Fleet Business #20

uΠροωθήστε την πώληση των πράσινων μεταφορών. Σε επίπεδο οικοσυστήματος, η απουσία επαγγελματικών μοντέλων για πράσινες μεταφορές αποτελεί βασικό πρόβλημα. Εφόσον δεν υπάρχει ζήτηση ή προθυμία πληρωμής για πράσινες υπηρεσίες, η υιοθέτηση των φορτηγών θα εξαρτάται αποκλειστικά από την εξισορρόπηση του κόστους κύκλου ζωής και της αξιοπιστίας. Η προθυμία πληρωμής δεν μπορεί να επιβληθεί, αλλά τα σημερινά επαγγελματικά μοντέλα βρίσκονται ακόμα σε αρχικά στάδια. Πιο στοχευμένες προσεγγίσεις, όπως πακέτα χαρακτηριστικών και άλλες στρατηγικές, πρέπει να δοκιμαστούν, για να αυξηθεί η ελκυστικότητά τους. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΆ Το οικοσύστημα φορτηγών μηδενικών εκπομπών αντιμετωπίζει σύνθετα προβλήματα. Ενώ οι παράγοντες της βιομηχανίας έχουν δημιουργήσει έντονη συζήτηση γύρω από τη χρήση καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, η μετάβαση σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών ανακόπτεται, λόγω έλλειψης επαρκούς συνεργασίας μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών. Επιπλέον, το οικοσύστημα των φορτηγών αντιμετωπίζει ανισορροπία στα κίνητρα. Οι κατασκευαστές είναι οι μόνοι παράγοντες που φέρουν πλήρως τον κίνδυνο της μη συμμόρφωσης με τους κανονιστικούς στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τα πρόστιμα που αντιμετωπίζουν μπορεί να απειλήσουν την επιβίωσή τους, αν αποτύχουν να επιτύχουν τους στόχους διοξειδίου του άνθρακα. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των στόλων, των υποδομών και της χρηματοδότησης, έχουν ασθενέστερα κίνητρα και περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούν. Για παράδειγμα, η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι διαχειριστές στόλων είναι η αβεβαιότητα σχετικά με το πώς τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών θα ενσωματωθούν στα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Οι παράγοντες των υποδομών επιδιώκουν διαβεβαιώσεις ότι οι επενδύσεις τους σε σταθμούς ανεφοδιασμού και φόρτισης θα αποδώσουν, ενώ οι πάροχοι ενέργειας εξετάζουν μικρότερα περιθώρια κέρδους απ’ ό,τι στο παρελθόν. Η βιομηχανία χρηματοδότησης και ασφάλισης αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις που ενδέχεται να την αναγκάσουν να βγει από τη ζώνη άνεσής της. Οι κυβερνήσεις είναι πρόθυμες να προχωρήσουν μπροστά, αλλά πρέπει να αναγνωρίσουν την περιορισμένη ισχύ των κανονισμών εκπομπών, όπως αυτοί που επιβάλλονται στους κατασκευαστές, για τη δημιουργία ενός ακμάζοντος οικοσυστήματος φορτηγών μηδενικών εκπομπών. Ενώ τα ζητήματα που αντιμετωπίζει αυτό το διευρυμένο οικοσύστημα απαιτούν μια ολοκληρωμένη ανταπόκριση, κάθε ομάδα ενδιαφερόμενων μερών φαίνεται συχνά αποφασισμένη να προχωρήσει μόνη της. Η αυξημένη συνεργασία, οι συμπράξεις και η συνεργασία μεταξύ βιομηχανιών, τομέων και περιοχών μπορούν να αποτελέσουν έναν πειστικό τρόπο, για να καταστεί η μεταφορά με φορτηγά μηδενικών εκπομπών πραγματικότητα πολύ πιο γρήγορα από το αναμενόμενο. ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6: Η ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΝΕΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΚΕΡΔΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030 ΚΑΙ ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΟΥ Πηγή: McKinsey Center for Future Mobility, McKinsey & Company Αξία και δεξαμενή κέρδους μεσαίων και βαρέων φορτηγών στις ΗΠΑ και την ΕΕ για όλους τους παίκτες, δισεκατομμύρια δολάρια Νέες ευκαιρίες για διανομή το 2035, % Πωλήσεις After Market Κληροδοτημένη ενέργεια Νέες ευκαιρίες Αξία 600 650 680 100% = 2023 2030 2035 45 46 48 2023 2030 2035 100 18 35 Ασφάλιση 23 Χρηματοδότηση και χρηματοδοτική μίσθωση 24 Υπηρεσίες με βάση τα δεδομένα Φόρτιση και ηλεκτρική ενέργεια Σημείωση: Τα στοιχεία ενδέχεται να μην αθροίζονται στο 100%, λόγω στρογγυλοποίησης. Κέρδος ΣΧΕΤΙΚΆ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΆΚΤΕΣ: Αυτό το άρθρο είναι μια συλλογική προσπάθεια των Anders Suneson, Anna Herlt και Malte Hans, με τους Christian Begon και Henrik Becker, που αντιπροσωπεύουν απόψεις από το McKinsey›s Automotive & Assembly Practice και το McKinsey Center for Future Mobility. Οι συγγραφείς επιθυμούν να ευχαριστήσουν τους Bernd Heid, Christopher Martens, Mikael Hanicke, Patrick Hertzke και Patrick Schaufuss και Philipp Radtke για τη συμβολή τους σε αυτό το άρθρο. C M Y CM MY CY CMY K 66 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=