Fleet Business #20

ΝΑ, ΓΙΑΤΊ το remarketing (επαναπώληση) και η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) αποτελούν ένα ιδιαίτερα ταιριαστό ζευγάρι: «Αυτός ο κλάδος εργάζεται με πολλά δεδομένα και παράγει πολλές συναλλαγές, τα οποία - και τα δύο - προσκαλούν την αυτοματοποίηση», δήλωσε ο Pascal Seeger, global Remarketing director της Arval. Επίσης, σημείωσε ότι «το remarketing αφορά στην εύρεση του κατάλληλου αυτοκινήτου για τον κατάλληλο πελάτη και τη αναζήτηση λύσης για πολλές διαφορετικές περιπτώσεις χρήσης. Σε αυτό το σημείο, υπεισέρχεται η δύναμη λήψης αποφάσεων της τεχνητής νοημοσύνης». ΤΕΡΆΣΤΙΑ ΑΎΞΗΣΗ Και ο κλάδος το γνωρίζει, λέει ο Maarten Bekkers, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Autochat, νικητής του βραβείου 2023 Fleet Europe Remarketing Innovation of the Year. «Ακριβώς, μεταξύ του τότε και του τώρα, υπήρξε τεράστια αύξηση στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στην επαναπώληση», λέει. «Η τεχνητή νοημοσύνη εμπλέκεται σχεδόν σε κάθε κρίκο της αλυσίδας του remarketing», λέει η Grainne van Berkum, πρόεδρος της Openlane, η οποία σύντομα θα διαθέσει σε όλους τους πελάτες της την Gretchen, την εικονική βοηθό της με τεχνητή νοημοσύνη. Ποια είναι, λοιπόν, τα πράγματα που μπορεί να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη για το remarketing και τους remarketers; Να αντικαταστήσει τον υπεύθυνο τιμολόγησης, κάνοντας τη δουλειά του, είναι η πρόταση του Bertrand Chataing, CSO της Autobiz. Τα περιθώρια κέρδους στο remarketing είναι μικρά, περίπου 900 ευρώ ανά όχημα. ΠΡΆΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΈΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΊΑ Με τις ομάδες remarketing να αριθμούν κατά μέσο όρο 14 έως 30 άτομα και τον εξηλεκτρισμό να συγκαταλέγεται μεταξύ των προκλήσεων που ασκούν πίεση σε αυτά τα περιθώρια, οι έμποροι remarketing αντιμετωπίζουν ένα απλό δίλημμα, την αύξηση των περιθωρίων ή τη μείωση του προσωπικού. Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την αυτοματοποίηση της τιμολόγησης θα επιτύχει στην πραγματικότητα και τα δύο. «Ο διευθυντής τιμολόγησης θα έχει ρόλο σαν αυτόν του χειρουργού, δηλαδή θα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, για να εστιάζει μόνο στα πράγματα που έχουν πραγματικά σημασία». Εδώ, είναι μια άλλη ιδέα του remarketing με βάση την τεχνητή νοημοσύνη, το pro-active defleeting, όπως στο έργο που αναπτύχθηκε από την Autorola και τη Sixt. Το παραδοσιακό μοντέλο του defleeting είναι αντιδραστικό: «Πριμένετε μέχρι να λήξει το συμβόλαιο και στη συνέχεια επαναπωλείστε τα οχήματα». Ο προληπτικός αποχαρακτηρισμός με τεχνητή νοημοσύνη παρακολουθεί την κατάσταση του οχήματος, την αξία μεταπώλησης σε πραγματικό χρόνο και άλλες μεταβλητές, για να καθορίσει πότε τα οχήματα που βρίσκονται κοντά στο τέλος του κύκλου μίσθωσης επιτυγχάνουν το βέλτιστο σημείο RV (υπολειμματικής αξίας). «Ο προληπτικός αποχαρακτηρισμός σημαίνει ότι μπορούμε να προγραμματίζουμε πολύ καλύτερα και η λήψη αποφάσεων είναι ευκολότερη», λέει ο Michael Fromm, αντιπρόεδρος Remarketing Europe της Sixt. «Αλλά, βρισκόμαστε μόλις στην αρχή αυτού του ταξιδιού. Πρέπει να δοκιμάσουμε και να μάθουμε». Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει πολλά, αλλά όχι τα πάντα REMARKETING ΟΧΗΜΑΤΩΝ «Το remarketing είναι προδιαγεγραμμένο να συναντήσει την τεχνητή νοημοσύνη», άκουσαν να λέγεται οι συμμετέχοντες στο 2024 Fleet Europe Remarketing Forum, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Μιλάνο, αλλά και ότι «δεν αξίζει να ψηφιοποιηθούν όλες οι διαδικασίες». Με άλλα λόγια, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποφέρει πολλά οφέλη για τους remarketers, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε τα όριά της. ● Πηγή: Fleet Europe Tο remarketing αφορά στην εύρεση του κατάλληλου αυτοκινήτου για τον κατάλληλο πελάτη και τη αναζήτηση λύσης για πολλές διαφορετικές περιπτώσεις χρήσης. Σε αυτό το σημείο, υπεισέρχεται η δύναμη λήψης αποφάσεων της τεχνητής νοημοσύνης 52 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=