ΠΑΛΕΎΕΤΕ με τα ταχέως αυξανόμενα κόστη στόλου και σκέφτεστε πώς θα επιτύχετε τους εταιρικούς στόχους βιωσιμότητας με οικονομικά αποδοτικό τρόπο; Λοιπόν, δεν είστε μόνοι! Οι εταιρικοί στόχοι απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές εμφανίζονται όλο και πιο έντονα στις ατζέντες των διαχειριστών στόλου επαγγελματικών οχημάτων τα τελευταία χρόνια, και αυτές οι απαιτήσεις ανάγκασαν τους διαχειριστές να σκεφτούν έξω από τους παραδοσιακούς τομείς εστίασής τους. Πιο πρόσφατα, οι εκθετικές αυξήσεις του κόστους άρχισαν να κυριαρχούν στην ατζέντα του στόλου και αυτό, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη απαίτηση για μείωση των εκπομπών CΟ2, έχει δημιουργήσει ένα απίστευτα δύσκολο τοπίο για τους διαχειριστές. Η προτεραιότητα αυτών των δύο θεμάτων επιβεβαιώνεται από την τελευταία Παγκόσμια Έρευνα Στόλου, η οποία δείχνει ότι η αποδοτικότητα κόστους και η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον οι κορυφαίες προτεραιότητες για τους διαχειριστές στόλου, καθώς πλησιάζουμε προς το 2025. ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΌΣ ΤΟΥ ΚΌΣΤΟΥΣ Καμιά από αυτές τις προκλήσεις δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο να επιλυθεί -ακόμη και μεμονωμένα- και η πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι διαχειριστές στόλου είναι σημαντική, ιδιαίτερα λόγω της πολύ μεγάλης αύξησης του κόστους, καθώς αντικαθίσταται όλο και μεγαλύτερο ποσοστό παλαιότερων (και φθηνότερων) οχημάτων. Αυτή η πρόκληση επιδεινώνεται περαιτέρω από το γεγονός ότι η συντήρηση του στόλου είναι μία από τις υψηλότερες κατηγορίες έμμεσων δαπανών για εταιρείες με πάρα πολλά οχήματα. Με τα νέα, μάλιστα, οχήματα που κοστίζουν 30-50% περισσότερο από εκείνα που αντικαθιστούν (εάν αντικαθίστανται), είναι πιθανό να έχετε πιο δύσκολες αλληλεπιδράσεις με τον οικονομικό διευθυντή και τις αντίστοιχες ομάδες από ποτέ! Η παλαιού τύπου εργαλειοθήκη του διαχειριστή στόλου για την αύξηση της αποδοτικότητας και τη μείωση κόστους (διαπραγματεύσεις με προμηθευτές, συγχωνεύσεις κ.λπ.) δεν έχει πεδίο εφαρμογής ή κάποια κλίμακα για να αντισταθμίσει το τρέχον επίπεδο αυξήσεων. Οι διαχειριστές στόλου πρέπει, επομένως, να αναζητήσουν άλλες, πιο δημιουργικές λύσεις, για να προσπαθήσουν να μετριάσουν τις αυξήσεις. Η πραγματοποίηση θεμελιωδών αλλαγών στο μέγεθος και τον τύπο των οχημάτων που χρησιμοποιούνται δεν είναι απλή και απαιτεί διαλειτουργική ευθυγράμμιση και στενή συνεργασία με τους τελικούς χρήστες και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς. Η δομή και τα μεγέθη των οχημάτων που αποτελούν τους περισσότερους στόλους επαγγελματικών, σήμερα, έχουν δημιουργηθεί εδώ και πολλά χρόνια και το μοντέλο λειτουργίας που χρησιμοποιείται έχει σχεδιαστεί γύρω από παλαιά οχήματα με μηχανές εσωτερικής Από τη διαπραγμάτευση στην καινοτομία ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΛΩΝ Ο εμπειρογνώμονας σε θέματα στόλου επαγγελματικών οχημάτων, Ben Varey,* γράφει σε τακτική βάση για το τι του κεντρίζει το ενδιαφέρον στη διαχείριση στόλου. Στο παρόν άρθρο εξηγεί πώς οι διαχειριστές εξελίσσονται από διαπραγματευτές σε φορείς καινοτομίας και οργανωτικών αλλαγών. ● Πηγή: Fleet Europe 34 #21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=