ρουν εκπαίδευση, που θα βοηθήσει στη μείωση της πιθανότητας ατυχημάτων. Βασισμένη σε πρότυπα των δεδομένων των οχημάτων, η Geotab μπορεί επίσης να προβλέψει την πιθανότητα εμφάνισης συγκεκριμένων τύπων ατυχημάτων, πράγμα που θα βοηθήσει στην εφαρμογή μέτρων για την πρόληψή τους. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η προγνωστική προσέγγισή της έχει οδηγήσει σε μείωση των συγκρούσεων κατά 25% στους στόλους. Κι εδώ είναι ένα παράδειγμα αξιοποίησης της πληροφορίας σε πραγματικό χρόνο: Η Mobileye προσφέρει συστήματα προηγμένης υποβοήθησης οδηγού (ADAS), που χρησιμοποιούν δεδομένα από κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες, για να προειδοποιούν τους οδηγούς για πιθανούς κινδύνους. Αυτοί περιλαμβάνουν την εγγύτητα σε άλλα οχήματα, τις αποχωρήσεις από τη λωρίδα και τον επικείμενο κίνδυνο σύγκρουσης. Αυτά τα συστήματα μπορούν να ρυθμιστούν να επεμβαίνουν αυτόματα, για παράδειγμα, φρενάροντας ή στρίβοντας, για να αποτρέψουν ένα ατύχημα. ΑΚΡΙΒΆ ΑΙΤΉΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΏΣΕΙΣ Μεγάλο μέρος της ώθησης για την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης και της τηλεματικής, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των οδηγών και τη μείωση των ατυχημάτων, προέρχεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες επιθυμούν να μειώσουν τα ατυχήματα και τα ακριβά αιτήματα αποζημίωσης που προκύπτουν από αυτά. Η επίδραση αυτής είναι διπλή. Όχι μόνο τα ατυχήματα και διάφορα άλλα περιστατικά μειώνονται, αλλά οι ασφαλιστές αποκτούν επίσης μια καλύτερη άποψη για τον κίνδυνο και είναι σε θέση να προσαρμόσουν τις πολιτικές τους ανάλογα, καταλήγοντας τελικά στον προαναφερόμενο τύπο ασφάλισης με βάση τη χρήση (UBI). Η ασφάλιση με βάση τη χρήση (UBI) δεν βασίζεται μόνο στις προσωπικές συνήθειες οδήγησης. Για παράδειγμα, μπορεί να λαμβάνει υπόψη συΚαι, ενώ ο πειρασμός να καταδείξουμε τους μεμονωμένους οδηγούς με τη ριψοκίνδυνη συμπεριφορά θα είναι μεγάλος, τόσο οι ασφαλιστές, όσο και οι πάροχοι τηλεματικής επιμένουν ότι η τεχνολογία παράγει οφέλη, ακόμα και με ανώνυμα δεδομένα οχημάτων γκεκριμένα καιρικά φαινόμενα, συνθήκες του δρόμου και ώρες αιχμής, που δημιουργούν υψηλότερα επίπεδα κινδύνου. ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΉ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ Όσον αφορά στον παράγοντα άνθρωπο, οι ασφαλιστές (και οι στόλοι) μπορούν να επιβραβεύσουν καλές συνήθειες οδήγησης. Το κλειδί είναι να συγκεντρωθούν αυτά τα δεδομένα σε μεγαλύτερες ομάδες, για να αποφευχθεί η αναγνώριση μεμονωμένων οδηγών, καθώς κάτι τέτοιο θα παραβίαζε τον κανονισμό GDPR. Ωστόσο, η δυνητική αξία της δυνατότητας αξιολόγησης των ατομικών συμπεριφορών οδήγησης είναι μεγάλη. Αυτό σημαίνει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ασφαλιστών προσφέρει στους οδηγούς την εθελοντική επιλογή να αναλύονται τα προσωπικά τους δεδομένα, σε αντάλλαγμα με συγκεκριμένες ανταμοιβές ή κίνητρα. Μια δημοφιλής επιλογή σε αυτό το πλαίσιο είναι η λεγόμενη «τηλεματική με μαύρο κουτί», στην οποία οι συσκευές καταγράφουν τις κινήσεις του οχήματος και τη συμπεριφορά του οδηγού και καταγράφουν προσωπικές πληροφορίες ταυτότητας, μόνο με την ρητή συναίνεση του οδηγού. 49 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=