έχουν αυξηθεί κατά 20-30%, συμπαρασύροντας και τις τιμές των μεταχειρισμένων, που παρ’ όλα αυτά όμως εξακολουθούν να αποτελούν μια εναλλακτική. ΜΕΡΊΔΙΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΙΈΣ Στον πίνακα των πωλήσεων με την κατάταξη ανά μάρκα παρατηρούμε την εντυπωσιακή επικράτηση της Toyota, που κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση με 23.518 οχήματα, που αντιστοιχούν στο 17,2% της αγοράς, αφήνοντας πίσω της -και μάλιστα σε μεγάλη απόσταση- τη Suzuki (10.636 / 7,8%) στη δεύτερη θέση και την Peugeot στην τρίτη (10.381 / 7,6%), με αμελητέα μεταξύ τους διαφορά. Σημειώνουμε ότι και οι τρεις αυτές εταιρείες είδαν το μερίδιό τους να αυξάνεται, κάτι που εξηγείται στην περίπτωση της Toyota όχι μόνο με τη διαχρονική της δημοφιλία στο ελληνικό κοινό (η εταιρεία φημίζεται για την αξιοπιστία των μοντέλων της και την ποιότητα εξυπηρέτησης που προσφέρει το δίκτυό της), αλλά και στο γεγονός ότι φέτος η αντιπροσωπία εξασφάλισε μεγαλύτερη διαθεσιμότητα οχημάτων. Και παρόλο που είναι αλήθεια ότι κάποιες από τις φετινές ταξινομήσεις είναι στην πραγματικότητα περσινές πωλήσεις που παραδόθηκαν στους πελάτες φέτος, το γεγονός ότι η Toyota έχει στην γκάμα της δύο μοναδικά best sellers: τα Yaris Cross και Yaris, που με 8.181 και 6.832 οχήματα κάνουν το απόλυτο 1-2, ανεξαρτήτως κατηγορίας, στην ελληνική αγορά. Έχοντας παραθέσει τα στοιχεία αυτά για την Toyota, έχουμε απαντήσει κατά κάποιον τρόπο και στην ερώτηση γιατί βλέπουμε αυτές τις μάρκες στο top-3 της αγοράς. Προσέξτε: η Suzuki πούλησε 4.640 Vitara (ακόμα ένα μεγάλο, διαχρονικό best seller) και 1.921 Swift, ενώ η Peugeot πούλησε αντίστοιχα 4.984 Peugeot 2008 και 3.183 Peugeot 208. Βλέπουμε, δηλαδή, ότι οι εταιρείες που είχαν το «σωστό» προϊόν στις κατηγορίες B και B-SUV κατάφεραν να αυξήσουν τα μερίδιά τους. Απολύτως πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο, ανεξαρτήτως κατηγορίας, αναδείχθηκε το Toyota Yaris Cross, με 8.181 οχήματα - το 5,97% του συνόλου της αγοράς! Το μερίδιο της κατηγορίας των «μικρών» (Β-Total: σουπερμίνι και B-SUV) έφτασε το 2024 το 56% της αγοράς ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2024 Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘24 Βενζίνη 35,70% 41,90% -6,2 33,20% Πετρέλαιο 7,20% 13,10% -6 11,92% Υβριδικά (HEV) 42,30% 30,90% 11,4 30,93% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 12,40% 11,30% 1,1 20,40% Ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) 6,35% 4,74% 1,61 13,62% Επαναφορτιζόμενα/Plug-In υβριδικά (PHEV) 6,03% 6,57% -0,54 7,14% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,30% -0,3 3,07% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2,50% 2,50% 0 Το 2024 συνεχίστηκε η στροφή προς τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), στα οποία περιλαμβάνονται αφενός τα «κλασικά» πλήρως υβριδικά (Toyota Yaris Cross, Nissan Qashqai E-Power, Honda CR-V κλπ.) και αφετέρου τα 48V hybrid, τα οποία σταδιακά αντικαθιστούν τα «απλά» βενζινοκίνητα. Μειώνεται επίσης το μερίδιο των diesel, ενώ τα οχήματα διπλού καυσίμου φαίνεται να διατηρούν τις θέσεις τους, καθώς οι καταναλωτές τα προτιμούν λόγω του χαμηλού κόστους κίνησης που προσφέρουν. Σημειώστε ότι παρά τη σημαντική αύξηση που είχαμε στα BEV, το μερίδιο αγοράς τους βρίσκεται αρκετά πίσω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. 30 #21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=