Ωστόσο, για τον εξηλεκτρισμό των διαδρομών μεγάλων αποστάσεων, απαιτούνται δημόσιες υποδομές ταχείας φόρτισης και στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο ΡΌΛΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΏΝ Οι μικροί στόλοι, με λιγότερα από 50 φορτηγά ο καθένας, κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Μόνο λίγοι μεγάλοι στόλοι υπάρχουν, ενώ οι μεγάλες εταιρείες logistics, συχνά, εξωτερικεύουν σημαντικό μέρος της δουλειάς τους, για να λειτουργήσουν, διατηρώντας σε σχετικά χαμηλά επίπεδα τα πάγιά τους και να ανταποκρίνονται γρήγορα στις αλλαγές της ζήτησης. Παρόλο που οι μεγάλοι παράγοντες logistics αντιμετωπίζουν πίεση από μετόχους για την απανθρακοποίηση των λειτουργιών τους και έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση για την προμήθεια φορτηγών μηδενικών εκπομπών, οι μικροί στόλοι συνήθως στερούνται τόσο τα κίνητρα, όσο και την υποστήριξη. Επιπλέον, οι αγοραστές υπηρεσιών μεταφοράς φορτίου έχουν δείξει περιορισμένη προθυμία να πληρώσουν για πράσινες λύσεις logistics, αφήνοντας λίγα κίνητρα στους μικρούς στόλους να στραφούν σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Ως αποτέλεσμα, οι διαχειριστές στόλων διστάζουν να μεταβούν σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών, λόγω σημαντικών ανησυχιών και αβεβαιότητας σχετικά με το κόστος, την αξιοπιστία και την επιχειρησιακή εφαρμογή. Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, οι κύριες δυσκολίες με τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι η ανησυχία για την αυτονομία και η πρακτικότητα, ενώ το κόστος και η διαθεσιμότητα αποτελούν βασικές ανησυχίες για τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου. (Διάγραμμα 3) uΑπαλλαγείτε από τη σύγχυση για τα συστήματα κίνησης. Οι διαθέσιμες επιλογές συστημάτων κίνησης για στόλους φορτηγών έχουν αυξηθεί σημαντικά και υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι για πολλές περιπτώσεις χρήσης υπάρχουν ήδη οι βέλτιστες επιλογές. Για παράδειγμα, τα φορτηγά με κυψέλες υδρογόνου (FCEVs) είναι απίθανο να είναι κατάλληλα για στόλους μεσαίων φορτηγών ή για εφαρμογές μικρών αποστάσεων, αλλά έχουν νόημα σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων. Από την άλλη, τα αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά (BEVs) είναι λιγότερο ανταγωνιστικά σε βαριά φορτηγά για μεγάλες αποστάσεις, αλλά μπορούν να λειτουργήσουν καλά σε τοπικές, σταθερές διαδρομές. Οι στόλοι επομένως, θα πρέπει να αξιολογούν τα πρότυπα οδήγησής τους, για να εντοπίσουν πού είναι δυνατές οι καλύτερες τεχνολογικές επιλογές σήμερα. uΜην σχεδιάζετε με βάση το χειρότερο σενάριο: Οι προβληματισμοί σχετικά με τα οχήματα. Οι ηλεκτροκίνητοι στόλοι απαιτούν μια πιο στοχευμένη προσέγγιση και αξιολόγηση, σε σύγκριση με τους στόλους πετρελαιοκίνητων οχημάτων, όπου τα οχήματα έχουν σχεδόν την ίδια αντιμετώπιση, όσον αφορά στην αυτονομία, αν και οι προδιαγραφές διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με τη χρήση. Οι διαχειριστές στόλων και οι καταναλωτές, συχνά, πέφτουν στην παγίδα να βασίζουν τις επιλογές οχημάτων τους στο ακραίο 1% των περιπτώσεων χρήσης (όπως η οδήγηση μεγάλων αποστάσεων τον χειμώνα σε ορεινές περιοχές), αυξάνοντας το κόστος της τεχνολογίας των οχημάτων και εμποδίζοντας την επίτευξη εξισορρόπησης με το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Οι ιδιοκτήτες στόλων πρέπει να αναλύσουν τα προφίλ της λειτουργίας τους σε διακριτές περιπτώσεις χρήσης και να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να προσαρμόσουν τους στόλους τους στις πραγματικές τους ανάγκες, αντί να εφαρμόζουν μια προσέγγιση «ίδιας αντιμετώπισης» για όλα. uΜην σχεδιάζετε με βάση το χειρότερο σενάριο: Οι προβληματισμοί για τις υποδομές. Παρόμοια σφάλματα παρατηρούνται και στον σχεδιασμό υποδομών. Οι διαχειριστές στόλων σπάνια εξετάζουν τη χρήση οχημάτων και τα πρότυπα φόρτισης, οδηγώντας σε μεγάλα και κρυφά κόστη στις εκτιμήσεις τους για τις απαιτήσεις σε φορτιστές και ισχύ φόρτισης. Οι ενεργειακές απαιτήσεις υπερεκτιμώνται, ΓΡΑΦΗΜΑ 4: ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ, ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 20% ΕΩΣ ΤΟ 2035 Πηγή: McKinsey Center for Future Mobility Οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης Οχήματα μηδενικών εκπομπών Αξία 2023 2030 2035 45 46 48 600 650 680 2023 2030 2035 8% 18% Αξία και δεξαμενή κέρδους MHDT1 στις ΗΠΑ και την ΕΕ για όλους τους παίκτες, δισεκατομμύρια δολάρια Σημείωση: Τα στοιχεία ενδέχεται να μην αθροίζονται λόγω στρογγυλοποίησης. 1 Medium and Heavy Duty Trucks (Μεσαία και βαρέα φορτηγά) Κέρδη 64 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=