Fleet Business #20

οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) επιβαρύνονται με υψηλό ποσοστό φόρου BIK (benefit in kind). Αντίθετα, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) πληρώνουν χαμηλότερους φόρους. Ως αποτέλεσμα, το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας μεταξύ των εταιρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέρχεται τώρα στο 21,5%. Στην Ισπανία, το υψηλό ποσοστό BIK (benefit in kind) είναι ο κύριος λόγος, για τον οποίο τα φορολογικά οφέλη για τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι κατά κύριο λόγο τα ίδια με αυτά των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, επειδή η Ισπανία προσφέρει ελάχιστα κίνητρα, για να υιοθετήσουν οι εταιρικοί στόλοι ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, η υιοθέτηση παραμένει χαμηλή, στο 3,7%. Οι φορολογικές ελαφρύνσεις για τα εταιρικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης οχήματα είναι ιδιαίτερα μεγάλες για τα SUV. Η μελέτη του T&E διαπιστώνει ότι οι εταιρικοί οδηγοί ενός SUV με βενζίνη ή ντίζελ πληρώνουν έως και 8.900 ευρώ λιγότερους ετήσιους φόρους απ’ ό,τι, αν είχαν αγοράσει το ίδιο αυτοκίνητο ως ιδιώτες. Αυτή η διαφορά εξηγεί, γιατί οι εταιρείες καταχωρούν διπλάσια ρυπογόνα SUV από τα ιδιωτικά νοικοκυριά. Από τα 42 δισεκατομμύρια ευρώ που αναφέρονται παραπάνω, περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ πηγαίνουν στην επιδότηση των SUV. ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕ ΥΨΗΛΈΣ ΕΚΠΟΜΠΈΣ ΡΎΠΩΝ «Αυτή είναι κακή κλιματική πολιτική και είναι κοινωνικά άδικη», λέει ο Stef Cornelis, διευθυντής Ηλεκτρικών Στόλων του T&E, επισημαίνοντας την παράλογη κατάσταση να χρηματοδοτούν οι φορολογούμενοι τα ακριβά, ρυπογόνα οχήματα των οδηγών εταιρικών αυτοκινήτων μέσω αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ φορολογικών ελαφρύνσεων κάθε χρόνο. Τα πράσινα φορολογικά μέτρα που ελήφθησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και στο Βέλγιο (στην εικόνα: κυκλοφορία στις Βρυξέλλες), αποδεικνύουν ότι άλλες πολιτικές επιλογές θα οδηγήσουν σε καλύτερα αποτελέσματα. Ωστόσο, τέτοια μέτρα δεν λαμβάνονται από τις κυβερνήσεις των κύριων κρατών - μελών της Ευρώπης που παράγουν αυτοκίνητα, λέει ο κ. Cornelis. «Γι’ αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ε.Ε.) πρέπει να λάβει μέτρα», καταλήγει. Υπάρχουν κάποια σημάδια ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί πράγματι να κινηθεί προς την κατάργηση των επιδοτήσεων των καυσίμων των εταιρικών αυτοκινήτων: Η Teresa Ribeira, υποψήφια για τη θέση της νέας αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ο Wopke Hoekstra, υποψήφιος επίτροπος για το Κλίμα, έχουν στο παρελθόν ζητήσει την κατάργηση των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα. ΟΙ ΗΓΈΤΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΈΧΟΥΝ ΚΆΝΕΙ ΠΑΡΌΜΟΙΕΣ ΔΗΛΏΣΕΙΣ. Η Ursula von der Leyen, επανεκλεγείσα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχει ζητήσει από τον Απόστολο Τζιτζικώστα, υποψήφιο επίτροπο για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, να προετοιμάσει μια πρόταση, για να γίνουν πιο «πράσινοι» οι εταιρικοί στόλοι. Σε μια παρόμοια επιστολή, προς τον κ. Hoekstra, αναφέρει ρητά την κατάργηση των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα. ΒΕΒΑΙΌΤΗΤΑ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΎΣΕΙΣ Για να προχωρήσουν τα πράγματα, ο T&E προτρέπει την νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταθέσει έναν κανονισμό για πιο «πράσινους» εταιρικούς στόλους το 2025, ο οποίος θα θέτει δεσμευτικούς στόχους ηλεκτροκίνησης για το 2030 τόσο για τις μεγάλες εταιρείες, όσο και για τις εταιρείες leasing. «Υπό την ηγεσία της von der Leyen, η Ε.Ε. θα πρέπει να θέσει στόχους εξηλεκτρισμού για τους μεγάλους εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων και να τερματίσει τελικά την ανωμαλία των φορολογικών ωφελημάτων για τα εταιρικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δηλώνει ο κ. Cornelis. «Αυτό επίσης εντάσσεται στην ευρύτερη βιομηχανική ατζέντα της Ε.Ε., καθώς αυτοί οι στόχοι θα ενισχύσουν τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και θα δημιουργήσουν μια ηγετική αγορά για την καθαρή τεχνολογία, παρέχοντας έτσι βεβαιότητα επενδύσεων για τους κατασκευαστές και τον τομέα της ηλεκτροκίνησης, συνολικά». 35 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=