ΠΩΛΗΣΕΙΣ & ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Κατηγορία: E 135 0,10% Κατ. Μάρκα Μοντέλο Οχήμ. Μερίδιο 1 MERCEDES E-SERIES 94 69,63% 2 SKODA SUPERB 17 12,59% 3 HYUNDAI IONIQ 6 13 9,63% 4 MERCEDES EQE Sedan 5 3,70% 5 AUDI A6 4 2,96% Κατηγορία: E-SUV 612 0,45% Κατ. Μάρκα Μοντέλο Οχήμ. Μερίδιο 1 LAND ROVER RANGE ROVER SPORT 167 27,29% 2 PORSCHE CAYENNE 136 22,22% 3 BMW X5-SERIES 120 19,61% 4 MERCEDES GLE-SERIES 98 16,01% 5 LEXUS RX-SERIES 22 3,59% Κατηγορία: F-G 163 0,12% Κατ. Μάρκα Μοντέλο Οχήμ. Μερίδιο 1 BMW 5-SERIES 39 23,93% 2 PORSCHE TAYCAN 26 15,95% 3 PORSCHE PANAMERA 20 12,27% 4 TESLA MODEL S 18 11,04% 5 VOLKSWAGEN ID.7 15 9,20% ΠΩΛΗΣΕΙΣ & ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Κατηγορία: F-G-SUV 435 0,32% Κατ. Μάρκα Μοντέλο Οχήμ. Μερίδιο 1 VOLVO XC90 108 24,83% 2 LAND ROVER RANGE ROVER 100 22,99% 3 BMW X6-SERIES 60 13,79% 4 AUDI Q8 46 10,57% 5 BMW XM-SERIES 23 5,29% Κατηγορία: MPV-M/COMBI 1.391 1,01% Κατ. Μάρκα Μοντέλο Οχήμ. Μερίδιο 1 TOYOTA PROACE CITY VERSO 334 24,01% 2 MERCEDES VITO 140 10,06% 3 TOYOTA PROACE 110 7,91% 4 FORD TOURNEO CUSTOM 100 7,19% 5 VOLKSWAGEN CADDY 99 7,12% Κατηγορία: SPORTS 196 0,14% Κατ. Μάρκα Μοντέλο Οχήμ. Μερίδιο 1 MINI MINI CABRIO 68 34,69% 2 MAZDA MX-5 64 32,65% 3 PORSCHE 911 14 7,14% 4 PORSCHE BOXSTER 9 4,59% 5 PORSCHE CAYMAN 7 3,57% Toyota C-HR, Nissan Qashqai, Toyota Corolla Cross, Peugeot 3008 κλπ.) με 23.874 «κομμάτια» και 17,42% της αγοράς, ενώ τα αυτοκίνητα της κατηγορίας “C” (Hyundai i30, Audi A3, BMW 1, Toyota Corolla, BYD Dolphin κ.λπ.) περιορίστηκαν σε 9.724 ταξινομήσεις και 7,09%. Ακολουθούν τα λεγόμενα «μικρά» της κατηγορίας “Α” με 10,4% και τα «μεσαία» της κατηγορίας “D” με 6,97%, ενώ από κει και πέρα έχουμε τις κατηγορίες των πιο μεγάλων και ακριβών ή «ειδικών» μοντέλων (όπως τα MPV) με πολύ μικρότερα ποσοστά. Στο σημείο όμως αυτό αξίζει να παρατηρήσουμε δύο πράγματα: από τη μια την πρωτιά της BMW X1 και την τρίτη θέση της BMW-1 στις αντίστοιχες κατηγορίες, στοιχεία που εξηγούν την πρωτιά του BMW Group μεταξύ των premium κατασκευαστών, και από την άλλη την πέμπτη θέση (με 701 ταξινομήσεις) του πλήρως ηλεκτρικού BYD Dolphin στην κατηγορία “C”. Κάτι που οφείλεται στην πολύ καλή τιμή στην οποία η BYD το προσέφερε (κάτω από 20.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση). Το ενδιαφέρον είναι ότι παρ’ όλα αυτά το Dolphin δεν ήταν το πρώτο στην κατάταξη των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) μοντέλων, αλλά το τέταρτο, αφού τρίτο ήταν ένα άλλο μοντέλο της BYD, το ATTO3 και δεύτερο το νέο Volvo EX30 (985 ταξινομήσεις), το μικρότερο και ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία του premium Σουηδού κατασκευαστή. Ενώ απολύτως πρώτο σε πωλήσεις ήταν το Tesla Model 3 (1.282 οχήματα). Κλείνοντας θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η καλή φετινή επίδοση στις πωλήσεις των BEV οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην υψηλή επιδότηση που προσέφερε το κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Ωστόσο, ενώ τυπικά το πρόγραμμα βρίσκεται ακόμα σε ισχύ, χρήματα για να πληρωθούν επιδοτήσεις αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν, με την κυβέρνηση να έχει υποσχεθεί ότι θα βρει κονδύλια προκειμένου να εξακολουθήσουν να προσφέρονται επιδοτήσεις και μέσω ενός καινούριου προγράμματος. Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν πάντως ότι θα ήταν προτιμότερο να μειωθεί το ύψος της πολύ υψηλής επιδότησης (από τα 9.000 ευρώ να περιοριστεί σε 6.000 ή και 5.000 ευρώ), ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερους υποψήφιους αγοραστές να προχωρήσουν στην αγορά ενός πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου. Σε σταθερά υψηλά επίπεδα παρέμειναν οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων, λόγω της αύξησης των τιμών των καινούργιων στη μετα-Covid εποχή 33 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 #21
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=