Fleet Business #20

με αποτέλεσμα μεγαλύτερα χρονοδιαγράμματα και πιο αργή ανάπτυξη των φορτηγών μηδενικών εκπομπών. Όπως και με τα οχήματα, οι διαχειριστές στόλων πρέπει να αξιολογούν τα αναμενόμενα πρότυπα χρήσης των υποδομών φόρτισης και να βρίσκουν το ιδανικό σημείο μεταξύ επαρκούς εφεδρικής ικανότητας και χαμηλών κεφαλαιουχικών δαπανών. Πραγματοποιείστε πιλοτικές δοκιμές για έλεγχο, αλλά ετοιμαστείτε για κλιμάκωση. Οι περισσότεροι επαγγελματικοί στόλοι σήμερα έχουν τουλάχιστον μερικά φορτηγά μηδενικών εκπομπών σε λειτουργία, για να δοκιμάσουν την απόδοσή τους σε πραγματικές συνθήκες. Η εμπειρία από πρώτο χέρι είναι αναντικατάστατη. Ωστόσο, λίγοι στόλοι συνοδεύουν αυτές, της μικρής κλίμακας, πιλοτικές δοκιμές με μια δομημένη αξιολόγηση του συνολικού στόλου οχημάτων, των απαιτήσεων υποδομής και της αντίστοιχης πορείας μετάβασης, ώστε να ενημερώνουν τις επιλογές αγοράς οχημάτων και να αντιμετωπίζουν πιθανές ανάγκες αναβάθμισης του δικτύου σε πρώιμο στάδιο. uΥιοθετείστε νέα μοντέλα συνεργασίας και εταιρικών σχέσεων. Η εναρμόνιση των προδιαγραφών οχημάτων και η υιοθέτηση στρατηγικών συνεργασίας για μαζικές αγορές μπορούν να μειώσουν τα αρχικά κόστη και να δημιουργήσουν αμοιβαία οφέλη για πελάτες και κατασκευαστές. Ήδη, δοκιμάζονται διάφορες πρωτοβουλίες σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες. Παράλληλα, εμφανίζονται νέα χρηματοοικονομικά μοντέλα, που μειώνουν το εμπόδιο των κεφαλαιουχικών δαπανών σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών, παρέχοντας μοντέλα μεταφοράς ως υπηρεσίας (TaaS) και δημιουργώντας μικρο-οικοσυστήματα μεταξύ των φορέων χρηματοδότησης, των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και των «υπεργολάβων» μεταφορέων. Παρόμοιες ρυθμίσεις αναμένονται και για τις υποδομές, με δίκτυα που προσαρμόζουν τη δυναμικότητά τους στις ανάγκες μεγάλων παραγόντων, καλύπτοντας παράλληλα τις απαιτήσεις φορτηγών μηδενικών εκπομπών. Αυτά τα μοντέλα μπορούν να διευκολύνουν τη μετάβαση σε ένα οικοσύστημα μηδενικών εκπομπών. Βαρύ φορτηγό εθνικών και διεθνών μεταφορών (τράκτορας 40 τόνων)- 350 χιλιόμετρα ημερήσια κυκλοφορία (90.000 χιλιόμετρα ετησίως) Ισχύς κινητήρα 350 kW Σασί Κινητήρας Μπαταρία2 Διάφορα υλικά (ΒΟΜ)4 Σύστημα H2 3 FCEV5 BEV6 ICE7 Σύστημα H2 Κλιμάκωση όγκου πάνω από 10.000 μονάδες ετησίως το 2030 2024 2030 2024 2030 2024 2030 265 160 190 125 84 87 –40% –35% +5% Κόστος μπαταρίας $105 ανά kWh το 2030 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ: 1. Τράκτορας κατηγορίας 8 με ισχύ κινητήρα ~350 kW και αυτονομία ~350 km μεταξύ στάσεων ανεφοδιασμού. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία θα μπορούσαν να αλλάξουν από μπαταρία ~500 kWh (1,26 kWh/km, $175/kWh) το 2024 σε μπαταρία ~440 kWh (1,10 kWh/km, $105/kWh) το 2030. Τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου διαθέτουν μια βοηθητική μπαταρία ~60 kWh, ένα σύστημα κυψελών καυσίμου ισχύος ~270 kW και μια δεξαμενή H2 βάρους ~36 kg. 2. Περιλαμβάνει κυψέλες. 3. Περιλαμβάνει συστοιχία κυψελών καυσίμου, ισορροπία της εγκατάστασης και δεξαμενή Η. 4. Το κόστος πωληθέντων αγαθών εκτός BOM περιλαμβάνει την άμεση εργασία, την υποστήριξη παραγωγής (μηχανική, ποιότητα), τις μεταφορές και τους δασμούς και την εγγύηση. 5. Ηλεκτρικό όχημα με κυψέλες καυσίμου 6. Ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας 7. Όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5: ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΚΑΤΑ 30% ΕΩΣ 40% ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030 ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ Πηγή: McKinsey Center for Future Mobility: Μοντέλο McKinsey Commercial Vehicle Electrication βασισμένο σε ανάλυση του McKinsey Center for Future Mobility. Κατανομή κόστους ανά σύστημα για ένα βαρύ φορτηγό1, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Χιλιάδες δολάρια Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές πρέπει να δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) και να οικοδομήσουν μια νέα εφοδιαστική αλυσίδα γι’ αυτό το χαρτοφυλάκιο 65 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=