Fleet Business #21

ενός αποτελεσματικού περιβάλλοντος ανακύκλωσης μπαταριών, η μείωση του μέσου μεγέθους τους στα επιβατικά BEV και η αλλαγή των πωλήσεων οχημάτων μέσω πολιτικών αποφυγής της ζήτησης για μεταφορές, καθώς και μεταβολής του τρόπου μετακίνησης θα μπορούσαν να μειώσουν τη ζήτηση σε πρώτες ύλες, διατηρώντας παράλληλα ένα ρυθμό εξηλεκτρισμού των οχημάτων ευθυγραμμισμένο με τις ανακοινωθείσες πολιτικές και τους στόχους. Η ΜΕΛΈΤΗ ΚΑΤΑΛΉΓΕΙ ΣΤΑ ΑΚΌΛΟΥΘΑ ΣΥΜΠΕΡΆΣΜΑΤΑ: uΟι αναγγελθείσες δυναμικότητες των μονάδων παραγωγής μπαταριών υπερβαίνουν σημαντικά την προβλεπόμενη παγκόσμια ζήτηση μπαταριών για τις οδικές μεταφορές και τις στατικές εφαρμογές. Τόσο η συνολική ανακοινωθείσα δυναμικότητα παραγωγής στοιχείων (κυψελών) παγκοσμίως, όσο και το ποσοστό αυτής της δυναμικότητας που θεωρείται πολύ πιθανό να υλοποιηθεί, υπερβαίνουν την προβλεπόμενη ζήτηση τουλάχιστον μέχρι το 2030. Η πλειονότητα της τρέχουσας και της ανακοινωθείσας παραγωγικής ικανότητας μπαταριών βρίσκεται στην Κίνα, αντιστοιχεί δε στο 84% του παγκόσμιου συνόλου το 2023 και (κατ’ εκτίμηση) στο 67% το 2030. Συνεπώς, η Κίνα αναμένεται να συνεχίσει να είναι καθαρός εξαγωγέας μπαταριών κατά την επόμενη δεκαετία. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ανακοινωθείσες παραγωγικές ικανότητες κυψελών θα μπορούσαν να καλύψουν περίπου το 99% της ζήτησης μπαταριών οδικών μεταφορών και άλλων χρήσεων (πέραν των οχημάτων) της περιοχής το 2030, εάν υλοποιηθούν όλα τα έργα, ενώ η παραγωγική ικανότητα των Ηνωμένων Πολιτειών αντιστοιχεί στο 130% της εγχώριας προβλεπόμενης ζήτησης το 2030. Όταν λαμβάνονται υπόψη μόνο οι εγκαταστάσεις που είτε λειτουργούν ήδη είτε εκείνες που βρίσκονται υπό κατασκευήν και θεωρείται πολύ πιθανό να φτάσουν την ανακοινωθείσα παραγωγή, η δυνατότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες αντιστοιχεί στο 103% της εγχώριας πιθανής ζήτησης το 2030, ενώ εκείνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση καλύπτουν μόλις το 72% της ζήτησης για χωρητικότητα μπαταριών για τις οδικές μεταφορές και τις στατικές εφαρμογές, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της υποστήριξης της υλοποίησης των ανακοινωθέντων επενδύσεων από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Στην Ινδία και την Ινδονησία, οι χωρητικότητες των ανακοινωθέντων εργοστασίων παραγωγής κυψελών μπαταριών είναι συγκριτικά πιο περιορισμένες, αντιστοιχούν δε σε ένα προβλεπόμενο 49% και 44%, αντίστοιH Κίνα αναμένεται να συνεχίσει να είναι καθαρός εξαγωγέας μπαταριών κατά την επόμενη δεκαετία χα, της εγχώριας ζήτησης μπαταριών για οχήματα το 2030. uΗ κλιμάκωση της προσφοράς υλικών μπαταριών προβλέπεται να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση. Υποθέτοντας μια συνεχή αύξηση του μέσου μεγέθους των μπαταριών των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LDV ή LCV) και ένα βασικό σενάριο για την εξέλιξη των μεριδίων αγοράς των μπαταριών LFP, εκτιμάται ότι οι δυνατότητες εξόρυξης το 2030 θα καλύψουν το 101% της ετήσιας ζήτησης για λίθιο, το 97% της ζήτησης για νικέλιο και το 85% της ζήτησης για κοβάλτιο το συγκεκριμένο έτος, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης αυτών των ορυκτών σε άλλες εφαρμογές. Όταν εξετάζεται ένα σενάριο με υψηλότερα μερίδια αγοράς των μπαταριών LFP, οι δυναμικότητες θα κάλυπταν ελαφρώς υψηλότερο 102% ΕΤΗΣΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΖΗΤΗΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΒΑΣΕΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΣΥΓΚΡΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙΣΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΥΨΕΛΩΝ Πηγή: The International Council on Clean Transportation / icct Χωρητικότητα Μπαταριών (TWh) Δυνητική μείωση της ζήτησης από πολιτικές που έχουν ως αποτέλεσμα μικρότερες μπαταρίες Πρόσθετη δυνητική μείωση της ζήτησης από περιβαλλοντικές στρατηγικές βιωσιμότητας ΖΗΤΗΣΗ Συνολική ζήτηση, για οχήματα και στατική χρήση Βασική ζήτηση για οχήματα Συνολικά ανακοινωθείσα ικανότητα παραγωγής κυψελών ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ Λειτουργική και εξόχως πιθανή ικανότητα παραγωγής κυψελών 10 8 6 4 2 0 2023 2030 2040 2050 53 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 #21

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=