Fleet Business #20

Στις μέρες μας, συχνά αισθάνεται κανείς ότι όλοι περιμένουν από κάποιον άλλον να δράσει, οι εταιρείες κοιτάζουν τις κυβερνήσεις και το αντίστροφο. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η βιομηχανία εξακολουθεί να ανακαλύπτει το δρόμο της. Τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) επιστρέφονται στις εταιρείες leasing μετά από τέσσερα χρόνια και υπάρχει πολλή αβεβαιότητα γύρω από την αξία μεταπώλησής τους. Φανταστείτε μια εταιρεία που σχεδίασε να πουλήσει ένα ηλεκτρικό όχημα σε μια εκτιμώμενη αξία 30.000 ευρώ, να ανακαλύπτει ότι τώρα αξίζει 15.000 ευρώ. Η αβεβαιότητα και η δυσκολία στην πρόβλεψη των μελλοντικών εξόδων, μαζί με τον κίνδυνο σημαντικής υποτίμησης, ανησυχούν τις εταιρείες και δυσκολεύουν τη δέσμευσή τους στα ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να προχωράμε, ακόμα κι αν είναι με μικρά βήματα. Οι διαχειριστές στόλων πρέπει να επικεντρωθούν στη λήψη των κατάλληλων μέτρων, όπως η μείωση των οχημάτων ή η ενθάρρυνση της χρήσης δημόσιων συγκοινωνιών. Στο τέλος, κάθε εταιρεία πρέπει να ευθυγραμμίσει τους στόχους βιωσιμότητάς της με την επιχειρηματική της πραγματικότητα. Πρέπει να προσαρμόζεστε και να εξελίσσεστε, καθώς οι συνθήκες αλλάζουν, αλλά είναι καλύτερο να κάνετε κάτι τώρα παρά να περιμένετε την τέλεια στιγμή. Οι μικρές νίκες οδηγούν σε μεγαλύτερες αλλαγές με την πάροδο του χρόνου. Η επίτευξη της βιωσιμότητας δεν είναι μια ευθεία γραμμή˙ απαιτεί υπομονή, προσαρμογή και συνεργασία. Αλλά, με το να διατηρείτε μια μακροπρόθεσμη όραση και να κάνετε σταδιακή πρόοδο, οι εταιρείες μπορούν τελικά να επιτύχουν τους στόχους τους». Εξειδικευμένα εργαλεία και υπηρεσίες μπορούν να βοηθήσουν τους διαχειριστές στόλων να συμμορφωθούν με τους πολύπλοκους κανονισμούς. ANDREAS BARON CHIEF ESG OFFICER EUROPE ΤΗΣ ALPHABET INTERNATIONAL «Λειτουργούμε σε 38 αγορές και αυτή η παρουσία φέρνει ιδιαίτερες προκλήσεις, για να συμβαδίσει κανείς με τους διάφορους κανονισμούς βιώσιμης κινητικότητας στην Ευρώπη. Ενώ κάθε χώρα εφαρμόζει το δικό της σύνολο νόμων, επιδοτήσεων και κινήτρων, εξασφαλίζουμε τη συμμόρφωση παρέχοντας εργαλεία και υπηρεσίες προσαρμοσμένες σε αυτές τις διαφορετικές αγορές. Ένα βασικό εργαλείο είναι το Alphabet Carbon Manager, το οποίο βοηθά τους διαχειριστές στόλων να παρακολουθούν, να αναφέρουν και να βελτιστοποιούν τις εκπομπές σύμφωνα με πλαίσια, όπως το Greenhouse Gas Protocol. Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες να προετοιμαστούν για τις επερχόμενες οδηγίες, όπως η οδηγία για την Εταιρική Βιωσιμότητα, η οποία θα απαιτεί λεπτομερείς αναφορές εκπομπών σε όλη την Ευρώπη από το 2025 και έπειτα. Μια από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι η εξισορρόπηση των άμεσων επιχειρηματικών αναγκών με τους μακροπρόθεσμους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας. Προωθούμε τις μεταφορές χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, προκειμένου να βοηθήσουμε στην επίτευξη αυτών των στόχων, αλλά η μετάβαση στους βιώσιμους στόλους δεν είναι πάντα απλή. Διαφορετικές Δεν ενδιαφέρονται 12 17 17 15 15 13 25 26 30 26 29 21 63 57 53 59 56 66 8 7 9 8 84 85 16 Ήδη υλοποιημένα Εξετάζονται για το μέλλον Ερώτηση που υποβλήθηκε στους συμμετέχοντες που είναι ενήμεροι για τις λύσεις κινητικότητας: Σε σχέση με την ανάπτυξη της τηλεργασίας, έχετε αλλάξει ή εξετάζετε το ενδεχόμενο να αλλάξετε την πολιτική στόλου/κινητικότητας σας; Και μεταξύ των ακόλουθων αλλαγών, παρακαλούμε επιλέξτε αυτές που έχετε υλοποιήσει ή εξετάζετε να υλοποιήσετε σε σχέση με την ανάπτυξη της τηλεργασίας Βάση: εταιρείες που έχουν αλλάξει ή εξετάζουν να αλλάξουν την πολιτική κινητικότητας τους σχετικά με την τηλεργασία 15 Βάση: εταιρείες με εταιρικά οχήματα = 100% Ναι, έχουμε ήδη αλλάξει την πολιτική στόλου/κινητικότητας μας Ναι, εξετάζουμε το ενδεχόμενο να αλλάξουμε την πολιτική στόλου/κινητικότητας μας Όχι, δεν έχουμε αλλάξει ούτε εξετάζουμε να αλλάξουμε κάτι λόγω της τηλεργασίας ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ Ή ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 13 14 16 15 14 12 26 27 29 26 26 19 62 59 55 59 60 70 Μείωση του συνολικού αριθμού των οχημάτων στον στόλο της εταιρείας Αλλαγή της πολιτικής εταιρικών οχημάτων όσον αφορά τα χιλιόμετρα ή τα μοντέλα Ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων κινητικότητας (όπως ποδήλατα, σκούτερ κ.λπ.) ή πακέτων κινητικότητας - Εισαγωγή της δυνατότητας κοινής χρήσης οχημάτων για τους υπαλλήλους Προσφορά εναλλακτικών λύσεων κινητικότητας σε υπαλλήλους που δεν έχουν επιλεγεί για εταιρικό αυτοκίνητο Δυνατότητα για χρηματική αποζημίωση αντί εταιρικού αυτοκινήτου ΓΡΑΦΗΜΑ 1: ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ % Επιβατικά οχήματα + Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCVs) ΠΩΣ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Στην Ευρώπη, μεταξύ των εταιρειών που έχουν αλλάξει ή εξετάζουν το ενδεχόμενο να αλλάξουν την πολιτική κινητικότητάς τους, το 16% αναπτύσσουν εναλλακτικές λύσεις κινητικότητας. Πηγή: Arval Mobility Observatory 58 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=