ΣΎΜΦΩΝΑ με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), στην κορυφή γενικής κατάταξης των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων του 10μήνου (Ιανουάριος - Οκτώβριος 2024) βρέθηκε για άλλη μια φορά η Toyota, ακολουθούμενη από τις Suzuki, Peugeot, Hyundai, Citroën, Opel, BMW, Volkswagen, Fiat και Kia. Για να αντιληφθούμε, ωστόσο, τις ειδικότερες τάσεις της αγοράς, καλό είναι να δούμε τις επιδόσεις ανά κατηγορία αυτοκινήτων. Τόσο λόγω του σημαντικά υψηλότερου κόστους των νέων μοντέλων, πράγμα που επηρεάζει ξεκάθαρα τις δυνατότητες των καταναλωτών να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες τους (κτήση/χρήση), όσο και με δεδομένη τη σταθερή πορεία προς τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων. Με τον καιρό μεταβάλλεται η όλη φιλοσοφία των μετακινήσεων, άρα και η λειτουργία της αγοράς του κλάδου. Ο ΑΣΤΙΚΌΣ ΚΎΚΛΟΣ Στην πιο προσιτή, λοιπόν, κατηγορία Α, που περιλαμβάνει τα μικρά αυτοκίνητα πόλης, πωλήθηκαν συνολικά στο 10μηνο 12.829 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 10,90%. Κυρίαρχο εδώ το αειθαλές Fiat Panda, ακολουθούμενο από το δοκιμασμένο στο χρόνο Suzuki Ignis. Kαι τα δύο έχουν το ισχυρό πλεονέκτημα ότι διατίθενται και σε 4κίνητες εκδόσεις, άρα καλύπτουν χρήσεις και σε περιοχές όπου οι συνθήκες είναι πιο απαιτητικές. Κοντά τους βρίσκεται και το όμορφο Toyota Aygo, ενώ ακολουθούν Kia Picanto και Hyundai i10. Λίγο πιο κάτω το Leapmotor Leapmotor T03 (το ηλεκτρικό από την Κίνα που ντεμπουτάρισε πολύ πρόσφατα). Η ΚΥΡΙΑΡΧΊΑ ΤΩΝ ΣΟΎΠΕΡ ΜΊΝΙ Στην κατηγορία Β (τα λεγόμενα «σουπερ μίνι»), οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 64.563 μονάδες. με πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς 54,85%. Πρόκειται για την πιο δημοφιλή κατηγορία στην Ελλάδα σήμερα, όπου σαρώνει το Toyota Yaris Cross. Το υβριδικό πλεονέκτημα με αυτόματο κιβώτιο και η ύπαρξη και 4κίνητης έκδοσης είναι τα αδιαμφισβήτητα όπλα του. Σταθερά δίπλα του στέκεται και το «κανονικό» Yaris, που δεν χρειάζεται διαπιστευτήρια, αφού χρόνια τώρα δίνει ρέστα στις πωλήσεις, με σφραγίδα αξιοπιστίας. Αμέσως μετά, οι Γάλλοι έχουν το δυΗ ανατομία της αγοράς αυτοκινήτου ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Στις 117.705 μονάδες έκλεισε το 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, με την αγορά να παραμένει επί της ουσίας αμετάβλητη όσον αφορά τις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, με αύξηση της τάξης -μόλις- του 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, η οποία αναμένεται να εξανεμιστεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Το δικό της ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει η κατανομή των πωλήσεων ανά κατηγορία αυτοκινήτων. ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ A TOTAL ΙΑΝ-ΟΚΤ 2024: 12.829, Μερίδιο: 10,90% ΜΆΡΚΑ ΜΟΝΤΈΛΟ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΕΡΊΔΙΟ 1 FIAT PANDA 3.434 26,77% 2 SUZUKI IGNIS 2.773 21,62% 3 TOYOTA AYGO X 1.964 15,31% 4 KIA PICANTO 1.721 13,41% 5 HYUNDAI i 10 1.418 11,05% 6 FIAT 500 1.368 10,66% 7 VOLKSWAGEN UP! 54 0,42% 8 SMART FORTWO 48 0,37% 9 ABARTH 500 20 0,16% 10 LEAPMOTOR T03 9 0,07% Το Fiat Panda πέτυχε τις υψηλότερες πωλήσεις στο 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 με 3.434 μονάδες, πολύ μπροστά από όλα τα άλλα της κατηγορίας Α, με ένα συνολικό μερίδιο αγοράς της τάξης του 26,77% (αν αφαιρέσουμε δε τα Α-SUV, τότε καταλαμβάνει το 42,45%). Ιδιαίτερα δημοφιλές, πέραν της λιανικής και στα εταιρικά λόγω τιμής, το Panda πρωτοεμφανίστηκε το 1980, εγγράφοντας υποθήκες κυριολεκτικά, ως μικρό 4κίνητο, στους χιονισμένους δρόμους των Άλπεων και, σήμερα, διατηρείται στην τρίτη γενιά του με μικρές ανανεώσεις από το 2012. ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ ΜΆΡΚΑ ΟΧΉΜ. ΜΕΡ. 1 TOYOTA 20.696 17,6% 2 SUZUKI 9.506 8,1% 3 PEUGEOT 9.370 8,0% 4 HYUNDAI 7.886 6,7% 5 CITROEN/DS 7318 6,2% 6 OPEL 5.757 4,9% 7 BMW 5.346 4,5% 8 VOLKSWAGEN 4.898 4,2% 9 FIAT 4.868 4,1% 10 KIA 4.283 3,6% 26 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=