ένα πρόστιμο (95 ευρώ ανά g/km για κάθε νέο όχημα που ταξινομείται), το οποίο δυνητικά μπορεί να οδηγήσει στην καταβολή πολλών, ακόμα και εκατοντάδων εκατομμυρίων από τον μη συμμορφούμενο κατασκευαστή. Προφανώς, θα πρέπει όλοι οι κατασκευαστές να πουλήσουν φέτος περισσότερα οχήματα μηδενικών ή έστω πολύ χαμηλών ρύπων, δηλαδή πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles - BEV), αλλά και υβριδικά εξωτερικής φόρτισης (Plug in Hybrid Electic Vehicles - PHEV). Στο σημείο αυτό το πρόβλημα βρίσκεται στις τιμές των εν λόγω αυτοκινήτων, που εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότερες από αυτές των συμβατικών. Κάτι που επιβεβαιώνεται από το ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών φρενάρουν (σε όλες τις χώρες της Ευρώπης) όταν δεν υπάρχουν κρατικές επιδοτήσεις. Σημειώστε ότι είναι λογικό το βάρος να πέφτει στα BEV, καθώς από το 2030 έως το 2035 το όριο του CO2 μειώνεται ακόμα περισσότερο (επιβατικά: 49,5 g/km, LCV: 90,6 g/km), ενώ το 2035 πέφτει στο μηδέν, οπότε δεν θα επιτρέπεται πλέον η πώληση οχημάτων με θερμικούς κινητήρες στην Ε.Ε! ΤΟ ΣΎΝΟΛΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών, όπως βλέπετε στον πίνακα, αυξήθηκαν φέτος κατά 1,9%, στις 137.101 μονάδες από 134.484 μονάδες το 2023, μικρή υποχώρηση (-1%), με 10.761 μονάδες έναντι 10.870 το 2023, είχαμε στα φορτηγά (το σύνολο των ελαφρών επαγγελματικών [LCV] και ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 2024 Σύνολο 2024 137.075 Σύνολο 2023 134.484 Μεταβολή 1,9% Κατ/ξη Εταιρία Οχήματα Οχήματα (Κατ/ξη) 24/23 1 TOYOTA 23.518 16.400 (1) p 43,4% 2 SUZUKI 10.636 7.606 (7) p 39,8% 3 PEUGEOT 10.381 10.195 (3) p 1,8% 4 HYUNDAI 8.906 9.877 (4) q -9,8% 5 CITROEN/DS 7.772 9.753 (5) q -20,3% 6 BMW 6.753 6.201 (9) p 8,9% 7 OPEL 6.381 10.384 (2) q -38,5% 8 VOLKSWAGEN 6.105 8.384 (6) q -27,2% 9 FIAT 5.144 5.840 (10) q -11,9% 10 KIA 4.771 6.363 (8) q -25,0% 11 AUDI 4.369 4.120 (14) p 6,0% 12 NISSAN 4.330 3.091 (17) p 40,1% 13 SKODA 3.914 3.223 (16) p 21,4% 14 RENAULT 3.653 4.727 (11) q -22,7% 15 MERCEDES 3.449 4.243 (13) q -18,7% 16 DACIA 3.415 3.587 (15) q -4,8% 17 FORD 3.223 4.523 (12) q -28,7% 18 MG 3.158 730 (26) p 332,6% 19 VOLVO 2.235 2.388 (18) q -6,4% 20 MINI 2.040 2.326 (19) q -12,3% 21 JEEP 2.028 1.921 (20) p 5,6% 22 TESLA 1.987 1.841 (21) p 7,9% 23 MAZDA 1.879 1.387 (23) p 35,5% 24 BYD 1.578 4 (38) p 39350,0% 25 SEAT 1.345 1.797 (22) q -25,2% 26 CUPRA 1.089 1.148 (24) q -5,1% 27 LAND ROVER 632 784 (25) q -19,4% 28 LEXUS 471 286 (28) p 64,7% 29 HONDA 441 235 (29) p 87,7% 30 MITSUBISHI 421 56 (34) p 651,8% 31 ALFA ROMEO 315 380 (27) q -17,1% 32 PORSCHE 274 234 (30) p 17,1% 33 JAGUAR 92 156 (31) q -41,0% 34 SMART 69 77 (33) q -10,4% 35 LYNK & CO 62 0 (44) p 100,0% 36 LEAPMOTOR 50 1 (42) p 4900,0% 37 SUBARU 43 102 (32) q -57,8% 38 DFSK 26 0 (44) p 100,0% 39 SERES 24 2 (40) p 1100,0% 40 MASERATI 22 47 (35) q -53,2% 41 ABARTH 21 46 (36) q -54,3% 42 YUDO 20 0 (44) p 100,0% 43 BENTLEY 7 4 (38) p 75,0% 44 LOTUS 6 2 (40) p 200,0% 45 SAIC MAXUS 4 1 (42) p 300,0% 46 ΛΟΙΠΟΙ 16 12 (37) p 33,3% Τα σημαντικά κίνητρα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» επέδρασαν καθοριστικά στις πωλήσεις BEV, που έφτασαν τα 8.707 οχήματα (6,35% της αγοράς) 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025 #21
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=