ναμικό σχεδιαστικό ατού του Peugeot 2008, και η δεκάδα συμπληρώνεται με Citroën/DS C3, Suzuki Vitara, Opel Corsa, Peugeot 208, Hyundai i20, MG ZS και Ford Puma. Η κατηγορία C (τα μικρομεσαία) παίζει σε πιο υψηλά επίπεδα τιμών πλέον αλλά με ολοκληρωμένες προτάσεις, που καλύπτουν τις απαιτήσεις για το κύριο αυτοκίνητο των οικογενειών, με 30.812 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 26,18%. Στο 10μηνο η BMW διαπρέπει με τη σειρά X1 στο απόγειο του εκσυγχρονισμού της με στοιχεία high tech σε όλα τα επίπεδα. Το φουτουριστικό Toyota C-HR βρίσκεται αρκετά κοντά και αμέσως μετά ένας ηγέτης στο είδος του το πρακτικό Nissan Qashqai. Στη σειρά μέχρι το κλείσιμο της δεκάδας τα Toyota Corolla Cross, Peugeot 3008, Hyundai i30, BMW σειρά 1, Audi A3, Mercedes GLA και Audi Q3. ΤΑ ΠΙΟ ΜΕΓΆΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΉ Στη μεγάλη κατηγορία D πουλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο 6.947 καινούργια επιβατικά που αντιπροσωπεύουν μερίδιο αγοράς 5,90%. Πρωτοπόρος η Tesla, κάνει το 1-2 με τα Model 3 και Model Y, δηλώνοντας από νωρίς τον εθισμό ενός συνειδητοποιημένου τμήματος των χρηστών στην ηλεκτροκίνηση. Το γερμανικό αστέρι της Mercedes GLC έρχεται στη συνέχεια και ακολουθούν τα Volvo XC60, Skoda Octavia, Toyota RAV4, Ford Kuga, Renault Arkana, Mercedes GLB και Audi Q4. Η πολύ μεγάλη κατηγορία Ε με 633 μονάδες και μερίδιο 0,54% στο 10μηνο απευθύνεται σε ένα upper clash κοινό, με κόστη πολύ μακριά από τις μικρότερες κατηγορίες και απαιτήσεις υψηλού επιπέδου και κύρους. Το χορό σέρνει το Range Rover Sport, το must του πάνω από όλους και όλα, ενώ Porsche Cayenne και BMW X5 στέκονται επίσης δικαιωματικά στο βάθρο των τριών. Στη δεκάδα ακολουθούν ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ B TOTAL ΙΑΝ-ΟΚΤ 2024: 64.563, Μερίδιο: 54,85% ΜΆΡΚΑ ΜΟΝΤΈΛΟ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕΡΊΔΙΟ 1 TOYOTA YARIS CROSS 6.994 10,83% 2 TOYOTA YARIS 6.251 9,68% 3 PEUGEOT 2008 4.620 7,16% 4 CITROEN/DS C3 4.531 7,02% 5 SUZUKI VITARA 4.185 6,48% 6 OPEL CORSA 3.115 4,82% 7 PEUGEOT 208 2.815 4,36% 8 HYUNDAI i 20 1.969 3,05% 9 MG ZS 1.940 3,00% 10 FORD PUMA 1.848 2,86% ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C TOTAL ΙΑΝ-ΟΚΤ 2024: 30.812, Μερίδιο: 26,18% ΜΆΡΚΑ ΜΟΝΤΈΛΟ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕΡΊΔΙΟ 1 BMW X1-SERIES 2.674 8,68% 2 TOYOTA C-HR 2.487 8,07% 3 NISSAN QASHQAI 1.667 5,41% 4 TOYOTA COROLLA CROSS 1.415 4,59% 5 PEUGEOT 3008 1.411 4,58% 6 HYUNDAI i 30 1.390 4,51% 7 BMW 1-SERIES 1.212 3,93% 8 AUDI A3 1.208 3,92% 9 MERCEDES GLA-SERIES 1.099 3,57% 10 AUDI Q3 1.091 3,54% ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ D TOTAL ΙΑΝ-ΟΚΤ 2024: 6.947, Μερίδιο: 5,90% ΜΆΡΚΑ ΜΟΝΤΈΛΟ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕΡΊΔΙΟ 1 TESLA MODEL 3 1.034 14,88% 2 TESLA MODEL Y 585 8,42% 3 MERCEDES GLC-SERIES 495 7,13% 4 VOLVO XC60 375 5,40% 5 SKODA OCTAVIA 351 5,05% 6 TOYOTA RAV4 350 5,04% 7 FORD KUGA 348 5,01% 8 RENAULT ARKANA 305 4,39% 9 MERCEDES GLB-SERIES 292 4,20% 10 AUDI Q4 242 3,48% Το Toyota Yaris Cross ξεπέρασε κάθε προσδοκία στην κατηγορία Β, με ταξινομήσεις 6.994 μονάδων και μερίδιο αγοράς 10,83% στο 10μηνο (στα B-SUV έγραψε 19,32%). Tο πλήρως υβριδικό Yaris Cross παρουσιάστηκε το 2020 και τοποθετείται ανάμεσα στα Aygo X και C-HR στη σειρά crossover SUV της Toyota. Με κιβώτιο CVT και κίνηση στους εμπρός τροχούς ή 4κίνητο, διακρίνεται για την πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης (4,5 λτ/100 χλμ) και την πρακτικότητά του στην καθημερινή χρήση, εντός και εκτός των τειχών. Η BMW X1 κυριάρχησε στις πωλήσεις του 10μήνου με 2.674 μονάδες και μερίδιο αγοράς 8,68% στην κατηγορία C (11,76% στα C-SUV). Είναι ξεκάθαρο ότι έχει ανεβάσει τον πήχυ στη συγκεκριμένη κατηγορία, με υψηλή ποιότητα κατασκευής, εντυπωσιακό design, πολύ καλούς χώρους και πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας/άνεσης. Διατίθεται είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς είτε με all-wheel drive (xDrive). 27 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=