Η ΜΕΤΆΒΑΣΗ στα φορτηγά μηδενικών εκπομπών δεν αφορά μόνο την αντικατάσταση του κινητήρα. Διαταραχές αναμένονται σε όλο το οικοσύστημα: Οι κατασκευαστές επενδύουν σημαντικούς πόρους για την ανάπτυξη νέων συστημάτων κίνησης και την ενίσχυση της ψηφιοποίησης. Στον ορίζοντα βρίσκεται μια πρόκληση υποδομών δισεκατομμυρίων, ενώ οι εταιρείες κοινής ωφέλειας πρέπει να διαχειριστούν την αυξημένη ζήτηση στα δίκτυά τους. Παράλληλα, οι στόλοι διστάζουν να προχωρήσουν στη μετάβαση, λόγω περιορισμένων προϋπολογισμών επενδύσεων, δυσνόητων επιχειρηματικών σχεδίων και λειτουργικών δυσχερειών. ΕΠΊΤΕΥΞΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΏΝ ΣΤΌΧΩΝ: ΤΙ ΑΠΑΙΤΕΊΤΑΙ; Η μετάβαση σε συστήματα μηδενικών εκπομπών καθοδηγείται κυρίως από ρυθμιστικές παρεμβάσεις και υποστηρίζεται από τις προσπάθειες απανθρακοποίησης σε διάφορους κλάδους. Τα μεσαία και βαρέα φορτηγά (MHDTs) πρέπει να γίνουν μηδενικών εκπομπών, για να επιτευχθεί η απανθρακοποίηση του τομέα μεταφορών, σύμφωνα με τους μακροπρόθεσμους στόχους. Για να πραγματοποιηθεί αυτό, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Βόρεια Αμερική, οι ρυθμιστικές αρχές ακολουθούν διπλή προσέγγιση: Προτρέπουν τους κατασκευαστές να απανθρακοποιήσουν τα προϊόντα τους και δημιουργούν προγράμματα επιδοτήσεων, για να γεφυρώσουν τα κενά στο συνολικό κόστος χρήσης (TCO) και να διευκολύνουν την ανάπτυξη υποδομών. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΊ ΚΑΙ ΚΊΝΗΤΡΑ Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει από τους πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών παγκοσμίως, με απαιτήσεις για μείωση κατά 43% στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών έως το 2030 και 90% έως το 2040, με υψηλά πρόστιμα για μη συμμόρφωση. Επιπλέον, κανονισμοί αφορούν στην ανάπτυξη υποδομών (AFIR), προτεινόμενες εξαιρέσεις σε πρότυπα διαστάσεων οχημάτων για φορτηγά μηδενικών εκπομπών, καθώς και εκπτώσεις στα τέλη κυκλοφορίας με βάση την απόσταση. Αυτά συνοδεύονται από επιδοτήσεις, όπως ένα γερμανικό πρόγραμμα που καλύπτει έως και το 40% του κόστους φόρτισης, ενθαρρύνοντας την υιοθέτηση φορτηγών μηδενικών εκπομπών. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι εθνικοί στόχοι που προτείνονται από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) απαιτούν πιο αργή, αλλά σημαντική, υιοθέτηση φορτηγών μηδενικών εκπομπών έως το 2030. Ανάλογα με το τμήμα της αγοράς, τα συστήματα κίνησης μηδενικών εκπομπών αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 25 με 60% των ετήσιων πωλήσεων νέων φορτηγών έως το 2032. Ωστόσο, η πολιτεία της Καλιφόρνια και άλλες πολιτείες που έχουν υιοθετήσει τον κανονισμό «Advanced Clean Trucks» της γνωστής υπηρεσίας προστασίας της ποιότητας της ατμόσφαιρας της Καλιφόρνιας (CARB), επιδιώκουν αυστηρότερους στόχους, στοχεύοντας σε 30 με 50% έως το 2030. Επιπλέον, ο Ομοσπονδιακός Νόμος για τη Μείωση του Πληθωρισμού παρέχει φορολογικές πιστώσεις σε κατασκευαστές και διαχειριστές στόλων για τις πωλήσεις φορτηγών μηδενικών εκπομπών, μπαταρίες, υποδομές φόρτισης και παραγωγή και διανομή υδρογόνου. Αυτά τα κίνητρα είναι ιδιαίτερα κρίΟ δύσβατος δρόμος προς τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών ρύπων ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Η μετάβαση στα φορτηγά μηδενικών εκπομπών ρύπων δημιουργεί ευκαιρίες και προκλήσεις για τη βιομηχανία, σε βασικούς τομείς, όπως τα συστήματα κίνησης, οι υπηρεσίες και η ψηφιοποίηση οχημάτων. Για να γίνει πραγματικότητα, απαιτείται μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων. Καθώς οι μεγάλες εταιρείες μεταφορών έχουν βάλει στόχο την απανθρακοποίηση των στόλων τους, δίνουν προτεραιότητα σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως το φυσικό αέριο και τα βιοκαύσιμα, έναντι των φορτηγών μηδενικών εκπομπών. Η χρήση αυτών των καυσίμων είναι ένα θετικό βήμα προς τη βιώσιμη επαγγελματική κινητικότητα, αλλά αποτελεί μόνο ένα ενδιάμεσο στάδιο. Εν τω μεταξύ, η πλήρης κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, μέσω ηλεκτρικών ή υδρογονοκίνητων φορτηγών, φαίνεται να καθυστερεί, εξαιτίας τεράστιων προκλήσεων που παρεμποδίζουν την υιοθέτησή της. Των ANDERS SUNESON, ANNA HERLT και MALTE HANS, με τους CHRISTIAN BEGON και HENRIK BECKER 60 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=