σε μήνα (ανάλογα και με το πρόγραμμα που έχει επιλεγεί) είναι δύσκολο να υπολογίσει κανείς με ακρίβεια το κόστος κίνησης για ένα ηλεκτρικό όχημα. Ωστόσο, με βάση την υπόθεση ότι το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας για μια επιχείρηση είναι της τάξης του 0,17 ευρώ/κιλοβατώρα, μαζί με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, μπορούμε να υπολογίσουμε ότι για ένα μέσο αυτοκίνητο με κατανάλωση WLTP της τάξης των 16 κιλοβατώρων/100 χιλιόμετρα, το κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο ανέρχεται σε κάτι λιγότερο από τρία λεπτά του ευρώ (0,027 ευρώ/χιλιόμετρο). Από την άλλη πλευρά, με τις τιμές καυσίμων σε όχι εξαιρετικά υψηλά επίπεδα (μέσες τιμές Νοεμβρίου 2024: βενζίνη 1,779 ευρώ/λίτρο, diesel 1,561 ευρώ/λίτρο), διαπιστώνουμε ότι για ένα αντίστοιχων δυνατοτήτων αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάθε χιλιόμετρο κοστίζει σε καύσιμα περίπου 0,070 ευρώ (diesel, κατανάλωση WLTP 4,5 lit./100 km) έως 0,107 ευρώ (βενζίνη, κατανάλωση WLTP 6,0 lit./100 km). Βλέπουμε, λοιπόν, ότι τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν μια μείωση του κόστους κίνησης της τάξης του 61% (σε σχέση με πετρελαιοκίνητα), ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η μείωση σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και φτάνει το 75%! Το τελικό ποσό που θα εξοικονομηθεί από την αντικατάσταση ενός «θερμικού» οχήματος με ένα ηλεκτρικό εξαρτάται προφανώς από τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε αυτοκίνητο. Πάντως, και με βάση το ότι ένα εταιρικό αυτοκίνητο συνήθως γράφει περισσότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ, η αναμενόμενη εξοικονόμηση χρημάτων ανά όχημα κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 2.000 ευρώ ετησίως. ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΈΣ: ΜΕΊΩΣΗ 30% ΈΩΣ 50% Η άλλη πλευρά του οικονομικού οφέλους που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει βέβαια να κάνει με το κόστος συντήρησης, το οποίο μειώνεται σημαντικά. Και εδώ, βεβαίως, υπάρχουν αποκλίσεις με βάση τον τύπο και τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, ωστόσο, σε γενικές γραμμές, η αναμενόμενη μείωση του κόστους συντήρησης και επισκευών είναι της τάξης του 30% έως 50% στα πρώτα 6 έως 8 χρόνια της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, ενώ σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο πρέπει να γίνεται αλλαγή των τακακιών των φρένων ανά 30.000 χιλιόμετρα, σε ένα ηλεκτρικό δεν χρειάζεται αλλαγή πριν από τα 60.000 χιλιόμετρα, καθώς, λόγω της ανάκτησης ενέργειας (που προσφέρει σημαντική επιβράδυνση με την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού), ο οδηγός χρησιμοποιεί τα φρένα πολύ λιγότερο. Επίσης, καθώς τα κινούμενα μέρη σε ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι πολύ λιγότερα (ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι κατά πολύ πιο περίπλοκος), προκύπτουν σε βάθος χρόνου πολύ λιγότερες βλάβες. Συνήθως, Σε γενικές γραμμές, η αναμενόμενη μείωση του κόστους συντήρησης και επισκευών είναι της τάξης του 30% έως 50% στα πρώτα 6 έως 8 χρόνια της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ: ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Ν1 – Μ1 Κατηγορία Ωφελούμενου Αριθμός Οχημάτων Οικολογικό Bonus Προαιρετική Απόσυρση «Έξυπνος» φορτιστής Φυσικά Πρόσωπα (Κατηγορία Α) 1 30%, έως 9.000€ 2.000 € 500 € Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) από 1 έως και 20 30%, έως 6.000€ ανά όχημα 2.000€ ανά όχημα 400 € ανά φορτιστή από 21 και άνω 20%, έως 4.000€ ανά όχημα Στα παραπάνω ποσά επιδότησης ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Κατηγορία Β), και ΜΟΝΟ στην περίπτωση που αυτές έχουν ΕΔΡΑ ΣΕ ΝΗΣΙ, προστίθενται επιπλέον 4.000€ ανά όχημα Νομικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις (Κατηγορία Β) ΜΟΝΟ για εταιρίες αντιπροσώπων, εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 έως και 20 30%, έως 6.000€ ανά όχημα επίδειξης - test drive - - από 21 και άνω 20%, έως 4.000€ ανά όχημα επίδειξης - test drive - - Παρατηρήσεις: Ο ανώτατος αριθμός φορτιστών για τον οποίο μπορεί να δωθεί επιδότηση είναι ίσος με τον αριθμό των επιδοτούμενων αυτοκινήτων που έχει αιτηθεί μια επιχείρηση Επιπλέον 1.000 ευρώ προσφέρονται για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ, Οικογένειες με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα ΑΜΕΑ και νέους ηλικίας έως 29 ετών Πηγή: ΦΕΚ 3076 / 3 Ιουνίου 2024 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=