Fleet Business #21

ΜΕ ΣΤΌΧΟ το μετριασμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη και τη μείωση της επιβλαβούς ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν υιοθετήσει πολιτικές για την αύξηση του μεριδίου των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) και των plug-in υβριδικών (PHEV) οχημάτων. Η ευθυγράμμιση του παγκόσμιου τομέα των οδικών μεταφορών με το στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη κάτω από τους 2 °C, μπορεί να επιτευχθεί με την εφαρμογή ενός μεριδίου πωλήσεων 100% BEV στις κύριες αγορές για τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα έως το 2035 και για τα νέα βαρέα οχήματα έως το 2040, ενώ όλες οι άλλες χώρες θα ολοκληρώσουν αυτή τη μετάβαση στα επόμενα 5 έως 10 χρόνια. Αν και ο παγκόσμιος τομέας των οδικών μεταφορών δεν έχει ακόμη ευθυγραμμιστεί με αυτή την προοπτική, πολλές κυβερνήσεις έχουν θέσει στόχους και συζητούν άλλα μέτρα για να αυξήσουν το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης πέρα από τις ήδη υιοθετημένες πολιτικές. Αυτή η επιτάχυνση της μετάβασης στα BEV συνεπάγεται ταχεία αύξηση της ζήτησης για μπαταρίες και της προσφοράς υλικών. Η τελευταία μελέτη (Δεκέμβριος 2024) του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (The International Council on Clean Transportation / icct) προβλέπει τη ζήτηση για μπαταρίες BEV και PHEV και υλικά μπαταριών παγκοσμίως, σε πέντε μεγάλες αγορές -Κίνα, Ευρωπαϊκή Ένωση, Ινδία, Ινδονησία και Ηνωμένες Πολιτείες- με βάση πολιτικές και στόχους που έχουν ήδη υιοθετηθεί ή τελούν υπό συζήτηση. Συγκρίνεται δε με τις ανακοινωθείσες δυνατότητες παραγωγής κυψελών (στοιχείων) μπαταριών και προμήθειας ορυκτών. Η μελέτη καλύπτει όλα τα τμήματα των οδικών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων ελαφρών και βαρέων οχημάτων, των δίκυκλων και τρίκυκλων, καθώς και της ζήτησης γενικότερα για άλλες χρήσεις. Δεδομένης της αβεβαιότητας που περιβάλλει τη μελλοντική εξέλιξη των τεχνολογιών μπαταριών, η μελέτη αυτή αξιολογεί, επίσης, σενάρια για ένα υψηλότερο από το βασικό μερίδιο αγοράς των μπαταριών λιθίου - φωσφορικού σιδήρου (LFP) και μια ευρείας κλίμακας εφαρμογής μπαταριών ιόντων νατρίου. Η ίδια ανάλυση διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η δημιουργία Εξηλεκτρισμός των οδικών μεταφορών με μειωμένες εξορύξεις ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Ενώ ο εξηλεκτρισμός των οδικών μεταφορών είναι απαραίτητος για το μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, η επέκταση της εξόρυξης και επεξεργασίας των πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, μπορεί να προκαλέσει επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Πολιτικές που μειώνουν τη ζήτηση για αυτές τις πρώτες ύλες (π.χ. με τη δημιουργία συστήματος επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης μπαταριών) μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των επιπτώσεων της κλιμάκωσης των αλυσίδων εφοδιασμού. Γράφουν οι: EYAL LI, GEORG BIEKER, and ARIJIT SEN ● Πηγή: icct (Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές) 52 #21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=