ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Πηγή: ΣΕΑΑ Segment A: 8.984 6,55% Segment: A-SUV 5.267 3,84% Segment: B 31.758 23,17% Segment: B-SUV 44.975 32,81% Segment: C 9.724 7,09% Segment: C-SUV 23.874 17,42% Segment D 2.521 1,84% Segment D-SUV 7.034 5,13% Λοιπά Segments 135 3,99% Πιο υπολογίσιμη είναι η απόσταση που χωρίζει την Peugeot από τη Hyundai που βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 8.906 οχήματα και ποσοστό 6,5% και τη Citroen/DS με 7.772 οχήματα 5,7% που είδαν το μερίδιό τους να υποχωρεί, καθώς φέτος δεν είχαν κάποιο σημαντικό λανσάρισμα, όπως η Suzuki με το εντελώς νέο Swift και το ανανεωμένο Vitara, αλλά και η Peugeot με τα ανανεωμένα 48V υβριδικά 2008 και 208. Με παραπλήσια μερίδια και πωλήσεις της τάξης των 6.000-7.000 μονάδων ακολουθούν οι BMW (4,9%) στην 6η θέση, Opel (4,7%) στην 7η και Volkswagen (4,5%) στην 8η θέση. H ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΊΗΣΗ Το γεγονός ότι αυτό που ο ΣΕΑΑ αποκαλεί κατηγορία ή Segment “B-Total” είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς με 76.733 οχήματα, σχεδόν 56% των πωλήσεων, δεν προκαλεί βέβαια εντύπωση σε κανέναν. Ενώ πριν από το 2010 και τη γνωστή κρίση που ακολούθησε η κατηγορία “C-Total” είχε άλλη δυναμική, η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας και η γνωστή αύξηση των τιμοκαταλόγων οδήγησαν σε αυτήν τη μεγάλη στροφή προς τα αυτοκίνητα του Segment “Β” (31.758 μονάδες), τα λεγόμενα σουπερμίνι (Yaris, C3, Corsa, 208, Clio κλπ.) που κλήθηκαν να παίξουν το ρόλο του πρώτου οικογενειακού αυτοκινήτου, όταν κάποτε έπαιζαν το ρόλο του δεύτερου, αλλά και στα «τζιποειδή» του Segment “B-SUV” (Yaris Cross, 2008, Vitara, Puma, Juke κ.λπ.) που, ως πιο ευρύχωρα, μπορούν να παίξουν το ρόλο αυτό ακόμα καλύτερα (44.975 μονάδες). Ακολούθησε η κατηγορία “C-Total” με 33.958 οχήματα (24,51% της αγοράς), που περιλαμβάνει τα πλέον κατάλληλα για το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου μοντέλα. Τη μερίδα του λέοντος (πάνω από τα 2/3 της κατηγορίας) κατέχουν τα “C-SUV” (BMW X1, Η προτίμηση των καταναλωτών στα SUV όλων των μεγεθών δεν δείχνει να υποχωρεί, με το συνολικό τους μερίδιο να ξεπερνά το 60% Απόλυτος κυρίαρχος της αγοράς των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV – Battery Electric Vehicle) τη χρονιά που πέρασε ήταν το Tesla Model 3, που με σχεδόν 1.300 ταξινομήσεις κατέκτησε το αξιοσέβαστο μερίδιο του 14,72%. Πίσω από αυτήν την επιτυχία κρύβεται η εξαιρετικά επιθετική τιμολογιακή πολιτική του Elon Musk, που έχει επανειλημμένως ξαφνιάσει τον ανταγωνισμό με θεαματικές μειώσεις τιμών, όπως πριν από ένα-ενάμιση περίπου χρόνο, οι οποίες δημιούργησαν ένα ιδιαίτερο value for money για τα μοντέλα της αμερικανικής εταιρείας, χάριν του οποίου οι καταναλωτές αγνόησαν τα όποια κατά καιρούς παράπονα έχουν ακουστεί για την εργονομία τους (και όχι μόνον). Σημειώστε ότι ένα ακόμα Tesla, το Model Y, φιγουράρει στη λίστα του Top-10 των BEV με σχεδόν 700 ταξινομήσεις και ποσοστό 7,73%. 31 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 #21
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=