Fleet Business #22

αναγκαίες προϋποθέσεις, όπως η πληθώρα προσιτών επιλογών (ανεξαρτήτως των κρατικών επιδοτήσεων) σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς, η επαρκής ονομαστική αυτονομία, τα εκτενή προσβάσιμα δίκτυα φόρτισης και η μεταπωλητική σταθερότητα της αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, κατά την τρέχουσα φάση η πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών βρίσκεται εν μέσω αντιπαράθεσης δύο διακριτών παρατάξεων, που εκπροσωπούν οι ηλεκτρο-μάχοι και οι ηλεκτρο-λάτρες, γεγονός που δεν συνδράμει προς την ομαλή μετάβαση και δημιουργεί περαιτέρω σύγχυση στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Οι υποψήφιοι αγοραστές αναμφίβολα έλκονται από τα ισχυρά θέλγητρα των επιτυχημένων ηλεκτρικών επιλογών όπως η τεχνολογική ανωτερότητα, το χαμηλό κόστος χρήσης, η ομαλή όσο και δυναμική εμπειρία οδήγησης και η αίσθηση νεωτερισμού που προσφέρουν, αρκεί οι προαναφερόμενες αναγκαίες προϋποθέσεις να πληρούνται παράλληλα. Οι κατασκευαστές από τη μεριά τους αναμφίβολα έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στη διεύρυνση της γκάμας, διαθέτοντας ήδη περισσότερα από 130 μοντέλα και με αυτονομίες που αγγίζουν ήδη τα 600 χλμ. με περαιτέρω προοπτική. Παράλληλα, η σύγκλιση τιμών μεταξύ υβριδικών (πχ Jeep Avenger e-Hybrid με 26.500 ευρώ) και ηλεκτρικών προτάσεων (αντίστοιχη έκδοση Jeep Avenger BEV με 31.400 ευρώ) έχει σημαντικά επιτευχθεί, σε σημείο που η διαφορά σε απόλυτες αξίες (ακόμα και προ της κρατικής επιδότησης) να είναι μικρότερη του 18% όταν πριν από μόλις δύο χρόνια ξεπερνούσε το 45%». Τα τελευταία 2-3 χρόνια γίνεται συχνά λόγος για τις περιορισμένες υποδομές φόρτισης. Πιστεύετε ότι αυτό επηρεάζει σημαντικά την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; «Mια σοβαρή παρανόηση διακατέχει την ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση την ελληνική αγορά και προκαλεί αντιπαραγωγικές διενέξεις. Ειδικότερα, το αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε. που με γενικό τίτλο «Fit for 55» απαίτησε, μεταξύ άλλων, την επίτευξη μηδενικών ρύπων έως το 2035, επιβάλλοντας τεκτονικές αλλαγές στην ίδια τη φύση της αυτοκίνησης, οφείλει να προσεγγίσει με την αντίστοιχη κανονιστική φιλοσοφία και την εκπλήρωση του κορυφαίου ζητήματος των υποδομών φόρτισης. Για να γίνει πιο κατανοητό, τα τελευταία 135 χρόνια όλοι οι οδηγοί στον πλανήτη γνωρίζουν ότι η πλήρωση καυσίμων δεν γίνεται ούτε σε πολυσύχναστα εμπορικά malls ούτε σε σούπερ μάρκετ ούτε σε ιδιωτικά ή δημόσια parking. Ούτε δαπανούν 10-23 ώρες για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ, ούτε τα έχουν στο 39% για να ταξιδέψουν ακτοπλοϊκώς, ούτε αγχώνονται να κάνουν online κράτηση σε απομακρυσμένους σταθμούς καυσίμων εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το σημείο αναχώρησης και σε προκαθορισμένη ώρα. Ούτε και πολλά άλλα που προκαλούν το περίφημο range anxiety στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων. Και όπως σε έναν άλλο σημαντικό κλάδο της παγκόσμιας οικονομίας που αναπτύχθηκε προ 30ετίας και στην Ελλάδα, οι τότε κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Nokia, Ericsson, Motorola, Alcatel κ.λπ. δεν ήταν αρμόδιοι ούτε για την ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιακών δικτύων GSM ούτε άλλων αναγκαίων υποδομών, που αναντίρρητα βάρυναν τόσο τους δημόσιους φορείς (π.χ. ΟΤΕ) όσο και τους μεγάλους ιδιωτικούς παρόχους (π.χ. Panafon/Vodafone) πάντα με Το αυστηρό πλαίσιο “Fit for 55” της Ε.Ε. οφείλει να προσεγγίσει με αντίστοιχη κανονιστική φιλοσοφία και το ζήτημα των υποδομών φόρτισης 20 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=