Fleet Business #22

πωλείται. Μια σύγκριση τιμών πέντε μοντέλων από τους πέντε μεγαλύτερους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων -Volkswagen, Stellantis, Renault, BMW και Mercedes- δείχνει διαφορές μεταξύ 41% και 183% μεταξύ της τιμής πώλησης στην Κίνα και την Ευρώπη. Αυτές οι διαφορές τιμών δεν μπορούν να αποδοθούν στο κόστος εισαγωγής/δασμούς και μόνο, ή στον πλουσιότερο εξοπλισμό. (Πίνακας 2) ΕΝ ΤΈΛΕΙ; 1Το συμπέρασμά μου είναι ότι τα κινεζικά BEV (και όχι μόνο, και τα PHEV και κάποια ICE) έχουν τόσα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στο κόστος παραγωγής τους, την τεχνολογία τους και τον πλούσιο και high tech εξοπλισμό τους, που συγκινεί τις νεότερες γενιές οδηγών, που πολλά από αυτά θα εδραιωθούν στην Ε.Ε., παρόλο τους αρχικούς ενδοιασμούς περί ποιότητας και ασφάλειας όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν στις αγορές μας. Επίσης, οι Κινέζοι ΟΕΜ, μετά το «βρεφικό στάδιο», έμαθαν πώς λειτουργεί η ευρωπαϊκή αγορά και πόσο διαφέρει από χώρα σε χώρα. 2Οι λιανικές τιμές των αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν και πάνω από τον πληθωρισμό, λόγω των γεωπολιτικών επιρροών και του αυξημένου τους κόστους (πρώτες ύλες, κανονισμοί, πρόστιμα, κόστος ενέργειας, logistics). 3Τα BEV θα συνεχίσουν να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους, «εκ κανονιστικού αναγκασμού» αλλά σε πολύ πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με το επιθυμητό, τόσο για τις κυβερνήσεις όσο και για τους κατασκευαστές που έχουν ήδη επενδύσει σε αυτή την τεχνολογία. 4Το κόστος μηνιαίας χρηματοδοτικής μίσθωσης των οχημάτων, τόσο των επιβατικών όσο και των φορτηγών, θα συνεχίσει και αυτό να αυξάνει. Τόσο γιατί το αρχικό κόστος αγοράς των οχημάτων θα αυξάνεται, όπως προανέφερα, όσο και λόγω του αυξημένου ρίσκου που καλούνται να αναλάβουν οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης για τη μελλοντική υπολειμματική αξία των οχημάτων, ειδικά των BEV, όσο και για την αβεβαιότητα ΓΡΑΦΗΜΑ 4: ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΩΣ ΠΟΣΟΣΤΟ (%) ΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΘΕ ΜΑΡΚΑΣ ΤΟ 2024 Πηγή: JATO Dynamics Ltd Copyright © 2025 Κίνα Υπόλοιπος κόσμος 30% BMW 11% GM 4,6% Ford 22% Honda 2,7% Hyndai-Kia 6,2% Mazda 30% Mercedes 20% Nissan 0% Renault 0,9% Stellantis 0% Suzuki 4,7% Tata 36% Tesla 16% Toyota 32% Volkswagen Το κόστος μηνιαίας χρηματοδοτικής μίσθωσης των οχημάτων, τόσο των επιβατικών όσο και των ελαφρών φορτηγών, θα συνεχίσει και αυτό να αυξάνει σαν από δυτικούς κατασκευαστές, όπως τα BMW iX3, Volvo EX30, Cupra Tavascan, Lincoln Nautilus, Kia EV5 ή Tesla Model 3. Ενώ αυτά τα οχήματα παράγονται στην Κίνα, δεν έχουν όλα ανταγωνιστικές τιμές όταν πωλούνται σε εξαγωγικές αγορές. Το ίδιο όχημα που παράγεται στο ίδιο εργοστάσιο, με τις ίδιες προδιαγραφές, μπορεί να τιμολογηθεί πολύ διαφορετικά ανάλογα με το πού 28 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=