Fleet Business #21

«ΥΙΟΘΈΤΗΣΗ EV και έξυπνη φόρτιση για ηλεκτρικά βαν και στόλους επαγγελματικών» επιγράφεται μελέτη 75 σελίδων του Εργαστηρίου Έρευνας Μεταφορών (Transport Research Laboratory-TRL) για λογαριασμό της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, με ζητούμενα τη βελτίωση της τεχνολογίας ως προς την αυτονομία, τη δημιουργία κόμβων φόρτισης που προορίζονται για επαγγελματικά οχήματα και την παροχή περισσότερο χρήσιμων δεδομένων για τους φορείς εκμετάλλευσης στόλου. Η έκθεση προτείνει την επικαιροποίηση της Παγκόσμιας Εναρμονισμένης Διαδικασίας Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) για επαγγελματικά οχήματα, προκειμένου να βελτιωθεί η αξιοπιστία των δεδομένων της πραγματικής αυτονομίας. Προσθέτει ότι οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις προοπτικές τους σε σχέση με τους πελάτες, πραγματοποιώντας δοκιμές με διαφορετικά ωφέλιμα φορτία και ανταλλάσσοντας δεδομένα με τους φορείς εκμετάλλευσης στόλου. «Ορισμένοι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν ήταν σίγουροι εάν η διαφημιζόμενη σειρά επαγγελματικών βαν ήταν ακριβής για το ωφέλιμο φορτίο τους. Πολλοί περιμένουν βελτιωμένη αυτονομία οχημάτων πριν να τα υιοθετήσουν», ανέφερε η έκθεση. Αναγνώρισε επίσης ότι «τα τρέχοντα μοντέλα ηλεκτρικών βαν δεν παρέχουν τη δυνατότητα να διανύουν τις ημερήσιες διαδρομές που απαιτούνται χωρίς να επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια της βάρδιας εργασίας. Οι φορείς εκμετάλλευσης ήταν απρόθυμοι να αλλάξουν το λειτουργικό τους μοντέλο για να λάβουν υπόψη αυτόν τον επιπλέον χρόνο χρέωσης». ΧΩΡΊΣ ΔΙΑΚΟΠΉ ΓΙΑ ΦΌΡΤΙΣΗ Η απώλεια παραγωγικού χρόνου όσο οι οδηγοί έχουν συνδεδεμένα τα φορτηγά τους στους φορτιστές, λόγω του σημαντικά υψηλότερου κόστους της δημόσιας φόρτισης, σημαίνει ότι πολλές επιχειρήσεις χρειάζονται τα eLCV τους για να ολοκληρώσουν τον καθημερινό τους κύκλο εργασίας χωρίς να πρέπει να σταματήσουν για να φορτισθούν. Η πλειονότητα των στόλων με ηλεκτρικά φορτηγά στέλνουν τα οχήματά τους σε απόσταση μικρότερη των 80 χιλιομέτρων από τη βάση τους, ενώ μόνο το 11,4% των eLCV οδηγούνται πέρα από αυτήν την απόσταση, σε σύγκριση με το 40,9% των ντίζελ φορτηγών. Ωστόσο, η μέση κατάσταση της μπαταρίας, όπως κατεγράφη, κατά τη σύνδεση με τον φορτιστή ήταν 35% και στην έξοδο 93%. Ωστόσο, ακόμη και εταιρείες που έχουν υιοθετήσει eLCV έτειναν να το κάνουν μόνο για ένα μέρος του στόλου τους, σύμφωνα με την έκθεση. Η προβλεψιμότητα των ημερήσιων αποστάσεων είναι, επίσης, σημαντικός παράγοντας για τις επιχειρήσεις, με τους στόλους να αποδεικνύονται πολύ λιγότερο πιθανό να ηλεκτροδοτηθούν εάν τα ταξίδια τους διαφέρουν πολύ σε μίλια. ΣΤΡΕΒΛΏΣΕΙΣ ΧΡΕΏΣΕΩΝ ΚΑΙ ΛΎΣΕΙΣ Η μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών είναι ακόμη πιο περίπλοκη για επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν μοντέλο λειτουργίας back-to-depot. Η φόρτιση στο σπίτι δεν είναι πάντα εφικτή ή πρακτική, επειδή πολλοί οδηγοί δεν έχουν χώρο στάθμευσης εκτός δρόμου όπου θα μπορούσαν να εγκαταστήσουν φορτιστή, ενώ οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης συχνά δεν είναι κατάλληλοι για eLCV, ειδικά για μεγαλύτερα οχήματα (ημιφορτηγά) και για ρυμουλκούμενα. «Ορισμένοι [φορείς] θεώρησαν ότι η δημόσια χρέωση είναι ακριβή και θα αναιρούσε κάθε εξοικονόμηση κόστους που επιτυγχάνεται από το συνοΠώς να ενισχύσετε την υιοθέτηση των eLCV Μια πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση που χρηματοδοτήθηκε από τη βρετανική κυβέρνηση αναγνώρισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φορείς εκμετάλλευσης στόλων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση και πρότεινε μια σειρά μέτρων για την επιτάχυνση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων - eLCV. ● Πηγή: Fleet Europe 14 #21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=