Fleet Business #21

ΟΙ ΦΟΡΕΊΣ ΕΚΜΕΤΆΛΛΕΥΣΗΣ στόλων οχημάτων αντιμετωπίζουν μια δύσκολη χρονιά το 2025, καθώς τίθενται σε ισχύ νέοι στόχοι εκπομπών για τους κατασκευαστές. Οι αλλαγές θέτουν σε κίνδυνο τη διαθεσιμότητα οχημάτων που επιδιώκεται να ενταχθούν στους εταιρικούς στόλους και θα εντείνουν την πίεση για μετάβαση σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων ορίζει ότι οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων van που πωλούνται από έναν κατασκευαστή το 2025 πρέπει να είναι χαμηλότερες από 153,9 g/km. Η αποτυχία επίτευξης αυτού του στόχου θα οδηγήσει σε «ασφάλιστρο υπέρβασης εκπομπών» (δηλ. πρόστιμο) 95 ευρώ ανά g/km για κάθε νέο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που ταξινομεί ένας κατασκευαστής κατ’ έτος. Με βάση τις πωλήσεις καινούργιων van των πρώτων εννέα μηνών του 2024, οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν φτάνουν καθόλου κοντά σε αυτόν το στόχο. Μεταξύ Ιανουαρίου και τέλους Σεπτεμβρίου του 2024, οι πωλήσεις νέων van στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 8,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023 (σ.σ. κατά 8,3% στο σύνολο της χρονιάς), ενώ εκτινάχθηκαν κυριολεκτικά και στις τέσσερις μεγάλες αγορές: Ισπανία (αύξηση 16,7%), Γερμανία (8,2%), Ιταλία (7,3%) και Γαλλία (5,8%). ΤΟ DIESEL ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΊ ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΕΊ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΆ VAN Αλλά, αν κάποιος αναλύσει σε βάθος τα στοιχεία, είναι σαφές ότι το ντίζελ εξακολουθεί να κυριαρχεί ως πηγή ενέργειας, αντιπροσωπεύοντας το 84,6% των νέων πωλήσεων, ακολουθούμενο από τη βενζίνη, με μερίδιο αγοράς 6,1%. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν στην πραγματικότητα κατά 12,8% τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 (σ.σ. κατά 9,1% όλη τη χρονιά), καταγράφοντας μερίδιο μόλις 5,7% (6,1% στο 12μηνο). Αντιμέτωποι με αυτές τις συνθήκες, οι κατασκευαστές πρέπει να αποφασίσουν για τις στρατηγικές τους, για να συμμορφωθούν με τους στόχους της Ε.Ε. «Οι κατασκευαστές αποφασίζουν εάν θα “παγώσουν” τα κεφάλαια για κυρώσεις, θα μειώσουν την παραγωγή ή θα αγοράσουν πιστώσεις (δικαιώματα ρύπων) από ξένους κατασκευαστές για να συμμορφωθούν», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). ΔΙΑΘΕΣΙΜΌΤΗΤΑ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΥΠΌ ΑΠΕΙΛΉ Αυτό υποδηλώνει ότι οι στόλοι θα δυσκολεύονται περισσότερο να προμηθευτούν τα ντίζελ φορτηγά που χρειάζονται ή θα αναγκαστούν να παίρνουν ένα ορισμένο ποσοστό ηλεκτρικών φορτηγών με κάθε παραγγελία ντίζελ. Οι στόχοι εκπομπών της Ε.Ε. δεν ισχύουν εάν το μερίδιο ZLEV (οχήματα με εκπομπές CO2 μεταξύ 0 και 50 Τα κόστη και οι εκπομπές CO2 θα επιβαρύνουν πολύ τους στόλους LCV το 2025 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΟΛΩΝ Η διαχείριση των προϋπολογισμών με ταυτόχρονη τήρηση των δεσμεύσεων για τη βιωσιμότητα θα είναι κρίσιμοι παράγοντες στις αποφάσεις των φορέων εκμετάλλευσης των στόλων ελαφρών επαγγελματικών (LCV) για το 2025. Του JONATHAN MANNING ● Πηγή: Fleet Europe Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών μειώθηκαν στην πραγματικότητα κατά 9,1% το 2024, σε σχέση με το 2023, καταγράφοντας μερίδιο μόλις 6,1% 40 #21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=