Fleet Business #21

της ζήτησης λιθίου, μαζί με 108% της ζήτησης νικελίου και 103% της ζήτησης κοβαλτίου. Εν τω μεταξύ, σε ένα σενάριο που εξετάζει τις μπαταρίες ιόντων νατρίου στο μελλοντικό μίγμα, οι αναμενόμενες δυναμικότητες εξόρυξης λιθίου θα κάλυπταν το 116% της ζήτησης. Τέλος, υποθέτοντας το βασικό σενάριο για την εξέλιξη των μεριδίων αγοράς των τεχνολογιών μπαταριών και τη μείωση του μέσου μεγέθους των μπαταριών των LDV μέχρι το 2030, οι αναμενόμενες εξορυκτικές ικανότητες θα κάλυπταν το 130% της ετήσιας ζήτησης για λίθιο, το 106% της ζήτησης για νικέλιο και το 100% της ζήτησης για κοβάλτιο. Τα σενάρια αυτά υπογραμμίζουν ότι η αγορά μπορεί να αντιδράσει στη χαμηλή προσφορά ή στις υψηλές τιμές των επιμέρους υλικών, μεταβαίνοντας σε υψηλότερα μερίδια αγοράς τεχνολογιών μπαταριών που περιέχουν λιγότερα ή καθόλου τέτοια υλικά. Αυτό έχει ήδη αποδειχθεί από τη συνεχιζόμενη στροφή σε παραλλαγές μπαταριών λιθίου οξειδίου νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) με χαμηλή περιεκτικότητα σε κοβάλτιο και από το αυξανόμενο μερίδιο αγοράς των μπαταριών LFP, οι οποίες δεν περιέχουν ούτε νικέλιο ούτε κοβάλτιο. Ταυτόχρονα, η σύγκριση δείχνει ότι ο εφοδιασμός το 2030 με βασικά υλικά μπαταριών δεν είναι ακόμη πλήρως εξασφαλισμένος. Δεδομένων των μακρών και αβέβαιων χρόνων λειτουργίας νέων ορυχείων, οι επενδύσεις του κλάδου είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι η αύξηση της δυναμικότητας εξόρυξης υλικών θα συμβαδίζει με την παραγωγή στοιχείων, συστοιχιών μπαταριών και οχημάτων. Ομοίως, αν και δεν αξιολογήθηκε στην εν λόγω μελέτη, η ικανότητα διαχωρισμού/επεξεργασίας ορυκτών υλικών για μπαταρίες θα πρέπει, επίσης, να αυξηθεί για να συμβαδίσει με την αυξανόμενη ζήτηση μπαταριών. Καθώς οι ικανότητες επεξεργασίας είναι επί του παρόντος συγκεντρωμένες σε λίγες περιοχές, η δημιουργία ανθεκτικών αλυσίδων εφοδιασμού συνεπάγεται περαιτέρω μια ευρύτερη κατανομή των ποσοτήτων. uΜακροπρόθεσμα, τα παγκόσμια αποθέματα ορυκτών πόρων επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση μπαταριών. Σε ένα σενάριο στο οποίο η ζήτηση μπαταριών έως το 2050 θα καλυπτόταν μόνο με τεχνολογίες μπαταριών ιόντων λιθίου που έχουν ήδη εμπορευματοποιηθεί το 2024 και στο οποίο δεν θα εφαρμόζονταν μέτρα μείωσης της ζήτησης υλικών, ΕΤΗΣΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΖΗΤΗΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ ΓΙΑ ΛΙΘΙΟ, ΝΙΚΕΛΙΟ, ΚΟΒΑΛΤΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΤΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ, ΟΛΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΡΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Πηγή: The International Council on Clean Transportation / icct Ετήσια ζήτηση πρώτων υλών (Mt) Λίθιο Νικέλιο Κοβάλτιο Γραφίτης Ετήσια ζήτηση πρώτων υλών (Mt) Ετήσια ζήτηση πρώτων υλών (kt) Ετήσια ζήτηση πρώτων υλών (Mt) -1% -1% -28% -6% -1% -28% -8% -28% -8% -28% -6% Βασική ζήτηση για οχήματα Δυνητική μείωσης της ζήτησης από την ανακύκλωση μπαταριών Πρόσθετη δυνητική μείωση της ζήτησης από πολιτικές με αποτέλεσμα μικρότερες μπαταρίες Πρόσθετη δυνητική μείωση της ζήτησης από περιβαλλοντικές στρατηγικές βιωσιμότητας Δυνητική μείωση ζήτησης το 2035 Σημείωση: Ο γραφίτης είναι το μόνο ορυκτό στο γράφημα που δεν ανακυκλώνεται στο σενάριο της Παγκόσμιας Ανακύκλωσης. 2023 2030 2040 2050 2023 2030 2040 2050 2023 2030 2040 2050 2023 2030 2040 2050 0,9 0,6 0,3 0 3 2 1 0 5 4 3 2 1 0 250 200 150 100 50 0 54 #21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=