leasing σημαίνει ότι αυτές συλλέγουν δεδομένα από κάθε μάρκα και μοντέλο οχήματος, αποκτώντας πλεονέκτημα έναντι των κατασκευαστών, οι οποίοι μπορούν να συλλέγουν δεδομένα τηλεμετρίας μόνο από τις δικές τους μάρκες. Η αξιοποίηση αυτής της βάσης δεδομένων συνδεδεμένων οχημάτων μπορεί να βοηθήσει τους στόλους να εξοικονομήσουν τεράστια ποσά και να βελτιώσουν δραματικά την ασφάλεια και την περιβαλλοντική τους απόδοση. Ο Saffrett ανέφερε ότι η Ayvens διαθέτει μια συνεχώς αναπτυσσόμενη βάση δεδομένων με περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα και 400 εκατομμύρια ταξίδια που έχουν πραγματοποιηθεί από τους πελάτες της. «Αρχίζουμε τώρα να χρησιμοποιούμε όλα αυτά τα δεδομένα, για να δημιουργήσουμε αναφορές που έχουν πραγματική αξία για τους πελάτες μας», δήλωσε. Αυτές μπορεί να είναι τόσο απλές, όσο ο εντοπισμός οδηγών εταιρικών plug-in hybrid αυτοκινήτων, που δεν επαναφορτίζουν τα οχήματά τους, υπονομεύοντας τους εταιρικούς στόχους απαλλαγής από εκπομπές άνθρακα. Οι χρήσεις μπορούν επίσης να επεκταθούν στη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς και στην καταπολέμηση της απάτης, παρακολουθώντας συμπεριφορές, όπως απότομη επιτάχυνση, απότομες στροφές και έντονο φρενάρισμα. «Διαχειριζόμαστε τον ασφαλιστικό μας στόλο στην Ιταλία πλήρως συνδεδεμένο, όπου υπάρχει ισχυρή επιχειρηματική βάση, καθώς μπορούμε να διαχειριστούμε πολύ πιο αποτελεσματικά τα περιστατικά ατυχημάτων», δήλωσε ο Saffrett. «Για κάποιο λόγο, υπάρχει μεγαλύτερη συχνότητα απάτης στην Ιταλία σε σχέση με τα ατυχήματα, συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε με την πλατφόρμα συνδεδεμένων αυτοκινήτων μας, είναι να χρησιμοποιήσουμε όλα αυτά τα δεδομένα και την επιστήμη δεδομένων για να εκτιμήσουμε την πιθανότητα να έχει πράγματι συμβεί το ατύχημα. Στη συνέχεια, ειδοποιούμε άμεσα την ομάδα μας να επικοινωνήσει με τον οδηγό, ώστε να αναλάβουμε τη διαχείριση του περιστατικού και όλων των σχετικών βημάτων που ακολουθούν, όπως οι επισκευές». ΣΥΝΔΕΔΕΜΈΝΗ ΕΠΈΚΤΑΣΗ Έρευνα της McKinsey, που δημοσιεύθηκε φέτος, προβλέπει ότι πάνω από το 90% των οχημάτων που θα πωληθούν το 2030 θα είναι συνδεδεμένα, σημαντικά αυξημένα από το σημερινό 50%. Η ίδια μελέτη αποκάλυψε ότι πολλοί οδηγοί είναι πρόθυμοι να αλλάξουν μάρκα αυτοκινήτου για καλύτερη συνδεσιμότητα, ιδιαίτερα οι οδηγοί αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Φωνητική υποβοήθηση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη, συνδρομητικά μοντέλα για αυτόνομη οδήγηση, προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και λειτουργίες ψυχαγωγίας, όπως τα παιχνίδια, δημιουργούν ενδιαφέρον», αναφέρει. Οι κατασκευαστές που παράγουν αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, όπως επίσης και οι Κινέζοι κατασκευαστές, προωθούν αυτή την τάση, προσφέροντας κατά μέσο όρο διπλάσια χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας στις βασικές τους διαμορφώσεις σε σχέση με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, σύμφωνα με τη McKinsey που στη μελέτη της καταλήγει σημειώνοντας ότι: «Οι κατασκευαστές μπορούν να αναμένουν ποσοστά υιοθέτησης από 40% έως 60% για χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας, εάν προωθηθούν και τιμολογηθούν σωστά». Η εφαρμογή MyTasks της Stellantis επιτρέπει στους διαχειριστές στόλων να αλληλεπιδρούν σε πραγματικό χρόνο με τους οδηγούς μέσω του συστήματος infotainment ενός οχήματος. «Πρέπει να κάνουμε τη φόρτιση απρόσκοπτη, να περιλαμβάνει τον προγραμματισμό, την κράτηση και την πληρωμή με έναν ολοκληρωμένο τρόπο» Marcus Weltz, CEO, Hyundai Connected Mobility 41 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=