Fleet Business #20

ΜΙΑ ΆΠΟΨΗ για τη «μεγάλη εικόνα» κατέθεσε ο Neil Cawse, ιδρυτής και CEO της Geotab. Ο δημοσιογράφος Steven Schoefs, επικεφαλής Στρατηγικών Σχέσεων στην Nexus Communication, ζήτησε από τον κ. Cawse να μιλήσει για τις δυνατότητες τόσο τις θετικές, όσο και τις αρνητικές, της τεχνητής νοημοσύνης, παραθέτοντας τη δήλωση του Sam Altman, πρώην CEO της Open AI: «Η τεχνητή νοημοσύνη πιθανότατα θα οδηγήσει στο τέλος του κόσμου, αλλά εν τω μεταξύ, θα υπάρξουν εξαιρετικές εταιρείες». ΟΡΊΖΟΝΤΕΣ ΚΙΝΔΎΝΟΥ Ο κ. Cawse δεν διαφώνησε θεμελιωδώς. Εντόπισε τρεις ορίζοντες κινδύνου: u Βραχυπρόθεσμα: Το ζήτημα του ποιος κατέχει τα δεδομένα. «Αυτά είναι δεδομένα που δημιουργούνται από χρήστες, τα δικά μας δεδομένα». u Μεσοπρόθεσμα: Ο κίνδυνος κακών παραγόντων. «Χρειάζονται 500 εκατομμύρια δολάρια, για να εκπαιδευτεί ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο και αυτά τα χρήματα τα έχουν μόνο τα τεχνολογικά μονοπώλια». u Μακροπρόθεσμα: Προκύπτει ένας υπαρξιακός κίνδυνος. Γιατί υπαρξιακός; Επειδή δεν μπορούμε να δούμε ανώτατο όριο στο πόσο έξυπνη μπορεί να γίνει η τεχνητή νοημοσύνη και «δεν μπορείς να ελέγξεις κάτι που είναι πιο έξυπνο από εσένα». Είναι δουλειά των φιλοσόφων και των ρυθμιστικών αρχών να αντιμετωπίσουν τον υπαρξιακό κίνδυνο της τεχνητής νοημοσύνης στο μακροπρόθεσμο. Εν τω μεταξύ, ενδεχομένως, ένας μεγαλύτερος κίνδυνος και σίγουρα πιο άμεσος, είναι το να μην υιοθετήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη τώρα, ενώ όλοι οι άλλοι το κάνουν. «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι κάτι αδύνατο. Αλλάζει τα πράγματα τώρα», είπε ο κ. Cawse. Σε σχέση δε με την εμφάνιση υπηρεσιών ρομποταξί είπε ότι: «Είχε προβλεφθεί εδώ και πολύ καιρό και χρειάστηκε πολύς χρόνος για να φτάσει. Αλλά είναι εδώ και θα έχει πολύ σημαντική επίδραση στη βιομηχανία». Η τεχνητή νοημοσύνη, που υποστηρίζει την αυτόνομη οδήγηση, θα αλλάξει το ποιος χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο (η κοινή χρήση γίνεται πιο εύκολη), το τι κάνουμε στο αυτοκίνητο (δουλειά αντί για οδήγηση), καθώς και το πού το παρκάρουμε (ένα αυτόνομο αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί μόνο του προς το σπίτι, καταργώντας την ανάγκη για τεράστιους χώρους στάθμευσης αεροδρομίων, για παράδειγμα). FIFTH AVENUE Παροτρύνοντας όλους να αρχίσουν να αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, ο κ. Cawse ανέφερε την αναλογία δύο εικόνων της 5ης Λεωφόρου στη Νέα Υόρκη, που τραβήχτηκαν 13 ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) μετασχηματίζει τον κόσμο κι αυτό περιλαμβάνει και τη διαχείριση στόλων. Αλλά πώς; Πολλές συζητήσεις για την τεχνητή νοημοσύνη παραμένουν αόριστες, χωρίς να καλύπτουν ούτε την γενική εικόνα ούτε τις σχετικές λεπτομέρειες. Στις πρόσφατες Fleet Europe Days, επικεφαλής μεγάλων εταιριών, που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, κατέθεσαν τις δικές τους ενδιαφέρουσες απόψεις. ● Πηγή: Fleet Europe Η τηλεματική, υποστηριζόμενη από την τεχνητή νοημοσύνη, χρησιμοποιείται για την ανάλυση της συμπεριφοράς του οδηγού, των ατυχημάτων και των ζημιών από ατυχήματα και ακόμη και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα Ευκαιρίες και προκλήσεις για τους στόλους 46 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=