ΜΎΘΟΣ #1: Η αυτόνομη τεχνολογία είναι ανώριμη και δεν παρέχει ασφάλεια ------------------------------------- ΓΕΓΟΝΌΣ: Το τρέχον επίπεδο ωριμότητας στην αυτόνομη οδήγηση είναι αποτέλεσμα δεκαετιών ανάπτυξης και προετοιμασίας - με την ασφάλεια να είναι πάντα η κυρίαρχη προτεραιότητα. Όσον αφορά την αυτόνομη οδήγηση, δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη. Οι μηχανικοί μας ελέγχουν προσεκτικά και με ακρίβεια κάθε λεπτομέρεια, για να δημιουργήσουν ένα ασφαλές προϊόν - διαδικασία που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει εκτεταμένες δοκιμές σε πίστα, προσομοιώσεις, καθώς και αξιολόγηση σε δημόσιους δρόμους. Οι εργασίες για αυτόνομα οχήματα στη Daimler Truck χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1980. Από το 2019, έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο μαζί με τον συνεργάτη μας Torc Robotics, για να κάνουμε πραγματικότητα την ιδέα των αυτόνομων φορτηγών. Δείξαμε ότι τα αυτόνομα φορτηγά μας μπορούν να χειριστούν με ασφάλεια δύσκολες καταστάσεις κυκλοφορίας – σε αυτοκινητόδρομους, δρόμους με ελεύθερες διασταυρώσεις, ράμπες και στροφές σε ελεγχόμενες διασταυρώσεις. Ο πυρήνας της τεχνολογικής μας ανάπτυξης είναι η «πλεονάζουσα πλατφόρμα οχημάτων» μας, το από υλικοτεχνική άποψη έτοιμο για αυτόνομη οδήγηση (Autonomous-Ready) Freightliner Cascadia ως βάση για ασφαλή οδήγηση, καθώς και το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης, το «Virtual Driver» της Torc. Η πλατφόρμα του οχήματός μας έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σκόπιμα με ένα δεύτερο σύνολο -εφεδρικών- συστημάτων, που είναι κρίσιμα για την ασφάλεια, όπως τα συστήματα διεύθυνσης, πέδησης αλλά και το ηλεκτρικό δίκτυο, διασφαλίζοντας ότι εάν το ένα αποτύχει, το άλλο αναλαμβάνει αμέσως δράση. Το ενσωματωμένο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης «βλέπει» (κάμερα, ραντάρ, LiDAR) αντιλαμβανόμενο το περιβάλλον μπροστά από το αυτοκίνητο και κοντά, αλλά και πολύ μακριά, «σκέφτεται» (σχεδιάζει τον επόμενο ελιγμό) και «δρα» (αλλαγές λωρίδας, επιτάχυνση, φρενάρισμα, αναγκαστική είσοδος σε κενό χώρο). Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης διατηρεί πολύ υψηλές επιδόσεις - και τα τεχνικά υποσυστήματα δεν κουράζονται ποτέ, δεν μπορούν να αποσπαστούν και δεν καθοδηγούνται από συναισθήματα. Συμπέρασμα: Έχουμε πετύχει πολλά στην πορεία προς το αυτόνομο φορτηγό, αλλά υπάρχουν περισσότερες εργασίες δοκιμών και ανάπτυξης μπροστά πριν να εισέλθουμε στην αγορά των ΗΠΑ. Από αυτή την άποψη, η αρχή της ασφάλειας καθορίζει το χρονοδιάγραμμα. Γεγονότα και Μύθοι: Γιατί όλοι ΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Υπάρχουν πολλοί μύθοι που σχετίζονται με την αυτόνομη οδήγηση. Σε αυτό το άρθρο, η επικεφαλής του τμήματος αυτόνομης οδήγησης -Global Autonomous Technology Group- της Daimler Truck, Joanna Buttler, εξετάζει πιο προσεκτικά μερικούς από τους μύθους και εξηγεί γιατί η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη, με βάση τεχνολογικές βελτιώσεις, ειδικά στις οδικές μεταφορές. Όχι μόνο για την Daimler Truck, αλλά και για τους οδηγούς, τις εταιρείες logistics και την κοινωνία μας συνολικά. Tης JOANNA BUTTLER Περισσότερα από όσα φαίνονται: Κάμερα, ραντάρ και αισθητήρες παρέχουν μια πολύ καλή περιβαλλοντική ανίχνευση, που υπερβαίνει κατά πολύ τις δυνατότητες του ανθρώπινου ματιού. 48 #21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=