σιμα για την ενθάρρυνση των διαχειριστών στόλων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση να απανθρακοποιήσουν τις λειτουργίες τους. Οι διαχειριστές στόλων αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση από ρυθμιστικές αρχές, αγοραστές μεταφορών και επενδυτές να μειώσουν τις εκπομπές τους, ενώ οι πελάτες εμφανίζουν ελάχιστη προθυμία να καλύψουν το κόστος της μετάβασης. Για παράδειγμα, από το 2024, ο κανονισμός «Advanced Clean Fleets» στην Καλιφόρνια θέτει απαιτήσεις μηδενικών εκπομπών για στόλους υψηλής προτεραιότητας, όπως οι μεταφορές κοντέινερ και οι διαχειριστές στόλων με περισσότερα από 50 οχήματα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η Γερμανία έχει εισαγάγει ένα τέλος διοξειδίου του άνθρακα για φορτηγά με κινητήρες καύσης, το οποίο ισοδυναμεί με 200 ευρώ ανά τόνο εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, η Ε.Ε. θα ξεκινήσει το 2027 το «Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών 2 (EU ETS 2)», το οποίο καλύπτει εκπομπές από προμηθευτές καυσίμων για κτίρια, οδικές μεταφορές και άλλους μικρότερους κλάδους, με στόχο τη συμμόρφωση των κρατών - μελών με τους στόχους μείωσης των εκπομπών και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Η ένταση της νομοθετικής πίεσης στους κατασκευαστές γίνεται εμφανής, καθώς οι δημόσιες ανακοινώσεις για στροφή στην έρευνα και ανάπτυξη συστημάτων κίνησης δείχνουν ότι ο κλάδος υιοθετεί τους ρυθμιστικούς στόχους. Αλλά, τι θα πρέπει να συμβεί, ώστε το οικοσύστημα να επιτύχει αυτούς τους φιλόδοξους στόχους; (Διάγραμμα 1) Για την επίτευξη των ρυθμιστικών στόχων, η McKinsey εκτιμά ότι πάνω από το ένα τρίτο των νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών (MHDT) που θα πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα κίνησης μηδενικών εκπομπών έως το 2030. Αυτή η αύξηση στις πωλήσεις θα οδηγήσει σε μερίδια οχημάτων μηδενικών εκπομπών, που θα ξεπεράσουν το 10% μετά το 2035. Αυτό φαίνεται να είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα, δεδομένου ότι τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEVs) και ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (FCEVs), αποτελούν σήμερα λιγότερο από το 2% των νέων πωλήσεων MHDT στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι μεγαλύτερες σε αριθμό πωλήσεις παρατηρούνται σε εφαρμογές που εστιάζουν σε περιφερειακές και αστικές μεταφορές για φορτηγά βαρέως τύπου. Η καθαρά ρυθμιστική πίεση είναι εξαιρετικά απίθανο να καθοδηγήσει αποτελεσματικά ένα πολύπλοκο οικοσύστημα με τόσο διαφορετικούς ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1: ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΣΤΙΣ ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΘΑ ΜΕΤΑΒΟΥΝ ΡΑΓΔΑΙΑ ΣΕ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΕΩΣ ΤΟ 2040 Πηγή: McKinsey Center για το Future MobilityWeb Πωλήσεις, τρέχουσα τροχιά, πωλήσεις BEV και FCEV ως % των πωλήσεων καινούργιων φορτηγών Στόλος, τρέχουσα τροχιά, BEV και FCEV στόλοι ως % του συνολικού στόλου φορτηγών 2020 2025 2030 2035 2040 0 20 40 60 80 100 2020 2025 2030 2035 2040 0 20 40 60 80 100 Ευρώπη Ηνωμένες Πολιτείες Το BEV είναι αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Το FCEV είναι ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτεί μείωση κατά 43% των πωλήσεων νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών έως το 2030 και 90% έως το 2040, με υψηλά πρόστιμα για μη συμμόρφωση 61 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=