τιμολόγησης των καυσίμων και της ενέργειας. Όταν το οικονομικό τμήμα χτυπά την πόρτα του διαχειριστή στόλου, η προσοχή του δεν επικεντρώνεται στην ανάκτηση του ΦΠΑ ή στην έκπτωση του φόρου - αυτό είναι δουλειά για τους «μάγους» των φορολογικών. Αυτό που ενδιαφέρει είναι η τελική γραμμή: τι εμφανίζεται στην κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης. Θα εξετάσουν εξονυχιστικά τα πάντα - από τους οικιακούς φορτιστές, μέχρι το κόστος των αυτοκινήτων, των καυσίμων και της ενέργειας (kWh) που θα καταναλωθεί για φόρτιση. Κάθε ένα από αυτά τα κονδύλια επιβαρύνει την κερδοφορία της εταιρείας. Και σαν να μην ήταν αρκετά αγχωτικό το να καταρτίζεται ο προϋπολογισμός, έρχεται ένα τρομερό email από τον Chief Product Officer (CPO), στο οποίο αναφέρεται ο αναμενόμενος στόχος εξοικονόμησης πόρων. Εδώ είναι το πρόβλημα: αυτές οι εξοικονομήσεις συνήθως συγκρίνονται με τις δαπάνες του προηγουμένου έτους. Οι περισσότεροι διαχειριστές στόλου αντικαθιστούν αυτοκίνητα που είναι παλαιότερα των τεσσάρων ετών και σε πολλά από τα οποία είχαν παραταθεί τα συμβόλαια χρηματοδοτικής μίσθωσης, λόγω της πανδημίας και της έλλειψης τσιπ. Η ΑΛΛΑΓΉ ΤΟΥ BUSINESS CASE Για να αποφύγουν (ή τουλάχιστον να καθυστερήσουν) το αναπόφευκτο μαγείρεμα της ανακοίνωσης Κερδών και Ζημιών (P&L), οι διαχειριστές στόλου έχουν μάθει την τέχνη της επιχειρηματικής υπόθεσης (business case) του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας (Total TCO). Οι υποθέσεις αυτές κατά περίπτωση αποσκοπούν στο να αποδείξουν περίτρανα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι στην πραγματικότητα φθηνότερα «για την εταιρεία». Φυσικά, το ποσοστό μίσθωσης είναι ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε συζήτησης για τον προϋπολογισμό, και δεν υπάρχει καμιά υπεκφυγή: τα ποσοστά έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Η ετυμηγορία; Σε όλες τις περιπτώσεις, τα νέα οχήματα συνοδεύονται από σημαντική αύξηση των τιμών - και με τον όρο «σημαντική» εννοείται «πέραν του πληθωρισμού». Ωστόσο, Η ουσία είναι ότι η εκτίμηση του TCO αποτελεί απόλυτη ανάγκη, όχι μόνο για να επιτευχθεί η ηλεκτροκίνηση, αλλά για να αμβλυνθεί το γεγονός ότι οι διαχειριστές στόλου χρειάζονται υψηλότερους προϋπολογισμούς για τη συντήρηση των στόλων τους ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΚΑΤ’ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ: ΟΜΟΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΙΔΙΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ Βέλγιο Γερμανία Ολλανδία (προηγούμενο/βενζίνη) X1 sDrive 20 780 € 675 € 757 € (νέο/βενζίνη) X1 sDrive20iA 891 € 797 € 981 € (νέο/ηλεκτρικό) iX1 eDrive20 Basis 981 € 823 € 835 € (προηγούμενο) XC40 Βασικό Μοντέλο 794 € 645 € 726 € (νέο/βενζίνη) XC40 B3 Auto Essential Edition 902 € 682 € 912 € (νέο/ηλεκτρικό) EX40 Single Motor 175kW Essential 1.004 € 866 € 830 € (προηγούμενο) Golf 2.0 705 € 584 € 630 € (νέο/βενζίνη) Golf 1.5 eTSI 110kW DSG-7 auto Life Edition (NL) / Style Business (BE) 883 € 680 € 767 € (νέο/ηλεκτρικό) ID.3 59kWh 150kW Pro auto (NL-DE) / Pro Performance (BE) 810 € 722 € 745 € *Για αυτήν τη σύγκριση, χρησιμοποιήθηκε τιμολόγηση μίσθωσης προσαρμοσμένη σε πελάτη ΜμΕ που επωφελείται από τυπικές εκπτώσεις στόλου. Οι προσφορές περιλαμβάνουν: μεταλλικό χρώμα, συντήρηση, επισκευές, ελαστικά (συμπεριλαμβανομένων των χειμερινών ελαστικών), ασφάλιση με έκπτωση, μικρότερο όχημα αντικατάστασης, οδική βοήθεια και όλους τους ισχύοντες φόρους. 45 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 #21
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=