Fleet Business #21

Δύο στοιχήματα Πρώτο τεύχος της χρονιάς αυτό που κρατάτε στα χέρια σας και σχεδόν αναπόφευκτα μεγάλο του μέρος είναι αφιερωμένο στην αγορά αυτοκινήτου, τόσο την ελληνική όσο και αυτή της γηραιάς ηπείρου. Στην πρώτη περίπτωση, μετά από κάποια ως ένα βαθμό αναμενόμενα σκαμπανεβάσματα, καταφέραμε να φτάσουμε σε ένα αποτέλεσμα οριακό μεν, θετικό δε. Να μιλήσει κανείς για «σοβαρή» άνοδο δεν μπορεί, αλλά τουλάχιστον δεν χάσαμε έδαφος - και επιπλέον είμαστε πλέον μακριά από το ψυχολογικό όριο των 100.000 μονάδων, αφού φέτος βρήκαν το δρόμο τους προς ισάριθμους αγοραστές 137.101 καινούργια επιβατικά, που αντιστοιχούν σε μια αύξηση 1,9% σε σχέση με το 2023, αλλά και 77.785 μεταχειρισμένα, δηλαδή 6,4% περισσότερα από πέρυσι. Το τελευταίο αποτέλεσμα προφανέστατα έχει να κάνει με τις τιμές των καινούργιων που έχουν «πετάξει» εδώ και καιρό στο +30% σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή. Και είναι αυτό ένα στοιχείο που καθιστά πιο δύσκολη όχι μόνο την επάνοδο στις χρυσές εποχές της Ολυμπιάδας του 2004, με τις σχεδόν 300.000 ταξινομήσεις, αλλά και την ανανέωση του στόλου που γερνάει -χωρίς να μπορεί να κρυφτεί-, με την ηλικία των ΙΧ στα 17,5 χρόνια, κατακτώντας, δυστυχώς, την πρώτη αρνητική θέση στην Ε.Ε., της οποίας ο μέσος όρος είναι τα 12,5 χρόνια! Αυτό είναι το πρώτο μεγάλο στοίχημα της αγοράς: η είσοδος περισσότερων καινούργιων αυτοκινήτων στην κυκλοφορία, τα οποία θα φέρουν και λιγότερη ρύπανση και μεγαλύτερη ασφάλεια. Ένα στοίχημα που για να κερδηθεί, χρειάζεται να υπάρξει ένας ευρύτερος συνδυασμός παραγόντων και πολιτικών. Και λέγοντας αυτό περνάμε στο δεύτερο στοίχημα, αυτό της ηλεκτροκίνησης, που είδαμε να σηκώνει κεφάλι χάρη σε ένα πρόγραμμα γενναίων (υπερβολικά γενναίων, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς) κρατικών επιδοτήσεων - οι οποίες διαμόρφωσαν εκείνες τις συνθήκες που, σε συνδυασμό με την ύπαρξη στην αγορά και κάποιων σχετικά προσιτών προτάσεων, επέτρεψαν σε 6.379 συμπολίτες μας να κάνουν το μεγάλο βήμα. Πάντως, για να κερδηθεί το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης, πέρα από τη σημαντική ενίσχυση των υποδομών στη χώρα μας, χρειάζονται απ’ ό,τι φαίνεται και σχεδόν μόνιμα προγράμματα κινήτρων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη. Διότι φαίνεται ότι χωρίς αυτά τα πράγματα είναι δύσκολα - και σημειώνουμε ότι οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών επιβατικών μειώθηκαν φέτος στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 5,9%, ενώ στη μεγαλύτερη αγορά της Ε.Ε., τη Γερμανία, η μείωση έφτασε το 27,4%! Η αλήθεια βέβαια είναι πως δεν είναι τόσο απλή υπόθεση η εξεύρεση κονδυλίων για επιδοτήσεις. Από την άλλη, όμως, υπάρχουν και οι τιμοκατάλογοι. Και αν οι κατασκευαστές βρουν τρόπο να συγκρατήσουν τις τιμές των συμβατικών και, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, να μειώσουν ουσιαστικά το κόστος των ηλεκτρικών τους, τα πράγματα θα γίνουν πιο απλά για όλους. Νίκος Λουπάκης ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΙΆΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΆΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ ACCOUNT MANAGEMENT TEAM ΑΓΑΘΗ ΖΟΡΜΠΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΙΡΟΥΝΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΒΑΡΙΑ ΔΡΟΥΓΑ ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΓΙΩΤΑ ΜΠΡΙΛΗ COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ FLEETBUSINESS ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΕΥΧΟΣ 21 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Ετήσια συνδρομή: 120 € 230366 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 #21

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=