ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV), μπορούν να μειώσουν σημαντικά τη ζήτηση μπαταριών και συναφών ορυκτών βραχυπρόθεσμα. Οι βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση των οχημάτων μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του μέσου μεγέθους των μπαταριών για δεδομένη αυτονομία οχήματος, ενώ η ανάπτυξη περισσότερων εγκαταστάσεων φόρτισης μπορεί να μειώσει τη ζήτηση για μοντέλα BEV μεγαλύτερης αυτονομίας. Η μείωση του μέσου μεγέθους της μπαταρίας των ελαφρών οχημάτων BEV κατά 20% έως το 2030, σε σύγκριση με το σημερινό επίπεδο, θα μείωνε την ετήσια παγκόσμια ζήτηση μπαταριών κατά 28% το 2035 και 27% το 2050, σε σχέση με ένα βασικό σενάριο στο οποίο το μέσο μέγεθος της μπαταρίας αυξάνεται κατά 20% (ή 10% στις Ηνωμένες Πολιτείες) έως το 2030. Αυτό μεταφράζεται σε ισοδύναμη μείωση της ζήτησης για λίθιο, νικέλιο, κοβάλτιο, μαγγάνιο και γραφίτη και τα δύο έτη. Από τα μέτρα που αξιολογήθηκαν, διαπιστώθηκε ότι αυτός είναι ο πιο άμεσος τρόπος μείωσης της ζήτησης μπαταριών (και συνεπώς πρώτων υλών). uΗ ανακύκλωση μπαταριών μπορεί να μειώσει τη ζήτηση για εξόρυξη νέων πρώτων υλών. Η μελέτη διαπιστώνει ότι η καθιέρωση αποτελεσματικών πολιτικών επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης, σε παγκόσμιο επίπεδο, θα μείωνε τη ζήτηση πρώτων υλών για το συνήθως ανακτώμενο λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο. Ωστόσο, λόγω της φυσικής καθυστέρησης μεταξύ της παραγωγής μιας μπαταρίας οχήματος και της ενδεχόμενης ανακύκλωσής της, ιδίως μετά τη χρήση σε μια εφαρμογή δεύτερου κύκλου χρήσης, η ανακύκλωση αναμένεται να καταστεί σημαντικός παράγοντας μόνο στα τέλη της δεκαετίας του 2030. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ανακύκλωση θα μπορούσε να μειώσει τη ζήτηση πρώτων υλών λιθίου κατά 1% το 2035 και 16% το 2050 και τη ζήτηση νικελίου και κοβαλτίου κατά 1% το 2035 και 18% το 2050. uΗ μείωση των πωλήσεων οχημάτων που προκύπτει από ένα λιγότερο εξαρτώμενο από τα οχήματα σύστημα μεταφορών, μπορεί να μειώσει τη ζήτηση μπαταριών και πρώτων υλών, με τις επιπτώσεις να αυξάνονται σημαντικά μετά το 2040. Μια αλλαγή στις πωλήσεις οχημάτων λόγω πολιτικών avoid-shift -improve (προσέγγιση για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα) αναμένεται να μειώσει την παγκόσμια ζήτηση μπαταριών κατά 6% το 2035 και κατά 17% το 2050. Η ζήτηση ορυκτών θα μειωθεί κατά 6%-8% το 2035 και κατά 17%-25% το 2050, ανάλογα με το ορυκτό. Τα αποτελέσματα αυτά αναδεικνύουν τις πολλαπλές στρατηγικές μέσω των οποίων οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να μειώσουν τη ζήτηση πρώτων υλών για μπαταρίες BEV και PHEV, επιτυγχάνοντας παράλληλα τις υιοθετημένες και προτεινόμενες πολιτικές και στόχους εξηλεκτρισμού. Τα ευρήματα της ανάλυσης υποδηλώνουν ότι οι παγκόσμιες αλυσίδες παραγωγής μπαταριών και εφοδιασμού με ορυκτά δεν περιορίζουν την εφαρμογή των πολιτικών και των στόχων για τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων που έχουν, ήδη, εγκριθεί ΜΕΣΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ (ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ) ΕΛΑΦΡΩΝ BEV ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ, ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ,THN ΙΝΔΙΑ, THN ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ, TΙΣ ΗΠΑ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ, ΤΟ 2023 ΚΑΙ ΤΟ 2030 Αγορά Μέση χωρητικότητα το 2023 (kWh) Μέση χωρητικότητα το 2030 (kWh) % διαφορά Κίνα 56 68 +20% Ευρωπαϊκή Ένωση 65 78 +20% Ινδία 34 41 +20% Ινδονησία 59 71 +20% ΗΠΑ 82 90 +10% Παγκόσμια 62 75 +20% 56 #21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=