Fleet Business #22

ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 • # 22 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Αναπόφευκτη η άνοδος των τιμών; ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Γιώργος Μπακόπουλος ΦΟΡΤΗΓΑ & ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ Η οικονομία της ενεργειακής μετάβασης ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΟΛΟΥ Βέλτιστες πρακτικές στην Ελλάδα

Προσαρμογή στα νέα δεδομένα Οι μέρες που διανύουμε χαρακτηρίζονται από μια γενικευμένη αβεβαιότητα, η οποία αναμφίβολα πηγάζει από τους περίφημους «αμοιβαίους» δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ, που έχουν ταρακουνήσει την παγκόσμια οικονομία και ταυτοχρόνως έχουν δημιουργήσει μια γενικότερη ανησυχία στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι εξελίξεις τρέχουν, προβλέψεις είναι δύσκολο να γίνουν, το τι ακριβώς θα συμβεί στην αγορά αυτοκινήτου και στις οδικές μεταφορές δεν μπορεί κανείς να το γνωρίζει, ωστόσο κάποια στοιχεία που παραθέτουμε σε σχετικό άρθρο απεικονίζουν με χαρακτηριστικό τρόπο τι θα πει διεθνοποίηση και πόσο αλληλένδετες είναι πια οι οικονομίες διαφορετικών χωρών και τα συμφέροντα διαφορετικών κατασκευαστών. Στη δική μας πλευρά του Ατλαντικού η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να δώσει ένα τριετές περιθώριο συμμόρφωσης με τους στόχους εκπομπών CO2 λειτούργησε άκρως ανακουφιστικά για τους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στο έδαφος της γηραιάς ηπείρου και έβλεπαν τον πέλεκυ των προστίμων να κρέμεται απειλητικά πάνω από τα οικονομικά τους αποτελέσματα. Η μετάθεση της ημερομηνίας όμως δεν λύνει αυτομάτως το πρόβλημα, καθώς όλοι τους θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και αυτό δεν είναι τόσο απλό, καθώς δεν υπάρχει ούτε σταθερή ούτε ενιαία -σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.- αντιμετώπιση των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV), των οποίων το μερίδιο (13,6% το 2024) κρίνεται πολύ χαμηλό με βάση τους μεγαλεπήβολους στόχους του Fit for 55. Και αν το ευρωπαϊκό 13,6% των BEV κρίνεται χαμηλό, τι σχόλιο να κάνει κανείς για το ελληνικό 6,35%... Τι πρέπει να γίνει; «Το κουστούµι της ηλεκτροκίνησης θα έχει επιτυχία µόνο εάν είναι ραµµένο στα µέτρα της αγοράς», με «αντίστοιχη κανονιστική φιλοσοφία» στο ζήτημα των υποδομών φόρτισης, λέει στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Γιώργος Μπακόπουλος, Managing Director της Italian Motion. Μια αγορά που για να αναπτυχθεί, χρειάζεται επίσης φθηνή και προσβάσιμη χρηματοδότηση. Βλέπετε, όπως επισημαίνει και ο Ευάγγελος Χατζησταύρου, Global Head of Strategic Programmes Implementation της JATO Dynamics, στη δική του παρέμβαση, αφενός «οι τιμές των αυτοκινήτων πήραν την ανιούσα» τα τελευταία χρόνια και αφετέρου το κόστος χρηματοδοτικής μίσθωσης θα συνεχίσει και αυτό να αυξάνει. H συνεχιζόμενη έλευση νέων εταιρειών, κυρίως από την Κίνα, ανακατεύει ενδεχομένως την «τράπουλα», αλλά από μόνη της δεν μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστική άνοδο των πωλήσεων. Σε αυτό το περιβάλλον οι διαχειριστές στόλων θα πρέπει να δουν για άλλη μια φορά πώς θα κάνουν πιο αποδοτική τη λειτουργία των οχημάτων τους επανεξετάζοντας τα κόστη και αξιοποιώντας τόσο την υπάρχουσα εμπειρία και τις καλές πρακτικές που προκύπτουν από αυτήν, όπως αποτυπώνονται στο άρθρο του Τάσου Δαμήλου, αναλυτή της Verallis, όσο και τα σύγχρονα εργαλεία που προσφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας - και σίγουρα την τεχνητή νοημοσύνη. Γιατί οι βασικές αρχές του Fleet Management διατηρούν στο ακέραιο την αξία τους και στην παρούσα συγκυρία… Νίκος Λουπάκης ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΙΆΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΆΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ ACCOUNT MANAGEMENT TEAM ΑΓΑΘΗ ΖΟΡΜΠΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΒΑΡΙΑ ΔΡΟΥΓΑ ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΓΙΩΤΑ ΜΠΡΙΛΗ COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ FLEETBUSINESS ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΕΥΧΟΣ 22 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Ετήσια συνδρομή: 120 € 230366 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE 3 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

IN MEMORIAM: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ Ο θεμελιωτής του σύγχρονου ειδικού Τύπου στην Ελλάδα..............6 FLEET BUSINESS MARKET Τα νέα της αγοράς, οι νέοι «παίκτες» και τα μοντέλα................ 10 ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025 Επιβράβευση καινοτόμων καυσίμων........................16 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Τι χρειάζεται για να πετύχει η ηλεκτροκίνηση και να αυξηθεί η αγορά αυτοκινήτου.......18 ΤΕΣΣΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ H αγορά, η άνοδος των τιμών, η ενεργειακή μετάβαση και η είσοδος των Κινέζων.............24 Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΣΜΟΥ Ο χάρτης των εξαγωγών της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τις ΗΠΑ....................................... 30 ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες στρέφονται στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.......................34 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Ο ρόλος των ΑΠΕ στη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων των στόλων............................................36 ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Οι εταιρείες leasing λαμβάνουν τα μέτρα τους..............38 ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ H οικονομία της ενεργειακής μετάβασης.................40 ΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ Ο ρόλος των microcars στη σύγχρονη κινητικότητα........... 44 REMARKETING 2025: Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Σταθεροποίηση της αγοράς των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων...................... 46 ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ Το μέλλον του Remarketing μόλις ξεκίνησε......................................48 Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΟ 2025 Γιατί οι remarketers πρέπει να είναι ενθουσιασμένοι................ 50 FLEET MANAGEMENT Συνολικό κόστος στόλου οχημάτων και βέλτιστες πρακτικές στην Ελλάδα....................52 4 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 INDEX

«ΠΕΝΉΝΤΑ ΣΧΕΔΌΝ ΧΡΌΝΙΑ ύστερα από την έναρξη της δημοσιογραφικής του σταδιοδρομίας και της ενασχόλησής του με κάθε τι μηχανοκίνητο, δεν είναι ακόμη βέβαιο ποια από όλες τις αγάπες του ήταν η πιο δυνατή. Tο αυτοκίνητο ή το αεροπλάνο; Η πτήση ή η διαδρομή; Το γαλάζιο-λευκό του ουρανού ή το βαθύ μπλε προς μαύρο που οριοθετεί τα σύνορα σχεδόν της γήινης ατμόσφαιρας;» Το παραπάνω απόσπασμα που γράφτηκε πριν από περίπου 15 χρόνια -και μπορεί κανείς να βρει στην προσωπική του ιστοσελίδα- σχεδόν αντανακλά, θα έλεγε κανείς, σε λίγες μόνο γραμμές, αυτό που υπήρξε ο Κώστας Καββαθάς. Και η προσθήκη της λέξης «σχεδόν» οφείλεται στο ότι στα παραπάνω χαρακτηριστικά πρέπει να προσθέσουμε το ήθος και την προσήλωση του ταλαντούχου αυτού δημοσιογράφου και εκδότη σε βασικές αξίες της δημοσιογραφίας, καθώς επίσης και τις κοινωνικές του ανησυχίες, που ξεκινούσαν από τα πιο σοβαρά οικουμενικά προβλήματα και έφταναν μέχρι τα καθημερινά ζητήματα που απασχολούσαν τους Έλληνες πολίτες. ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥ ΒΗΜΑΤΑ Γεννήθηκε στην Αθήνα, στις 2 Μαρτίου του 1939· γονείς του η Ερασμία και ο Δημήτριος Καββαθάς (δικηγόρος). Τελείωσε το 2ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών και το 1957 εκπαιδεύτηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως, όπου και έβγαλε άδεια χειριστή ανεμοπτέρου, ενώ λίγο μετά (1958-1960), βρέθηκε να σπουδάζει μηχανολόγος μηχανικός στο London Northern Polytechnic, χωρίς όμως να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Ωστόσο αυτό δεν μείωσε ούτε κατ’ ελάχιστον την αγάπη του για την τεχνολογία ούτε και την εκτίμηση που έτρεφε για τους μηχανικούς που διακρίνονταν στον τομέα τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τη θέση του εκδότη φρόντιζε πάντα να έχει στα έντυπα που δημιούργησε αρκετούς πτυχιούχους… Τα πρώτα δείγματα γραφής τα έδωσε το 1959 στο περιοδικό «Ταχύτης», ωστόσο η πραγματική του πορεία στη δημοσιογραφία ξεκίνησε μετά το 1963, αφού ολοκλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία, στην εφημερίδα «Μεσημβρινή». Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας «Άλφα», ενώ λίγο αργότερα έκανε την πρώτη του προσπάθεια να εκδώσει δικό του ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ (2/3/1939 - 9/4/2025) Ο θεμελιωτής του σύγχρονου ειδικού Τύπου στην Ελλάδα IN MEMORIAM Φτωχότερος, χωρίς αμφιβολία, είναι ο ελληνικός Τύπος μετά την απώλεια του Κώστα Καββαθά, που έφυγε από τη ζωή στις αρχές του Απρίλη, σε ηλικία 86 ετών, έχοντας βάλει τη σφραγίδα του στο χώρο του ειδικού Τύπου και έχοντας διαγράψει μια πορεία που βασιζόταν στην αγάπη του για το αυτοκίνητο, την ταχύτητα, την τεχνολογία και την καινοτομία, αλλά και στην αφοσίωσή του στις πρωταρχικές αξίες της δημοσιογραφίας. Του ΝΊΚΟΥ ΛΟΥΠΆΚΗ Το 1970 ίδρυσε το περιοδικό «4 Τροχοί», που αποτέλεσε σημείο αναφοράς στο χώρο του αυτοκινήτου, αγγίζοντας με επιτυχία ζητήματα όπως η τεχνολογία, η οδήγηση και η οδική ασφάλεια, αλλά και επίκαιρα κοινωνικά προβλήματα 6 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

περιοδικό, μαζί με τον Γιάννη Μπαρδόπουλο. Στη συνέχεια βρέθηκε στο «Νέο Αυτοκίνητο» και λίγο μετά στο περιοδικό «Αuto Eξπρές», που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ Η μεγαλύτερη επιτυχία της επαγγελματικής ζωής του υπήρξε αναμφίβολα το περιοδικό αυτοκινήτου «4 Τροχοί», μια έκδοση που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1970 και δεν άργησε να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για το χώρο του αυτοκινήτου, την τεχνολογία του, την οδήγηση, την ασφάλεια και τη σχέση του ανθρώπου με τη μηχανή. Ήταν η εποχή που έχοντας στο πλευρό του τη σύζυγό του, Σόφη, ίδρυσε τις «Τεχνικές Εκδόσεις Α.Ε.» θέτοντας την αρχή μιας μεγάλης εκδοτικής πορείας, που προσέφερε υψηλής ποιότητας περιοδικά όπως τα «Πτήση & Διάστημα», «Ήχος & Hi-Fi», «2 Τροχοί», «Ram», «Γεύση», «Οδηγώντας», «Σκάφος και Θάλασσα», καθώς και οι ετήσιες εκδόσεις «4Τ Test», «Ο Κόσμος της Μοτοσυκλέτας» και «Στερεοφωνία & Μουσική» κ.ά. Παράλληλα, αρθρογράφησε στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Επίκαιρα», ενώ άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στις εφημερίδες «Το Βήμα» (1991–1998), «Καθημερινή» (1999) και «Πρώτο Θέμα» (2005-2012). Η αγάπη του για την ταχύτητα σε γη και ουρανό τον ώθησε να συμμετάΥπήρξε αναμφίβολα «δυνατή πένα» και κατάφερε να εμπνεύσει γενιές ολόκληρες αναγνωστών. Κάποιοι από αυτούς βρέθηκαν αργότερα να δουλεύουν μαζί του, δημιουργώντας μια ολόκληρη «σχολή» στον ειδικό Τύπο σχει σε αγώνες αυτοκινήτου στην Ελλάδα (5 συμμετοχές σε Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά σε και αναβάσεις, σιρκουί και άλλα ράλι με το ψευδώνυμο «Πηλεύς», οδηγώντας Peugeot 204 και ΝSU 1200 TT), ενώ ως δημοσιογράφος κατάφερε να πετάξει με ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ uΣτις δημοτικές εκλογές του 1990 εξελέγη δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Αθηναίων με τον Αντώνη Τρίτση. uΔιετέλεσε μέλος της κριτικής επιτροπής του διεθνώς αναγνωρισμένου θεσμού “European Car of The Year”, από το 1984 έως και το 2004. uΤο 1994 δημιούργησε τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, “Techlink”. uTο 2000 δημιούργησε το “Safetrack”, το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα. uΉταν εμπνευστής της πρωτοβουλίας Φαέθων 2004. Προηγήθηκαν (1997) το 1ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για τα Καθαρά Αυτοκίνητα και το 1ο Eco-Rally στην Πανεπιστημιούπολη της Αθήνας, μαζί με το ΕΜΠ. περισσότερους από 23 τύπους μαχητικών αεροσκαφών. Το 1969, έκανε μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη ζωντανή περιγραφή της αποστολής του Απόλλων 11, στο κανάλι της τότε ΕΙΡΤ. Αργότερα, τη δεκαετία του 1990, δημιούργησε και παρουσίαζε στο Mega Channel την εκπομπή «Τροχοί & Δρόμοι». Υπήρξε επίσης ιδρυτής του ραδιοφωνικού σταθμού Εν Λευκώ. Στο ενεργητικό του περιλαμβάνεται και «Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού». To 2021 εκδόθηκε από τις εκδόσεις Αρμός το αυτοβιογραφικό του βιβλίο «Ασημόσπιτο / Silverhouse». Φωτ.: Αρχείο Κώστα Καββαθά 7 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

Ο ΤΡΙΑΝΤΆΦΥΛΛΟΣ ΜΠΕΡΓΕΛΈΣ, εμπορικός διευθυντής της Up Hellas, εξηγεί πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να απλοποιήσουν τη διαχείριση, να μειώσουν το διαχειριστικό κόστος και να αποκτήσουν πλήρη έλεγχο των εταιρικών τους εξόδων, μέσα από μια πλήρως ψηφιακή προσέγγιση, σχεδιασμένη ειδικά για την ελληνική αγορά. Αυτό στην πράξη σημαίνει απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών, εξάλειψη πολυπλοκότητας μεταξύ ομάδων και λογιστηρίου και βελτίωση της συνολικής λειτουργίας της επιχείρησης. Ποιες ήταν οι ανάγκες της αγοράς που οδήγησαν στη δημιουργία της Up Expense; Για πολλά χρόνια, οι ελληνικές επιχειρήσεις διαχειρίζονταν τα εταιρικά τους έξοδα με τρόπους και χρονοβόρες διαδικασίες, που δεν ανταποκρίνονταν στις σύγχρονες ανάγκες τους. Οι χαμένες αποδείξεις, οι αργές εγκρίσεις και η έλλειψη διαφάνειας στις δαπάνες, προκαλούσαν περιττή γραφειοκρατία και αύξαναν το διαχειριστικό κόστος. Αυτό ακριβώς εντοπίσαμε στην Up Hellas και λανσάραμε πριν από ένα χρόνο την Up Expense, μια πλήρως ψηφιακή λύση εξόδων, που υποστηρίζεται από τις δικές μας business prepaid κάρτες. Η χρήση της επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ελέγχουν και να διαχειρίζονται τα έξοδά τους σε πραγματικό χρόνο, ενώ οι εργαζόμενοι τη χρησιμοποιούν για τις συναλλαγές τους, χωρίς να χρειάζεται να κρατούν αποδείξεις ή να περιμένουν αποζημιώσεις, καθώς μπορούν να βγάζουν φωτογραφία τις αποδείξεις από το app, αλλά και το QR της κάθε απόδειξης. Με την Up Expense, οι ελληνικές επιχειρήσεις εκσυγχρονίζουν τη διαχείριση των εξόδων τους, μειώνουν το κόστος λειτουργίας και αποκτούν εργαλεία που τους επιτρέπουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξή τους. Πώς τα προγράμματα Up Expense Fuel & Fuel+ απλοποιούν τη διαχείριση εξόδων για Fleet Managers; Η διαχείριση ενός εταιρικού στόλου απαιτεί έλεγχο, διαφάνεια και ευελιξία, καθώς οι Fleet Managers πρέπει να παρακολουθούν καύσιμα, συντήρηση, λειτουργικά έξοδα και εγκρίσεις δαπανών. Η πολυπλοκότητα αυτή καθιστά απαραίτητη μια λύση που μειώνει το διαχειριστικό φόρτο και απλοποιεί την καθημερινότητα. Η Up Expense είναι ιδανική για κάθε επιχείρηση, από μία μεμονωμένη ομάδα έως έναν οργανισμό με 1.000+ εργαζομένους, προσφέροντας την ίδια ευκολία και αποτελεσματικότητα, ανεξαρτήτως μεγέθους επιχείρησης. Με τα προγράμματα Fuel & Fuel+ της Up Expense, τα εταιρικά οχήματα έχουν όλα όσα χρειάζονται. Η Ψηφιακή Επανάσταση στη Διαχείριση Εταιρικών Εξόδων στην Ελλάδα: Η Καινοτομία της Up Expense Σε μια εποχή που η ευελιξία, η διαφάνεια και η αποδοτικότητα είναι πιο σημαντικές από ποτέ, η Up Hellas με τις πιο καινοτόμες εταιρικές παροχές στην Ελλάδα, προσφέρει στις επιχειρήσεις έναν νέο τρόπο να ενισχύσουν την εμπειρία των εργαζομένων τους και να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης εργασιακής πραγματικότητας. 8 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

Ανακαλύψτε πώς η Up Expense μπορεί να απλοποιήσει τη διαχείριση των εξόδων μετακίνησης. ADVERTORIAL u Το πρόγραμμα Fuel καλύπτει αποκλειστικά τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και τον ανεφοδιασμό καυσίμων, επιτρέποντας ξεκάθαρη παρακολούθηση των δαπανών καυσίμου. u Το πρόγραμμα Fuel+ επεκτείνει την κάλυψη σε όλο το φάσμα της μετακίνησης, όπως, φόρτιση/καύσιμα, διόδια, parking και πλύσιμο οχήματος, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη λύση για τη μετακίνηση του στόλου. Η αποδοχή σε όλα τα Πρατήρια και Σταθμούς Φόρτισης της Ελλάδας εξασφαλίζει ότι οι οδηγοί μπορούν να ανεφοδιάζονται χωρίς περιορισμούς, ενώ η ψηφιακή διαχείριση μέσω του portal της Up Expense προσφέρει πλήρη έλεγχο των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι βγάζουν φωτογραφία τις αποδείξεις τους απευθείας από το mobile app, καταργώντας την ανάγκη για φυσική αποθήκευση και εξαλείφοντας τη διαδικασία δημιουργίας φόρμας εξόδων, στο τέλος του κάθε μήνα. Με αυτήν τη λύση, οι επιχειρήσεις απαλλάσσονται από τη γραφειοκρατία, αποκτούν απόλυτο έλεγχο και διευκολύνουν τη συνολική διαχείριση του στόλου τους, κάνοντας την καθημερινή τους εργασία πιο αποδοτική. Πώς εξελίσσονται οι ανάγκες των επιχειρήσεων στη διαχείριση εξόδων και τις εταιρικές παροχές; Οι εταιρείες σήμερα αναζητούν ευέλικτες, ψηφιακές λύσεις που εξασφαλίζουν διαφάνεια, ασφάλεια και απλότητα. Δεν αρκούνται πλέον σε παραδοσιακές παροχές – θέλουν ολοκληρωμένες λύσεις, που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους και βελτιώνουν την εμπειρία των εργαζομένων. Παράλληλα, βλέπουμε ότι η παροχή καινοτόμων εταιρικών benefits παίζει πλέον κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση και προσέλκυση ταλέντων. Οι εργαζόμενοι περιμένουν περισσότερα από τον εργοδότη τους - ελκυστικές παροχές που τους διευκολύνουν στην καθημερινότητά τους και προσφέρουν πραγματική αξία. Η Up Hellas, ως ηγέτης στις εταιρικές παροχές στην Ελλάδα, προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις που καλύπτουν τόσο τις ανάγκες της επιχείρησης όσο και των εργαζομένων: uUp Expense για τη διαχείριση εταιρικών εξόδων, δίνοντας πλήρη έλεγχο και διαφάνεια στις δαπάνες. ugo for EAT, η κάρτα σίτισης με το μεγαλύτερο συμβεβλημένο δίκτυο στην Ελλάδα, που γίνεται δεκτή σε 50.000+ συνεργαζόμενα καταστήματα uUp Gift, η κάρτα δώρου που αποτελεί το τέλειο δώρο για επιβράβευση των εργαζομένων uFitpass, μια ευέλικτη λύση Wellness & Fitness, που προσφέρει πρόσβαση σε 200+ χώρους άθλησης πανελλαδικά. Αυτές οι καινοτόμες λύσεις επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να ενισχύσουν την παραγωγικότητα, να μειώσουν τα κόστη και να επενδύσουν στη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού και ελκυστικού εργασιακού περιβάλλοντος. Με ψηφιακή διαχείριση, απόλυτο έλεγχο και κορυφαίο customer experience, στηρίζουμε τις επιχειρήσεις να εξελιχθούν, να πρωτοπορήσουν και να προσφέρουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις στους ανθρώπους τους. 9 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

O Σπύρος Αρέθας στη ΜΑΝ Νέος γενικός διευθυντής της ΜΑΝ Ηellas Truck & Bus SMSA ανέλαβε ο προερχόμενος από την Iveco, Σπύρος Αρέθας. Ο κ. Αρέθας είναι απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με δίπλωμα ηλεκτρολόγου μηχανικού, με μετεκπαιδεύσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, εξωτερικό. Διαθέτει δε 25ετή πείρα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας υπηρετήσει σε ηγετικές θέσεις, που του προσέφεραν βαθιά γνώση της αγοράς και των προσδοκιών των πελατών. Ξεκίνησε την καριέρα του στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία στη διαχείριση έργων και τη στρατηγική ανάπτυξη. Στη συνέχεια, μεταπήδησε στον κλάδο των καυσίμων, όπου ανέλαβε καίριες θέσεις ευθύνης, αναπτύσσοντας περαιτέρω τις διοικητικές του δεξιότητες. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στον τομέα των βαρέων οχημάτων. Ο Στήβεν Σίρτης στη Renault Με ανακοίνωσή της στις αρχές Απριλίου, η Grand Automotive Hellas S.A., μέλος του Grand Automotive Group και αποκλειστικός εισαγωγέας των μαρκών Renault και Dacia στην Ελλάδα, ενημέρωσε ότι ο Στήβεν Σίρτης αναλαμβάνει τη θέση του CEO της εταιρείας. Ο κ. Σίρτης έχει εκτεταμένη πείρα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, έχοντας εργαστεί στο παρελθόν για τη Mercedes-Benz και, πιο πρόσφατα, για το Volkswagen Group - και συγκεκριμένα για την Kosmocar, στην οποία είχε τη θέση του CEO για 17 έτη. Νέα Σειρά BMW 2 Gran Coupe & MINI Cooper Cabrio Στις αρχές Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η διπλή πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας BMW Σειράς 2 Gran Coupé και του νέου MINI Cooper Cabrio. Το πρώτο αποτελεί τη δεύτερη γενιά του 4θυρου κουπέ μοντέλου, το οποίο διαθέτει πλήρως ανανεωμένο χαρτοφυλάκιο συστημάτων κίνησης, βελτιωμένη τεχνολογία ανάρτησης, καθώς και καινοτόμα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης (από 33.850 ευρώ για την έκδοση 220). Το MINI Cooper Cabrio ολοκληρώνει, ουσιαστικά, την τρέχουσα οικογένεια MINI. Διαθέτει πλήρως αυτόματη μαλακή οροφή (αναδιπλώνεται αυτόματα σε 18 δευτερόλεπτα), η οποία μπορεί να ανοίξει με δύο τρόπους: είτε όπως μια ηλιοροφή σε κλειστό αμάξωμα είτε ως πλήρως αναδιπλούμενη, γεγονός που κάνει νέο MINI να ξεχωρίζει στην κατηγορία των premium μικρών αυτοκινήτων (από 32.050 ευρώ). Με την ευκαιρία της παρουσίασης, οι άνθρωποι του BMW Group Ελλάς παρουσίασαν τον απολογισμό του ομίλου, που ήταν ιδιαιτέρως θετικός για τις πωλήσεις των αυτοκινήτων BMW στην εγχώρια αγορά, το 2024 με 6.768 ταξινομήσεις - διπλάσιες σε σχέση με το 2019 (3.401) και στο +8,8% σε σχέση με το 2023, εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 4,9% (+0,3%). Σε ό,τι αφορά τη ΜΙΝΙ, πέρυσι, λόγω της πλήρους ανανέωσης της γκάμας υπήρξε πτώση στις πωλήσεις (-12,3%) αν και μικρότερη σε σχέση με τον Μ.Ο. των ευρωπαϊκών αγορών, ενώ το μερίδιο της εταιρείας στην πολυτελή κατηγορία (1,5%) ήταν και πάλι το υψηλότερο στον κόσμο! Hyundai Inster: Μικρό προσιτό ηλεκτρικό Στα τέλη Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Hyundai Inster, που έρχεται να πάρει τη θέση του μικρότερου και πλέον προσιτού ηλεκτρικού μοντέλου της κορεατικής εταιρείας με τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα 22.390 ευρώ (16.973 ευρώ με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά). Το νέο μοντέλο έρχεται να τοποθετηθεί μεταξύ των κατηγοριών A και Β, έχοντας μήκος 3.825 mm, πλάτος 1.610 mm, ύψος 1.575 mm και μεταξόνιο 2.580 mm, στοιχεία που του επιτρέπουν να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, στο οποίο χωρούν με άνεση τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικες. Παράλληλα, διαθέτει και το προσόν της σχετικά αυξημένης απόστασης από το έδαφος, που του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με άνεση εκτός ασφάλτου, αντιμετωπίζοντας παράλληλα και τις κακοτοπιές τις ελληνικής ασφάλτου. Στην παρουσίαση, τόσο ο Marketing Manager της Hyundai, Πάνος Βερναδάκης, όσο και η Senior Product Manager Μαρία Εξαδακτύλου, αλλά και ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ανδρέας Χριστοφορίδης, στάθηκαν ιδιαίτερα στην προσιτή τιμή και στην υψηλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει το Inster το οποίο προσφέρεται με μπαταρίες 42 kWh (αυτονομία 327 χλμ.) και 49 kWh (370 χλμ.). 10 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

Παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων στην Ελλάδα Με διαφορά λίγων μόνον ημερών, στις αρχές Μαρτίου, η Metlen Energy & Metals ανακοίνωσε ότι προχωρά σε επενδύσεις στον αμυντικό τομέα μέσω δύο συνεργασιών: α) από τη μια με την Iveco Defense Vehicles (IDV), με την οποία υπεγράφη MoU, χωρίς όμως προς το παρόν να δοθούν περαιτέρω πληροφορίες για τον τύπο των οχημάτων που θα κατασκευάζονται για τον ελληνικό στρατό στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής και β) από την άλλη, με την KNDS France για την παραγωγή του VBCI Philoctetes, του πλέον σύγχρονου γαλλικού 8x8 τεθωρακισμένου οχήματος μάχης πεζικού. Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η Metlen διαθέτει σημαντική εμπειρία στον αμυντικό τομέα, αποτελώντας εδώ και 23 χρόνια αξιόπιστο βιομηχανικό εταίρο της KNDS Deutschland. Η παραγωγική της μονάδα στον Βόλο ήδη αναλαμβάνει τη συναρμολόγηση της θωράκισης του άρματος μάχης Leopard 2 MBT. Με τη νέα αυτή συνεργασία, η Metlen (που πρόσφατα ανακοίνωσε νέες επενδύσεις στη Βιομηχανική Περιοχή Βόλου) ενισχύει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στις ευρωπαϊκές αμυντικές πρωτοβουλίες. Σημειώστε ότι μέρος των οχημάτων που θα κατασκευάζονται στο πλαίσιο της συνεργασίας με την IDV είναι πιθανόν να διατίθενται και προς εξαγωγή. Παράλληλα, η Metlen, προκειμένου να υποστηρίξει περαιτέρω το ρόλο της στην αμυντική βιομηχανία, ανακοίνωσε στις αρχές του 2024 την ανάπτυξη μιας νέας μονάδας παραγωγής προηγμένων μεταλλικών κατασκευών, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το 2026. Νέο Citroën C3: Πρώτο στην ελληνική αγορά Πρώτο στα επιβατικά, ανεξαρτήτως κατηγορίας, ήταν το νέο Citroën C3 τον Μάρτιο, με 664 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 5,2%. Το δημοφιλές σουπερμίνι εδραιώνεται στην κατηγορία B- SUV, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις τον Μάρτιο με μερίδιο αγοράς 14,6% και τη δεύτερη στο σύνολο του τριμήνου με 1.625 πωλήσεις και μερίδιο 13,6%. Σύντομα αναμένονται οι υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου, ενώ το ηλεκτρικρό ë-C3 βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις του δικτύου της εταιρίας (326 χλμ. αυτονομία, από 18.900 ευρώ/με επιδότηση και προσφορά αντιπροσωπίας). Volvo EX90: Ορόσημο δεκαετίας για τη σουηδική εταιρεία Αυτοκίνητο-ορόσημο για τη δεκαετία το νέο πλήρως ηλεκτρικό Volvo EX90. Έτσι χαρακτήρισε τη νέα ναυαρχίδα της σουηδικής εταιρείας ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου, Head of Marketing Operations & Communications της Volvo Cars Hellas, απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου κατά την παρουσίαση του νέου μοντέλου στα μέσα Μαρτίου. Ο κ. Κωστήρογλου επεσήμανε επίσης ότι το EX90 είναι το ασφαλέστερο Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ, καθώς ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία ασφάλειας που έχει συσσωρεύσει η εταιρεία, ενώ παράλληλα είναι και ένα αυτοκίνητο που θα έχει τη δυνατότητα να βελτιώνεται στην πορεία του χρόνου μέσω ενημερώσεων λογισμικού, ως Software Defined Vehicle (SDV). Το νέο EX90 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με μπαταρία 111 kWh σε δύο τετρακίνητες εκδόσεις: Twin Motor / 408 hp (112.654 ευρώ) και Twin Motor Performance / 517 hp (117.986 ευρώ) με αυτονομία έως 613 χλμ. Προσφέρεται δε με ένα πακέτο υπηρεσιών μεταξύ των οποίων 3 χρόνια service και μπορεί να αποκτηθεί είτε με χρηματοδότηση (Volvo Financial Services) είτε με leasing (Volvo Car Leasing, σε συνεργασία με την Ayvens). Οι άνθρωποι της Volvo θεωρούν ότι το 95% των πωλήσεων θα αφορά απόκτηση μέσω leasing. BYD: Ένας χρόνος στην Ελλάδα - ATTO 2 & Sealion 7 Στις νέες εγκαταστάσεις της BYD στον Άλιμο, πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου, η παρουσίαση των νέων ATTO 2 & SEALION 7. Στην ομιλία του, ο πρόεδρος και CEO του Ομίλου Σφακιανάκη, Σταύρος Τάκη, τόνισε ότι από την έναρξη λειτουργίας της BYD στη χώρα μας έως τώρα, διευρύνθηκε η γκάμα των προϊόντων από 4 μοντέλα σε 7, ενώ ξεπεράστηκε το ορόσημο των 2,5 χιλιάδων παραγγελιών και των 2.000 ταξινομήσεων. uTο νέο compact SUV BYD ATTO2 είναι διαθέσιμο με επαναστατική μπαταρία τύπου Blade Battery και δομή Cell-to-Body, ευρύχωρο εσωτερικό και πορτμπαγκάζ 400 λίτρων (από 22.735 ευρώ, με επιδότηση). uΤο υψηλών επιδόσεων BYD SEALION 7 προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με ισχύ έως 390 kW (532 PS), 0-100 km/h σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα και δυνατότητα επιλογής μπαταριών με αυτονομία έως 502 χλμ. (από 40.900 ευρώ, με επιδότηση). 11 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

ΠΈΡΥΣΙ έκαναν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά πέντε μέχρι πρότινος άγνωστες μάρκες αυτοκινήτου από την Κίνα (BYD, DFSK, Lynk & Co, Leapmotor, Seres) και μία από την Κορέα (KGM) με κοινό λίγο-πολύ παρονομαστή το υψηλό value for money και τον high-tech εξοπλισμό. Ενώ η MG ήταν αυτή που άνοιξε τον Νέοι «παίκτες» από την Κίνα στην ελληνική αγορά Δεν έχουν τέλος οι «αποβάσεις» στην ελληνική – και την ευρωπαϊκή - αγορά μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών από την Ασία. Μεταξύ των νεοφερμένων και των αναμενόμενων συναντάμε τις Omoda & Jaecoo, Dongfeng και BAIC. Η Omoda & Jaecoo δεν έρχεται να τοποθετηθεί απλώς ως μια ακόμα κινέζικη μάρκα αλλά ως μία νέα αξιοπρόσεκτη πρόταση αξίας που συνδυάζει καινοτομία, τεχνολογία και premium αίσθηση, προσφέροντας όλα όσα αναζητά ο σύγχρονος Έλληνας καταναλωτής. Αναγνωρίζοντας τη δυναμική αυτή και την ποιότητα της μάρκας, ο Όμιλος Emil Frey επέλεξε να την αντιπροσωπεύσει στην ελληνική αγορά. Εισάγουμε στην αγορά δύο νέες μάρκες που απευθύνονται στις ανάγκες διαφορετικών κοινών. Θεωρούμε σημαντικό ότι η γκάμα τους δεν περιορίζεται μόνο στην ηλεκτροκίνηση. Προσφέρουμε ήδη μια πλήρη γκάμα επιλογών, με κινητήρες βενζίνης, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ενώ σύντομα θα έχουμε στη διάθεσή μας υβριδικές εκδόσεις. Ειδικά το Jaecoo 7 διατίθεται με την καινοτόμα και μοναδική τεχνολογία SHS (Super Hybrid System) που εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 1.200 χιλιόμετρα, καθιστώντας το μια εξαιρετική πρόταση για όσους αναζητούν υβριδική οικονομία και κορυφαία απόδοση. Επιπλέον, η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει προηγμένο σύστημα off road με ρυθμίσεις για κάθε είδους τερέν, κάτι που το κάνει μοναδικό στην κατηγορία του. Ενώ πολλές νέες μάρκες επικεντρώνονται στο value-for-money, η OMODA & JAECOO προχωράει ένα βήμα παραπέρα συνδυάζοντας την προσιτή τιμή με την κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια 5 αστέρων Euro NCAP, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης ADAS, το σύστημα infotainment καθώς και τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο η γκάμα των Omoda & Jaecoo με το λανσάρισμα νέων μοντέλων όπως το Jaecoo 5, το Omoda 7, το Omoda 9, το Jaecoo 8. OMODA & JAECOO Στρατής Μπατσολάκης | Γενικός Διευθυντής O& J Automotive Ελλάς χορό των λανσαρισμάτων το 2023. Ήδη, λίαν προσφάτως, πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση της «διπλής» μάρκας Omoda & Jaecoo (από τον όμιλο Emil Frey), ενώ παράλληλα έχει ανακοινωθεί το λανσάρισμα της XPENG (από το Αutohellas Group), της BAIC (από την FMS), της Dongfeng (από το Spanos Group) αλλά και της Geely (από το Geo Mobility Hellas), ενώ θεωρείται βέβαιο ότι το δικό της λανσάρισμα θα κάνει και η Chery. Απευθύναμε λοιπόν την ερώτηση «τι είναι αυτό που κάνει τη δική σας εταιρία διαφορετική από τις υπόλοιπες κινεζικές μάρκες» στους καθ’ ύλην αρμοδίους και παραθέτουμε τις απαντήσεις τους. OMODA 5 12 #22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

ADVERTORIAL H ΥΨΗΛΉ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ συναντά την κορυφαία ποιότητα και την πολυτέλεια, δημιουργώντας ένα Plug in Hybrid πακέτο που δίνει τη δυνατότητα κίνησης χωρίς βενζίνη για πολλά χιλιόμετρα, επιβεβαιώνοντας κάθε στιγμή την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία του. Αυτό είναι το Lexus NX 450h+! Αναμφισβήτητα εντυπωσιακό το «επαναφορτιζόμενο» υβριδικό SUV της Lexus, έχοντας μήκος 4.660 mm, πλάτος 1.865 mm και ύψος 1.660 mm, καταφέρνει να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 554 λίτρων, συνδυάζοντάς τα με την ποιότητα που διαχρονικά χαρακτηρίζει την ιαπωνική εταιρεία. Εξίσου όμως, αν όχι ακόμα πιο σημαντικό είναι το ότι το υβριδικό σύστημα κίνησης προσφέρει 65 πραγματικά χιλιόμετρα κίνησης (χάρη στην μπαταρία των 18,1 kWh) με μηδενική κατανάλωση βενζίνης - αμιγώς ηλεκτρικά - και μάλιστα με ταχύτητα έως 135 km/h. Κάτι που σημαίνει ότι οι επισκέψεις στο βενζινάδικο μπορούν να ελαχιστοποιηθούν, οδηγώντας στην εκπληκτικά χαμηλή μέση κατανάλωση (WLTP) των 0,9 lit./100 km! Και οι επιδόσεις; Το NX 450h+, διαθέτοντας 309 hp/227 kW, δεν δυσκολεύεται να επιτύχει το 0-100 km/h σε μόλις 6,3’’! Σημειώστε ότι αυτή η ισχύς προκύπτει από έναν προηγμένο 2,5 λίτρων “Atkinson” βενζινοκινητήρα Dual VVT-I και δύο ηλεκτροκινητήρες: 134 kW εμπρός & 40 kW πίσω. Κάτι που σημαίνει ότι το πολυτελές SUV είναι και τετρακίνητο – έχει δε όλα τα προσόντα να κινηθεί άφοβα εκτός δρόμου, καθώς η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 19,5 εκατοστά. Όλα αυτά συνδυάζονται με την άνεση της οδήγησης με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων - αυτό που η Toyota ονομάζει eCVT. Στα υπέρ οι 8 αερόσακοι, η τρίτη γενιά του Συστήματος Ασφαλείας “Lexus +” και η μέγιστη βαθμολογία των 5 αστέρων του Euro NCAP! u6 χρόνια/180.000 km Εγγύηση Κατασκευαστή u6 χρόνια Οδική βοήθεια u11 χρόνια κάλυψη Υβριδικής Μπαταρίας και Υβριδικών Εξαρτημάτων uΔωρεάν Ετήσιος Έλεγχος Υγείας Υβριδικού Συστήματος uΕφαρμογές My Lexus & Lexus Link+ uΑπό 63.800 € / με ιδιαίτερα χαμηλή επιβάρυνση για τον εταιρικό χρήστη. LEXUS NX 450H+ Premium, οικονομικό, high-tech και αξιόπιστο! 13 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025 #22

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=