ΤΑ ΕΤΑΙΡΙΚΆ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ αντιπροσωπεύουν το 60% των νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη. Επειδή διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, τα εταιρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 75% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα ταξινομημένα αυτοκίνητα. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο να ηγηθούν οι εταιρικοί στόλοι του εξηλεκτρισμού των μεταφορών, υποστηρίζει ο οργανισμός Transport & Environment (T&E), ένας ευρωπαϊκός οργανισμός για καθαρότερες μεταφορές. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΊ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΊ Ενώ οι εταιρικοί στόλοι ισχυρίζονται ότι ηγούνται της αλλαγής ως παράδειγμα προς την ηλεκτρική κινητικότητα, o Transport & Environment (T&E) υποστηρίζει ότι ισχύει το αντίθετο, με την υιοθέτηση πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (Battery Electric Vehicles - BEV) να είναι μεγαλύτερη στην ιδιωτική, απ’ ό,τι στην εταιρική αγορά. Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, το 13,8% όλων των νέων ιδιωτικών ταξινομήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και από αυτές το ποσοστό για τις εταιρικές ταξινομήσεις ήταν μόλις 12,4%. Στην πρώτη μελέτη αυτού του είδους, ο Transport & Environment αποκαλύπτει τους φορολογικούς μηχανισμούς πίσω απ’ αυτήν την καθυστέρηση. Η μελέτη εξετάζει τις επιπτώσεις τεσσάρων φορολογικών ελαφρύνσεων που παραδοσιακά δίνονται στα εταιρικά αυτοκίνητα (και όχι στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών αυτοκινήτων), τα οφέλη σε είδος (benefits in kind - BIKs), τις αποσβέσεις, τις εκπτώσεις ΦΠΑ και τις κάρτες καυσίμων. Αυτές οι φορολογικές ελαφρύνσεις ισχύουν για τα αυτοκίνητα που παρέχονται από την εταιρεία στους εργαζομένους ως μέρος του μισθολογικού τους πακέτου, τα οποία αποτελούν το 51% όλων των εταιρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. Η συσσωρευμένη επίδραση αυτών των φορολογικών ελαφρύνσεων για τα εταιρικά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ αντιστοιχεί σε επιδοτήσεις χρηματοδοτούμενες από τους φορολογουμένους, συνολικού ύψους 42 δισεκατομμυρίων ευρώ στις τέσσερις χώρες - μέλη της Ε.Ε. που δίνουν τα μεγαλύτερα ποσά. uΣτην Ιταλία, 16 δισεκατομμύρια ευρώ u Στη Γερμανία, 13,7 δισεκατομμύρια ευρώ u Στη Γαλλία, 6,4 δισεκατομμύρια ευρώ u Στην Πολωνία, 6,1 δισεκατομμύρια ευρώ Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των επιδοτήσεων μεταφέρεται μέσω των συστημάτων οφελών σε είδος (BIK), τα οποία συνεχίζουν να ενθαρρύνουν τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (Internal Combustion Engine - ICE). ΕΠΙΔΟΤΉΣΕΙΣ ΓΙΑ SUV Η Ισπανία δεν βρίσκεται σ’ αυτήν τη λίστα ούτε θα ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, εάν παρέμενε μέλος της Ε.Ε. Και οι δύο χώρες προσφέρουν πολύ μικρότερα φορολογικά πλεονεκτήματα για τα εταιρικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα εταιρικά Κατάργηση των επιδοτήσεων για εταιρικά οχήματα βενζίνης και ντίζελ στην Ε.Ε. TRANSPORT & ENVIRONMENT 42 δισεκατομμύρια ευρώ, αυτό είναι το ποσό, με το οποίο οι φορολογούμενοι σε μόλις τέσσερις χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιδοτούν τα εταιρικά αυτοκίνητα βενζίνης και diesel, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Transport & Environment (T&E). Ο οργανισμός καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να καταργήσει αυτές τις επιδοτήσεις, προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) σε εταιρικούς στόλους, οι οποίοι εξηλεκτρίζονται με πιο αργό ρυθμό απ’ ό,τι στην ιδιωτική αγορά, σημειώνει ο Transport & Environment. ● Πηγή: Fleet Europe 34 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=