Πρόβλεψη μελλοντικών κανονισμών, παροχή συμβουλών στους πελάτες και αξιοποίηση των PHEV, στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού. BART BECKERS CHIEF COMMERCIAL OFFICER & DEPUTY CEO ΤΗΣ ARVAL «Για μένα, το μεγαλύτερο εμπόδιο για τις εταιρείες στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση δεν είναι το συνολικό κόστος χρήσης ή η φορολογία, αλλά η διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης και συναφών υπηρεσιών. Ακόμα κι όταν η αξία μεταπώλησης είναι χαμηλότερη, παραμένει συχνά πιο ωφέλιμο να μισθώνεται ένα ηλεκτρικό όχημα, αντί να συνεχίζεται η χρήση ενός οχήματος εσωτερικής καύσης. Οι κανονισμοί και οι φόροι, φυσικά, καθορίζουν τις τεχνολογικές επιλογές και τα μοντέλα μίσθωσης τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα. Αυτό μας αναγκάζει να παρακολουθούμε συνεχώς τις νομοθετικές ρυθμίσεις, όχι μόνο για το σήμερα, αλλά και με το βλέμμα στο μέλλον. Ως εταιρείες leasing, πρέπει ήδη να εκτιμούμε ποιοι θα είναι οι κανονισμοί, όταν ένα όχημα επιστρέψει στην αγορά μετά από τρία χρόνια. Η πρόβλεψη των αξιών μεταπώλησης είναι πάντα σαν να κοιτάς μια κρυστάλλινη σφαίρα, αλλά προσπαθούμε να επηρεάσουμε την αγορά συμβουλεύοντας τους κατασκευαστές. Ένα καλό παράδειγμα είναι η Tesla. Τους ζητήσαμε να αποφύγουν τις έντονες διακυμάνσεις τιμών στα νέα οχήματα, ως ηγετική δύναμη στη αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών, καθώς αυτό προκαλεί αστάθεια και στις τιμές των πρόσφατα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όχι μόνο των δικών τους. Αυτού του είδους οι συζητήσεις μάς βοηθούν να συνεργαζόμαστε με τους κατασκευαστές για μια καλύτερη λειτουργία της αγοράς. Οι διαφορές στις πολιτικές και τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών μεταξύ των χωρών καθιστούν τα πράγματα αρκετά δύσκολα. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία, οι κανόνες φορολόγησης BPM (εφάπαξ φόρος κατά την αγορά οχήματος που διαμορφώνεται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων) διαταράσσουν την αγορά, οδηγώντας σε εξαγωγές πολλών μεταχειρισμένων οχημάτων σε άλλες χώρες. Στην Πολωνία, η ηλεκτροκίνηση βασίζεται κυρίως σε παραγωγή ενέργειας από άνθρακα, γεγονός που την καθιστά λιγότερο ελκυστική. Για πελάτες σε χώρες με περιορισμένες υποδομές, είναι μερικές φορές καλύτερο να περιμένουν μέχρι να βελτιωθούν οι επιλογές. Είναι, επομένως, απαραίτητο για εμάς ως εταιρεία leasing να λειτουργούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να αξιοποιούμε όλα τα δεδομένα από διαφορετικές αγορές. Μπορεί να εξοικονομηθεί μεγάλη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα με την πιο αποτελεσματική διαχείριση στόλων, ακόμη και χωρίς άμεση μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Με τα σωστά δεδομένα, μπορείτε να μειώσετε τα ασφάλιστρα ή να κάνετε τον στόλο πιο ασφαλή, κάτι που μειώνει το κόστος. Η Arval προσαρμόζει τη μεθοδολογία συμβουλευτικής της στη «νέα, ασταθή πραγματικότητα». Ονομάζεται Arval STAR (Στρατηγικός Μετασχηματισμός Μακροπρόθεσμες προκλήσεις της Πράσινης Συμφωνίας για τον κόσμο της κινητικότητας ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ - ΥΠΟΔΟΜΕΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία πιέζει τους διαχειριστές στόλων προς την κατεύθυνση των βιώσιμων πολιτικών κινητικότητας. Ωστόσο, τα εμπλεκόμενα μέρη πρέπει να αντιμετωπίσουν ποικίλες προκλήσεις, όπως νομοθεσία, φορολογία και υποδομές, σε διαφορετικές χώρες, για να επιτύχουν τους μακροπρόθεσμους περιβαλλοντικούς στόχους. Για να αναλυθούν αυτές οι προκλήσεις και οι λύσεις, τρία έμπειρα στελέχη του κλάδου μοιράζονται τις απόψεις τους. ● Πηγή: Fleet Europe Bart Beckers 56 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=