Fleet Business #22

ανάπτυξης και ευνοϊκούς εμπορικούς όρους, συμπεριλαμβανομένων συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών και χαμηλού κόστους εργασίας. Η Κίνα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού. Τα τελευταία 20 χρόνια, σχεδόν όλες οι δυτικές, ιαπωνικές και κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταστήσει παραγωγικές δραστηριότητες εντός των συνόρων της. Ο αρχικός στόχος τους ήταν να παράγουν αυτοκίνητα για τοπική κατανάλωση για να επωφεληθούν από την ανάπτυξη της αναπτυσσόμενης εγχώριας αγοράς. Αυτή η στρατηγική λειτούργησε για πολλά χρόνια, επιτρέποντας στους OEM να αυξήσουν τα παγκόσμια έσοδα και κέρδη τους. Το 2024, η Κίνα αντιπροσώπευε το 32% των συνολικών πωλήσεων μονάδων του ομίλου Volkswagen, το 36% για την Tesla και το 30% τόσο για τη Mercedes όσο και για την BMW (προσωρινά στοιχεία). (Γράφημα 4) Καθώς η κινεζική αγορά έχει ωριμάσει και οι πωλήσεις έχουν επιβραδυνθεί, οι εταιρείες που παράγουν αυτοκίνητα στην Κίνα έχουν στραφεί σε νέες αγορές για να διατηρήσουν τις δραστηριότητές τους σε λειτουργία. Τα τελευταία δύο χρόνια, οι εξαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη· το 2023, η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία και έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων στον κόσμο. Πολλά από αυτά ήταν μοντέλα που παρήχθη2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 ΓΡΑΦΗΜΑ 3: ΜΕΣΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Πηγή: JATO Dynamics Ltd Copyright © 2025 60.000 55.000 50.000 45.000 40.000 35.000 30.000 25.000 20.000 Ισπανία Γαλλία Ιταλία Γερμανία Μεγάλη Βρετανία () ΠΊΝΑΚΑΣ 1: ΜΕΣΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΣΗΜΕΡΑ* ICE1 BEV2 2019 2024 2019 vs 2024 2019 2024 2019 vs 2024 38.264€ 42.207€ +10% Γαλλία 59.197€ 55.430€ -6% 42.120€ 53.109€ +26% Γερμανία 60.971€ 64.146€ +5% 37.045€ 43.871€ +18% Ιταλία 49.080€ 64.603€ +32% 37.577€ 44.243€ +18% Ισπανία 62.035€ 63.235€ +2% 32.835£ 42.493£ +29% Ηνωμένο Βασίλειο 51.035£ 59.461£ +17% 1ICE: οχήματα με κινητήρες εσωτ. καύσης 2BEV: πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας Πηγή: Πηγή: JATO Dynamics Ltd Copyright © 2025 *Νοέμβριος 2024 Καθώς η κινεζική αγορά έχει ωριμάσει και οι πωλήσεις έχουν επιβραδυνθεί, οι εταιρείες που παράγουν αυτοκίνητα στην Κίνα έχουν στραφεί σε νέες αγορές για να διατηρήσουν τις δραστηριότητές τους σε λειτουργία 27 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=