ΚΑΤΆΚΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΉΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΆΤΗ Μια έντονη μάχη μαίνεται για την ψηφιακή ιδιοκτησία των στόλων και των οδηγών στο μέλλον, με κατασκευαστές, τράπεζες, εταιρείες leasing και ασφαλιστές να επενδύουν τεράστια ποσά, για να αντλήσουν περισσότερα έσοδα από τους οδηγούς. Συγκρουόμενα συμφέροντα προσπαθούν να «κατακτήσουν» τον πελάτη, από την πρώτη περιήγηση σε ιστοσελίδες για την αναζήτηση, τη διαμόρφωση, την παραγγελία και τη χρηματοδότηση οχημάτων, μέχρι την πληρωμή για υπηρεσίες κατά τη διάρκεια ζωής του οχήματος, όπως συντήρηση, στάθμευση, καύσιμα και φόρτιση. Σ’ αυτόν τον ανταγωνισμό προστίθεται η δυνατότητα των κατασκευαστών να αξιοποιήσουν επαναλαμβανόμενα έσοδα μέσω της πώλησης αναβαθμίσεων over-the-air και μελλοντικών υπηρεσιών ψυχαγωγίας, καθώς και οι ευκαιρίες διατήρησης πελατών μέσω συνεχούς επικοινωνίας μαζί τους, καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής των οχημάτων τους. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που το ψηφιακό περιβάλλον αποτελεί το επίκεντρο της προσοχής της βιομηχανίας. Η MERCEDES-BENZ ΑΝΑΠΤΎΣΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΌ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΌ ΣΎΣΤΗΜΑ Γνωστή για την κατασκευή ορισμένων από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα, η Mercedes-Benz θεωρεί πλέον το λογισμικό και τη συνδεσιμότητα των οχημάτων τόσο σημαντικά, που κατασκευάζει το δικό της λειτουργικό σύστημα, το οποίο θα κυκλοφορήσει του χρόνου. «Ως κατασκευαστής, θέλουμε να ελέγχουμε τη διεπαφή και την αλληλεπίδραση με τον πελάτη», δήλωσε ο Nico Kersten, CEO της Mercedes Pay. «Γιατί ένα καλό οικοσύστημα έχει αξία, μόνο όταν προσφέρει μια συνεπή εμπειρία πελάτη». ΟΛΙΚΌΣ ΨΗΦΙΑΚΌΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΌΣ Όμως, η ψηφιοποίηση των οχημάτων από μόνη της δεν είναι αρκετή, υποστηρίζει η Maria Uvarova, ανώτερη αντιπρόεδρος Διαχείρισης Προϊόντων Λογισμικού στη Stellantis. Προβάλλει το επιχείρημα ότι δεν υπάρχει επιστροφή από τα οχήματα που ορίζονται από το λογισμικό, μια επανάσταση που απαιτεί την ψηφιοποίηση ολόκληρης της εταιρείας. Μόνο αλλάζοντας συνολικά την εταιρεία, τους κύκλους ανάπτυξης και τον τρόπο σκέψης της για τα οχήματα και τους πελάτες της, μπορεί ένας κατασκευαστής να προετοιμαστεί για το μέλλον, δήλωσε η Uvarova. Η αντίδραση στις ανάγκες των πελατών και η πρόβλεψη μελλοντικών προσδοκιών απαιτεί ταχύτητα και ευελιξία σε ολόκληρη την εταιρεία, όχι μόνο στο τμήμα λογισμικού. «Βλέπουμε ακόμη αρκετούς κατασκευαστές να προσπαθούν να περιορίσουν αυτόν τον μετασχηματισμό, δημιουργώντας ίσως κάποιες συγκεκριμένες μονάδες λογισμικού εντός της εταιρείας με μια συγκεκριμένη κουλτούρα που περιορίζεται μόνο σε αυτές τις μονάδες ή να αναθέτουν εξωτερικά την ανάπτυξη λογισμικού», δήλωσε η Uvarova. «Αυτού του είδους οι περιορισμένοι μετασχηματισμοί, κατά την εμπειρία μου, δεν πετυχαίνουν πραγματικά. Στη Stellantis, μετασχηματίζουμε ολόκληρη την εταιρεία εκ των έσω». Μέσα στον τεχνολογικό πόλεμο για στόλους και οδηγούς Η συνδεσιμότητα των οχημάτων έχει ανοίξει ένα νέο πεδίο μάχης στη βιομηχανία αυτοκινήτου, όπου το λογισμικό γίνεται εξίσου σημαντικό με το υλικό στις αποφάσεις των πελατών. Του JONATHAN MANNING ● Πηγή: Fleet Europe «Ως κατασκευαστές, θέλουμε να ελέγχουμε το περιβάλλον του πελάτη και την αλληλεπίδραση με αυτόν, γιατί ένα καλό οικοσύστημα έχει αξία μόνο αν προσφέρει μια συνεπή εμπειρία πελάτη» Nico Kersten, CEO, Mercedes Pay ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 38 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=