ΓΙΏΡΓΟΣ ΜΠΑΚΌΠΟΥΛΟΣ, Managing Director Italian Motion Το κουστούμι της ηλεκτροκίνησης θα έχει επιτυχία μόνο εάν είναι ραμμένο στα μέτρα της αγοράς ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ με τον επικεφαλής μιας εταιρείας που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα πέντε διαφορετικές μάρκες από έναν τεράστιο όμιλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, τη Stellantis, έχει οπωσδήποτε το δικό της ενδιαφέρον. Πολύ περισσότερο όταν η συζήτηση δεν περιστρέφεται γύρω από το πόσο καλά είναι τα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά η Italian Motion (Alfa Romeo, FIAT/FIAT Professional, Jeep, Abarth, Leapmotor) αλλά γύρω από τη συνολική εικόνα της αγοράς, τις παθογένειες, τη δυναμική και τις προοπτικές της. Η κουβέντα ξεκινά αναπόφευκτα από τα αποτελέσματα του 2024: Τι έγινε στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2024, τι περιμένουμε το 2025; «To 2024 η αγορά επιβατικών οχημάτων παρουσίασε μια ανεπαίσθητη βελτίωση της τάξης του 2%, βασιζόμενη κυρίως στη βελτίωση της Λιανικής κατά 7%, απορροφώντας παράλληλα και τη μείωση των εταιρικών πωλήσεων κατά -3% έναντι του 2023. Και αυτή η βελτίωση προήλθε κυρίως από την αποτελεσματικότητα κατά βάση των Ασιατών κατασκευαστών (σωρευτικά 60% μερίδιο) στις λιανικές πωλήσεις επιβατικών. Είναι απόρροια κυρίως των ανταγωνιστικότερων τιμών σε μια εποχή που εντείνεται το ευαίσθητο ζήτημα της ακρίβειας σε όλους τους βασικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Αυτό το φαινόμενο, με ιδιαίτερη ένταση στην Ελλάδα, συνεπικουρείται και από την παραγωγική «ουδετερότητα» της χώρας, καθώς η παντελής απουσία εργοστασίων δεν επαναλαμβάνει τα παραδείγματα υπερβάλλουσας εμπορικότητας μαρκών σε χώρες με εγχώριες παραγωγικές μονάδες. Και αποτυπώνει για το λόγο αυτό καταναλωτικές προτιμήσεις που επιβραβεύουν εμπράκτως τις εκάστοτε ιδανικές value for money προτάσεις. Εξειδικεύοντας περαιτέρω την πορεία των πωλήσεων, οφείλουμε να επισημάνουμε τις διαφορετικές ταχύτητες του α΄ (+10%) και του β΄ (-8%) εξαμήνου 2024 έναντι των αντίστοιχων του 2023. Η εξήγηση κρύβεται αφενός στην εξυπηρέτηση συσσωρευμένων παραγγελιών του προηγούμενου έτους, αφετέρου στην προοδευτική επιβράδυνση της ζήτησης από ιδιώτες και επιχειρήσεις (κυρίως στα Rent A Car) από τα αλλεπάλληλα κύματα ακρίβειας που λαμβάνουν χώρα την τελευταία κυρίως διετία. Όσον αφορά το 2025, οι περισσότερες αναλύσεις συγκλίνουν σε μια αγορά επιβατικών έως 130.000 οχημάτων, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία των πρώτων δύο μηνών. Η όποια βελτίωση δύναται θα προέλθει κατά βάση από τις εταιρικές πωλήσεις που διαχρονικά παρουσιάζουν μεγαλύτερες διακυμάνσεις (λόγω μεΟ Γιώργος Μπακόπουλος, Managing Director της Italian Motion, μιλά εφ’ όλης της ύλης για την αγορά αυτοκινήτου, ανατρέχει στα αποτελέσματα του 2024 και κάνει τις πρώτες προβλέψεις για το 2025, δηλώνοντας πως τόσο η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης όσο και η γενικότερη ανάπτυξη της αγοράς απαιτούν σταθερότητα πολιτικών και ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον. Συνέντευξη στον ΝΊΚΟ ΛΟΥΠΆΚΗ Η όποια βελτίωση της αγοράς θα προέλθει κατά βάση από τις εταιρικές πωλήσεις που διαχρονικά παρουσιάζουν μεγαλύτερες διακυμάνσεις 18 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=