafactory του Salzgitter. Ο Jörg Teichmann, Chief Procurement Officer της PowerCo SE (κατασκευάστριας στοιχείων μπαταρίας που ιδρύθηκε από τον Όμιλο VW), δήλωσε: «Θέλουμε να οικοδομήσουμε μια ισχυρή ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, που επίσης θέτει υψηλά πρότυπα όσον αφορά τη βιωσιμότητα». Η VW συμμετέχει, επίσης, σε 18 φωτοβολταϊκούς σταθμούς και 8 αιολικά πάρκα σε 9 ευρωπαϊκές χώρες, τα οποία παρήγαγαν περίπου 1,1 τεραβατώρες πράσινης ενέργειας πέρυσι. Ο κατασκευαστής σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις του στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες. Ο Andreas Walingen, CSO και επικεφαλής Στρατηγικής της επωνυμίας Volkswagen Passenger Cars, δήλωσε: «Η δέσμευσή μας για τη βιωσιμότητα υπερβαίνει κατά πολύ την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων. Μέσω της μεγάλης κλίμακας ανάπτυξης ευρωπαϊκών αιολικών και ηλιακών πάρκων, σκοπεύουμε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στην περιοχή, στις προσπάθειές τους να χρησιμοποιούν πάντα τα ID. οχήματα κατά τρόπο που να εξασφαλίζει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα». 37 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=