στα πρώτα 100.000 χιλιόμετρα είναι αναμενόμενο σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο να αντιμετωπίσουμε ζημιές που έχουν να κάνουν είτε με το κύκλωμα ψύξης είτε με το σύστημα λίπανσης είτε με την εξάτμιση. Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν προκύπτουν επίσης προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ δεν προκύπτει και ανάγκη αλλαγής συμπλέκτη για τον απλούστατο λόγο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν διαθέτουν συμπλέκτη. Η ΚΡΑΤΙΚΉ ΕΠΙΔΌΤΗΣΗ Περνάμε τώρα σε ένα άλλο σημαντικό κεφάλαιο που αφορά στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, αυτό των κρατικών κινήτρων. Τον περασμένο Ιούνιο, τέθηκε σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα του 3ου κύκλου της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για την υποδοχή αιτήσεων για την επιδότηση αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων. Βασικό χαρακτηριστικό του νέου προγράμματος υπήρξε η επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς πλέον υπάρχει μόνο ένα στάδιο, αυτό της υπαγωγής για πληρωμή, αφότου ο ενδιαφερόμενος αγοράσει το ηλεκτρικό όχημα. Και ήταν η έναρξη αυτού του προγράμματος η φυσική συνέχεια μιας πορείας, της οποίας η αρχή είχε τεθεί το καλοκαίρι του 2020, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά, για να ακολουθήσει στη συνέχεια το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». Με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» αυξήθηκε η ανώτατη επιδότηση αυτοκινήτου για φυσικά πρόσωπα, από 8.000 ευρώ, που ήταν στον προηγούμενο κύκλο, στις 9.000 ευρώ, ενώ δίνεται η δυνατότητα αύξησης της επιδότησης κατά 2.000 ευρώ (από 1.000 ευρώ που ήταν προηγουμένως), εάν η αγορά καινούριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνδυαστεί με την απόσυρση παλαιού οχήματος (προ 2010). Οπότε, με αυτόν τον τρόπο η συνολική επιδότηση για φυσικά πρόσωπα ανέρχεται συνολικά στις 11.000 ευρώ. Ενώ δίνεται επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ για άτομα με αναπηρία, πολύτεκνους και νέους έως 29 ετών. Για τα νομικά πρόσωπα, τώρα, το ύψος της επιδότησης μειώθηκε μεν κατά 2.000 ευρώ, παρέμεινε ωστόσο σε ένα υπολογίσιμο ύψος, τα 6.000 ευρώ. Στους πίνακες που παραθέτουμε φαίνονται αναλυτικά οι προβλεπόμενες επιδοτήσεις με τις εταιρείες. ΤΟ ΜΈΓΑ ΌΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΥΠΕΡ - ΑΠΟΣΒΈΣΕΩΝ Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν, όμως, και τα προβλεπόμενα φορολογικά κίνητρα για την αγορά επιβατικού (κατηγορία Μ1) ή ελαφρού επαγγελματικού ηλεκτρικού οχήματος (κατηγορία Ν1 μέχρι 3,5 τόνοι μικτό βάρος), τα οποία πηγάζουν από τον νόμο 4172/2013, άρθρο 22 με τις τροποποιήσεις του νόμου 4710/2020 και την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ Ε.2031/2021. Εδώ, η μεγαλύτερη ίσως είδηση είναι ότι παρέχεται η δυνατότητα απόσβεσης της αγοράς αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων (πλήρως ηλεκτρικού οχήματος μπαταρίας - BEV) κατά 50% ετησίως, κάτι που σημαίνει ότι η επιχείρηση αποσβένει το συνολικό κόστος μέσα σε δύο μόλις χρόνια και μάλιστα με τη δαπάνη προσαυξημένη κατά 50%! Αυτό ισχύει για τιμή προ φόρων 40.000 ευρώ (το άνω των 40.000 ευρώ κόστος μπορεί να αποσβεστεί προσαυξημένο κατά 25%). Σημειώστε ότι αντίστοιχο κίνητρο, σε μικρότερο όμως ποσοστό, δίνεται για οχήματα «χαμηλών ρύπων», με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 50 γραμμάρια/χιλιόμετρο (πρόκειται για τα plugin υβριδικά), στα οποία το ύψος της απόσβεσης φτάνει το 25% ετησίως, 30% αν το όχημα είναι επαγγελματικό), ενώ το άνω των 40.000 ευρώ ποσό προσαυξάνεται κατά 15%. Διαβάζουμε, επίσης, ότι: «Ειδικά, για επιχειρήσεις που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα σε νησιωτικούς δήμους, για τη δαπάνη απόσβεσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, με μέγιστη λιανική τιμή προ φόρων (Λ.Τ.Π.Φ.) έως τις σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) και για το υπερβάλλον ποσό ποσοστό Η μεγαλύτερη ίσως είδηση είναι η δυνατότητα απόσβεσης της αγοράς αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων σε δύο μόλις χρόνια - και με τη δαπάνη προσαυξημένη κατά 50% 20 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=