Fleet Business #20

στος ιδιοκτησίας (TCO) έως και 40%, ιδιαίτερα στον τομέα των εθνικών και διεθνών μεταφορών. Οι επιδοτήσεις και οι χρήσεις που ταιριάζουν καλύτερα με τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης (όπως οι μεταφορές μικρών αποστάσεων και τα οχήματα μεσαίου φορτίου) μπορούν να μειώσουν αυτή τη διαφορά. Ωστόσο, η μείωση του κόστους των προϊόντων θα είναι ο βασικός παράγοντας για την προώθηση της υιοθέτησης. Ο ανταγωνισμός για την επίτευξη σημαντικών βελτιώσεων στο κόστος των βασικών εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την ανάλυση της McKinsey, απαιτείται μείωση του κόστους των μπαταριών σε περίπου 105 δολάρια ανά κιλοβατώρα ή λιγότερο, για να προσφερθούν ανταγωνιστικά προϊόντα στον τομέα των μεγάλων αποστάσεων. Για να επιτευχθεί αυτό, θα χρειαστεί περαιτέρω αύξηση των όγκων παραγωγής και μια συνολικά βελτιωμένη πρόταση. Η McKinsey εκτιμά επίσης ότι απαιτείται μείωση του κόστους κατά περισσότερο από 50% για τα συστήματα κυψελών καυσίμου, ώστε να επιτευχθεί η εξισορρόπηση με το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Ο συνδυασμός κλίμακας, συνεργειών και αποτελεσματικής συνεργασίας με βασικούς προμηθευτές και άλλους εταίρους θα είναι κρίσιμος για την επιτυχία. Αύξηση της παραγωγής. Τα τρέχοντα συστήματα παραγωγής οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) δεν μπορούν να επιτύχουν τα ίδια οφέλη κλίμακας με τις παραδοσιακές αρχιτεκτονικές συστημάτων κίνησης. Μόνο η αύξηση της παραγωγής σε νέα επίπεδα όγκων θα επιτρέψει τη μείωση του κόστους κατασκευής, σε ευθυγράμμιση με τις μειώσεις κόστους των προϊόντων που περιγράφονται παραπάνω. ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΈΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΎ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ Οι υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη φορτηγών μηδενικών εκπομπών σε μεγάλη κλίμακα. Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, όμως, οι επενδύσεις για υποδομές φόρτισης μόνο, στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, θα απαιτήσουν 30 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2035 και 60 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2040. Ωστόσο, μόνο ένα μικρό μέρος αυτού του ποσού έχει δεσμευτεί μέχρι στιγμής. Αυτές οι επενδύσεις πρέπει να πραγματοποιηθούν άμεσα, παρά τη χαμηλή υιοθέτηση των αντίστοιχων οχημάτων, απαιτώντας μια υπολογισμένη προσέγγιση ρίσκου και δέσμευση στην αγορά. Για τα αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά (BEV), η έρευνα υποδεικνύει ότι οι αστικές και περιφερειακές διανομές θα είναι οι πρώτες που θα εξηλεκτριστούν μέσω ιδιωτικών σταθμών φόρτισης στις εγκαταστάσεις τους. ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3: ΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΣΤΟΛΩΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ‘Η ΜΕ ΚΥΨΕΛΕΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Πηγή: Πηγή: McKinsey’s Off- and On-Highway Equipment Customer Insights, Q4 2023 Περιορισμένη αυτονομία Μεγάλη διάρκεια φόρτισης ή ανεφοδιασμού Θέματα αξιοπιστίας ή ποιότητας Υψηλό κόστος συντήρησης Ασφάλεια Παλαιότητα της τεχνολογίας στο μέλλον Υψηλό αρχικό κόστος αγοράς Ενσωμάτωση με τις υπάρχουσες λειτουργίες Περιορισμένη διαθεσιμότητα μοντέλων Βιωσιμότητα Bασικές ανησυχίες σχετικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα 15 12 9 8 7 6 6 5 5 5 Ασφάλεια Διαθεσιμότητα καυσίμου Υψηλό κόστος συντήρησης Υψηλό αρχικό κόστος αγοράς Θέματα αξιοπιστίας ή ποιότητας Περιορισμένη αυτονομία Μεγάλη διάρκεια φόρτισης ή ανεφοδιασμού Διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και υπηρεσιών συντήρησης Παλαιότητα της τεχνολογίας στο μέλλον Προτιμήσεις οδηγών Bασικές ανησυχίες σχετικά με τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου 11 11 8 8 8 8 7 6 6 5 Έρευνα για τους στόλους Απαντήσεις από 400 διαχειριστές και ιδιοκτήτες - χειριστές στόλου στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ (αντιπροσωπεύουν το 30% των στόλων με έσοδα άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ, το 40% των στόλων που δραστηριοποιούνται σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και περιφερειακές μεταφορές και το 40% των μεσαίων και μεγάλων στόλων με περισσότερα από 10 οχήματα). Οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και ανεφοδιασμού με υδρογόνο για οχήματα κυψελών καυσίμου είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων σε μεγάλη κλίμακα 63 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=