ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 • # 20 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Ευκαιρίες και προκλήσεις για τους στόλους THE NEXT LEVEL FASTBACK SUV Hybrid • Plug-in hybrid Hλεκτρικό με έως 700km αυτονομία NEΟ 3008 ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Βαρέα φορτηγά μηδενικών ρύπων
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ «Η επιτυχία της δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα στην ιστορία της ανθρωπότητας. Δυστυχώς, θα μπορούσε επίσης να είναι και το τελευταίο, εκτός και αν μάθουμε πώς να αποφεύγουμε τους κινδύνους». H ρήση αυτή ανήκει στον μεγάλο φυσικό Stephen Hawking και αντανακλά από τη μια το μέγεθος του εν εξελίξει επιτεύγματος και, από την άλλη, τις ποικιλοτρόπως τρομακτικές δυνατότητές του. Τις ανησυχίες του Hawking συμμερίζεται σαφώς και ο Sam Altman, διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, εταιρείας που είναι γνωστή για τις επιτυχίες της στην εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), με μια δήλωση, όμως, που ταυτοχρόνως δείχνει και τις δυνατότητες που προσφέρει αυτή στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της παραγωγικής δραστηριότητας: «Κατά πάσα πιθανότητα η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει στην καταστροφή του κόσμου, αλλά στο ενδιάμεσο διάστημα, θα υπάρξουν σπουδαίες επιχειρήσεις». Και οι δύο αυτές απόψεις αποτέλεσαν αφορμή για περαιτέρω συζήτηση, κατά τη διάρκεια των πρόσφατων Fleet Europe Days στο Μιλάνο, στο πλαίσιο της ομιλίας του Neil Cawse, CEO της Geotab, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται σε 150 χώρες, έχοντας ως αντικείμενο την αποδοτική διαχείριση στόλων μέσω της αξιοποίησης δεδομένων με τη συνδρομή της τεχνητής νοημοσύνης, σε ένα διασυνδεδεμένο περιβάλλον. Βλέπετε, καθώς είναι προφανές ότι δεν υπάρχει πεδίο της ανθρώπινης δραστηριότητας που δεν θα επηρεαστεί από την τεχνητή νοημοσύνη, οι διαχειριστές στόλων πρέπει ήδη να σκέφτονται ποια είναι τα εργαλεία που αυτή τους προσφέρει, για να βελτιώσουν την απόδοση των οχημάτων τους. Ήδη, στο προηγούμενο τεύχος μας μιλούσαμε για την αξία των δεδομένων που παράγουν ή μπορούν να παράγουν τα οχήματα, εφόσον ο διαχειριστής ενός στόλου το θελήσει. Τώρα πηγαίνουμε ένα βήμα παραπέρα, παρουσιάζοντας διάφορους τρόπους, με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί, και έχει ήδη αρχίσει, να αξιοποιεί τα δεδομένα. Και όσο περισσότερα είναι τα δεδομένα που της προσφέρουμε, τόσο πιο έξυπνη αυτή γίνεται, προσφέροντας εξοικονόμηση πόρων σε πολλά επίπεδα, είτε πρόκειται για τη βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών (του στυλ οδήγησης) είτε για την καλύτερη διαχείριση των ίδιων των οχημάτων (προγραμματισμός φόρτισης, ανεφοδιασμού) ή για την αποφυγή ατυχημάτων και τη μείωση του κόστους ασφάλισης ή ακόμα και για την εκτέλεση χρονοβόρων για τον άνθρωπο εργασιών σε ελάχιστο χρόνο κ.λπ. Όπως μάλιστα είπε και ο Neil Cawse, «η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σου πει τις πιθανότητες να τρακάρεις στα επόμενα 100.000 χιλιόμετρα!» Μήπως, όμως, φτάσει τελικά η τεχνητή νοημοσύνη να μας στείλει όλους μας στην ανεργία; Ο CEO της Geotab υπήρξε σαφής: «Δεν θα χάσεις τη δουλειά σου από την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά από ανθρώπους που ξέρουν να την χρησιμοποιούν». Νίκος Λουπάκης ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΙΆΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΆΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ FLEET BUSINESS UNIT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ ACCOUNT MANAGEMENT TEAM ΑΓΑΘΗ ΖΟΡΜΠΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΙΡΟΥΝΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΒΑΡΙΑ ΔΡΟΥΓΑ ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΓΙΩΤΑ ΜΠΡΙΛΗ COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ FLEETBUSINESS ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΕΥΧΟΣ 20 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Ετήσια συνδρομή: 120 € 230366 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
Fleet Business Market.......................8 ΤΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2025 Συνεχίζεται ο εξηλεκτρισμός.......14 ΕΤΑΙΡΙΚΟΙ ΣΤΟΛΟΙ & ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Τα πολλαπλά οφέλη των οχημάτων μηδενικών ρύπων........ 18 ΣΤΟΛΟΙ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Να προτιμήσει κανείς λύσεις-πακέτο για ηλεκτρικά οχήματα;......................... 22 ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΑ Η ανατομία της αγοράς αυτοκινήτου........................................ 26 MOBILITY AS A SERVICE Η επανάσταση του MaaS απαιτεί ψηφιοποίηση......................30 TRANSPORT & ENVIRONMENT Kατάργηση των επιδοτήσεων για εταιρικά οχήματα βενζίνης και ντίζελ στην Ε.Ε.......34 EXECUTIVE TALK «Βλέπουμε ανάκαμψη στη ζήτηση για κινητικότητα»...... 36 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Μέσα στον τεχνολογικό πόλεμο για στόλους και οδηγούς.............. 38 ΠΕΝΤΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Τα στελέχη του leasing μιλούν για το μέλλον......................42 ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Ευκαιρίες και προκλήσεις για τους στόλους..............................46 ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ Ένα εργαλείο για πιο ασφαλείς στόλους...................48 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΟΛΩΝ Πώς να ενσωματώσετε επιτυχώς την τεχνητή νοηµοσύνη..........................................50 REMARKETING ΟΧΗΜΑΤΩΝ Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει πολλά, αλλά όχι τα πάντα............................ 52 ΔΙΑΝΟΜΕΣ ΑΓΑΘΩΝ Η επανάσταση της μικροκινητικότητας..................54 ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ - ΥΠΟΔΟΜΕΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ Μακροπρόθεσμες προκλήσεις της Πράσινης Συμφωνίας για τον κόσμο της κινητικότητας....... 56 ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Ο δύσβατος δρόμος προς τα φορτηγά μηδενικών ρύπων.........60 4 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 INDEX
ΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΏΝΤΑΣ το 3008, η Peugeot ανέβασε σε εντελώς νέο επίπεδο τη δημιουργικότητα του σχεδιασμού του, την οδηγική απόλαυση και την απόδοση που προσφέρει στους χρήστες του. ΤΟ DESIGN ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ, ΜΕ: uΓΟΗΤΕΙΑ Το νέο 3008, με εμφάνιση αιλουροειδούς είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στο fastback SUV στυλ του. Με το δυναμικό και αεροδυναμικό σχήμα του (Cx 0,28), το νέο 3008 συνδυάζει κομψότητα, αποδοτικότητα και ευρυχωρία. Η υπόσχεση της καινοτομίας και της κομψότητας που δίνει η εξωτερική εμφάνιση του 3008, επιβεβαιώνεται απολύτως στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. uΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ Πηγάζει από το νέας γενιάς PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® και το δυναμικό πλαίσιο, που εκτοξεύουν την οδηγική ευχαρίστηση. Η πανοραμική οθόνη μοιάζει να αιωρείται πάνω από το ταμπλό. Το «αιωρούμενο» εφέ τονίζεται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, η πηγή του οποίου βρίσκεται κάτω από την οθόνη. Αυτή η μεγάλη και υψηλής ποιότητας ψηφιακή οθόνη συνδυάζει δύο βασικές λειτουργίες του PEUGEOT i-Cockpit®: την απεικόνιση των πληροφοριών του head-up display με την κεντρική οθόνη αφής του ταμπλό. Το νέο PEUGEOT Panoramic iCockpit® ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων που διατίθενται στην ελληνική αγορά. Drive to the next-level ΝΈΟ PEUGEOT 3008 Η Peugeot αντικατέστησε το best-seller της με ένα εντελώς νέο fastback SUV, θέτοντας νέα δεδομένα στην κατηγορία των SUV. Ο λόγος για το Peugeot 3008, που προσφέρεται σε εκδόσεις hybrid, plug in hybrid και 100% ηλεκτρικές, με σημαντικά οφέλη για τους εταιρικούς χρήστες. 6 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
uΑΡΙΣΤΕΙΑ Κορυφαίες επιδόσεις, χάρη στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία, με κορυφαία αυτονομία 700 χλμ. στην ηλεκτρική του έκδοση, με χρόνο επαναφόρτισης 30 λεπτά, οδηγική απόλαυση, επιδόσεις, αποδοτικότητα, συνδεδεμένες υπηρεσίες και λειτουργίες, έξυπνη φόρτιση, τεχνολογία V2L, και ασύρματες ενημερώσεις. ΕΥΡΕΙΑ ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΙΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ Το νέο 3008 διατίθεται σε μία πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων: Hybrid 136 eDCS6 που προσφέρει περισσότερο από 50% αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στις καθημερινές διαδρομές, Plug-In Hybrid 195 eDCS7 με ηλεκτρική αυτονομία έως 100km σε αστικό κύκλο και σε μία σειρά 3 αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης (210hp, 230hp και 320hp 4WD dual motor) με αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα! H Plug-in έκδοση διατίθεται με μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης. Η νέα γενιά σύγχρονων κινητήρων μόνιμου μαγνήτη προσφέρει περισσότερη ισχύ και βέλτιστη αποδοτικότητα (μέση κατανάλωση 14kWh / 100χλμ). Η μπαταρία ιόντων λιθίου, υψηλής τάσεως 400V, με χημική σύνθεση NMC καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών (ή 160.000 χλμ.). Η γκάμα του νέου Peugeot 3008 περιλαμβάνει δύο εκδόσεις εξοπλισμού, ALLURE και GT. Το νέο Peugeot 3008 κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Sochaux στη Γαλλία. 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
MINI Cooper Cabrio: Έναρξη παραγωγής στην Οξφόρδη Το εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη γιορτάζει την έναρξη παραγωγής του MINI Cooper Cabrio, για πρώτη φορά από το 2015. Το μοντέλο έρχεται τώρα να πλαισιώσει τα τρίθυρα και πεντάθυρα MINI Cooper, καθιστώντας το εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη το σπίτι της οικογένειας MINI Cooper. Η τέταρτη γενιά του MINI Cooper Cabrio, η οποία ανακοινώθηκε τον προηγούμενο μήνα, υιοθετεί νέα σχεδίαση τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό και προσφέρει μια προηγμένη ψηφιακή εμπειρία. Μετά την επανεκκίνηση της μάρκας MINI το 2001, το πρώτο MINI Cabrio παρουσιάστηκε το 2004 και έκτοτε παραμένει ένα σύμβολο της οικογένειας MINI. Το εργοστάσιο της ΜΙΝΙ στην Οξφόρδη γιόρτασε την 110η επέτειό του το 2023 και είναι ένα από τα παλαιότερα εργοστάσια αυτοκινήτων στον κόσμο. Σκληρές δοκιμές για το νέο Range Rover Electric To νέο Range Rover Electric εισέρχεται σε μια σημαντική φάση εξέλιξης, με τα πρωτότυπα να δοκιμάζονται στις ερήμους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπου οι θερμοκρασίες ξεπερνούν τους 50 βαθμούς Κελσίου. Εκεί, τα οχήματα βρίσκονται αντιμέτωπα με απαιτητικούς αμμόλοφους, έχοντας, όμως, στη διάθεσή τους ένα σύστημα έξυπνης διαχείρισης της ροπής (intelligent torque management), που εξασφαλίζει άνεση, σταθερότητα και αυξημένες δυνατότητες κίνησης. Ταυτόχρονα, η Range Rover υποβάλλει και το έξυπνο σύστημα θερμικής διαχείρισης σε εξαντλητικές δοκιμές σε ακραίες συνθήκες (50 βαθμούς Κελσίου, υγρασία 90%). Η εταιρεία θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το ικανό, premium SUV το 2025. Δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» Σε ανακατανομή του προϋπολογισμού της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία επαναδιατέθηκαν 4 εκατομμύρια ευρώ για νέες αιτήσεις φυσικών προσώπων. Πλέον, ο συνολικός προϋπολογισμός για τα φυσικά πρόσωπα ανέρχεται σε 21,4 εκατομμύρια ευρώ και των επιχειρήσεων σε 11,6 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από τις ανακατανομές του προϋπολογισμού της δράσης, με τις οποίες διατίθενται επιδοτήσεις σε κατηγορίες που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση, αποδεσμεύονται ποσά από αιτήσεις που απορρίπτονται, λόγω μη τήρησης των όρων της δράσης και διατίθενται εκ νέου σε επιδότηση πολιτών, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος. Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαπιστώνεται, καθημερινά, η απήχηση του προγράμματος και καταγράφεται η αυξανόμενη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Hesai: Κόβει στη μέση τις τιμές των LiDAR Η κινεζική εταιρεία Hesai, κατασκευαστής αισθητήρων LiDAR για αυτόνομη οδήγηση, σχεδιάζει να μειώσει στο μισό τις τιμές των LiDAR που παράγει, σύμφωνα με το Reuters, στοχεύοντας στην τόνωση της υιοθέτησης της τεχνολογίας αυτής στα ηλεκτρικά οχήματα. «Βρισκόμαστε σε ένα στάδιο, όπου εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλούνται ετησίως είναι εξοπλισμένα με LiDAR», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Hesai, Ντέιβιντ Λι. Ο Λι είπε ότι η μείωση της τιμής θα καταστήσει την τεχνολογία LiDAR, ελκυστική ακόμη και για ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους με τιμή κάτω από 150.000 γιουάν (20.000 δολάρια/19.000 ευρώ). Για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμές υψηλότερες από 20.000 δολάρια, το ποσοστό υιοθέτησης της τεχνολογίας LiDAR αναμένεται να αυξηθεί στο 40%, σε σύγκριση με το τρέχον ποσοστό (περίπου 24%) για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά, σύμφωνα με την πλατφόρμα εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων Gasgoo.com. Iveco Bus GX 337 H2: Νέα παραγγελία για τις γαλλικές συγκοινωνίες Η IVECO BUS εξασφάλισε ένα νέο συμβόλαιο για την προμήθεια δύο λεωφορείων GX 337 H2, που πρόκειται να ενταχθούν στο γαλλικό δίκτυο αστικών συγκοινωνιών «impulsyon», το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Το IVECO GX 337 H2 συνδυάζει κυψέλη καυσίμου 100 kW της Hyundai με μπαταρία FPT 69 kWh, γεγονός που καθιστά ένα αποδοτικό λεωφορείο, με την IVECO BUS να υπόσχεται κατανάλωση υδρογόνου κατά 15% έως 20% χαμηλότερη από τα συνήθη επίπεδα, χάρη σε ένα σύστημα που βελτιστοποιεί τη θερμική άνεση, ενώ εγγυάται μεγάλη διάρκεια ζωής για βασικά εξαρτήματα (μπαταρία και κυψέλη υδρογόνου). Με αυτονομία 450 χιλιομέτρων και εξοπλισμένο με τη σουίτα συνδεδεμένων υπηρεσιών IVECO ON, το GX 337 H2 ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις απόδοσης και ενεργειακής απόδοσης των αστικών δικτύων και των αρχών μεταφορών. Παράγεται από το εργοστάσιο IVECO BUS στο Annonay, στην περιοχή Ardèche (Γαλλία), μπορεί να μεταφέρει έως 110 επιβάτες και εκτός Γαλλίας διατίθεται στο εμπόριο με την ονομασία E-WAY H2. 8 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
SAIC Volkswagen: Συνεχίζεται η σινογερμανική συνεργασία Η κινεζική SAIC Motor και η Volkswagen AG ανανέωσαν για 10 ακόμα χρόνια τη συνεργασία τους, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας SAIC Volkswagen, έως το 2040. Πρόκειται για τη δεύτερη ανανέωση της συνεργασίας, που έρχεται να υπογραμμίσει την επιτυχία της σινο-γερμανικής συνεργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η SAIC Volkswagen, που ιδρύθηκε το 1984, είναι η παλαιότερη κοινοπραξία αυτοκινήτων της Κίνας, με τις σωρευτικές πωλήσεις της να έχουν ξεπεράσει τις 28 εκατομμύρια μονάδες. Μέχρι το 2030, η SAIC Volkswagen θα λανσάρει 18 νέα μοντέλα, 15 από τα οποία αποκλειστικά για την κινεζική αγορά. «Με τη μακροπρόθεσμη επέκταση της σύμβασης, υπογραμμίζουμε τη σημασία αυτής της συνεργασίας και τη σημασία της κινεζικής αγοράς για τον όμιλο Volkswagen», δήλωσε ο Ralf Brandstaetter, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Volkswagen Group για την Κίνα. Ο Wang Xiaoqiu, πρόεδρος της SAIC Motor, επαίνεσε την προνοητικότητα της Volkswagen που «μαζί με τη SAIC, πρωτοστάτησε στην πορεία των κοινοπραξιών μεταξύ κινεζικών και δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, διαμορφώνοντας με επιτυχία ένα αμοιβαία επωφελές μοντέλο συνεργασίας». Volvo EX90: Ανώτερο επίπεδο συνδεσιμότητας Με ένα νέο σετ προσαρμόσιμων οθονών υψηλής ευκρίνειας, που τοποθετεί η Volvo στο EX90, κάνει την οδήγηση πιο απλή και διαισθητική. Η κεντρική οθόνη αφής, 14,5 ιντσών σε στυλ tablet, παρέχει μια καθαρή, γυαλιστερή επισκόπηση της διαδρομής με διαισθητικό έλεγχο των αγαπημένων εφαρμογών και βασικών λειτουργιών, ενώ η οθόνη ελέγχου 9 ιντσών, που έχει εμπρός του ο οδηγός, δείχνει τις κύριες πληροφορίες του προγράμματος οδήγησης με μια ματιά. Δίνεται δε δυνατότητα επιλογής μεταξύ surround mode (για έλεγχο της κυκλοφορίας γύρω από το όχημα), map mode (για πλοήγηση) ή calm mode (μινιμαλιστική εμφάνιση με τα απολύτως απαραίτητα). Μπορεί, έτσι, κανείς να χρησιμοποιεί στο αυτοκίνητο εφαρμογές, όπως το google assistant, και το google maps, για μια απρόσκοπτη εμπειρία ψυχαγωγίας. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να μένει προσηλωμένος στο δρόμο, χάρη σε ένα σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ (head - up display) υψηλής ανάλυσης 13,2 ιντσών. Σημειώστε ότι το νέο premium ηλεκτρικό SUV της Volvo είναι επταθέσιο, διαθέτει αυτονομία 627 χιλιομέτρων και ισχύ 517 ίππων, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις (0 - 100km/h σε 4,9’’). Οι καλύτεροι της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου Πρακτικά αμετάβλητη παρέμεινε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου στο δεκάμηνο με μια μικρή αύξηση κατά 1,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, στις 10.796.414 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics. Στην κατάταξη των πωλήσεων βλέπουμε ότι ο όμιλος Volkswagen πέτυχε, τον Οκτώβριο, μερίδιο αγοράς ρεκόρ 27,6%, το υψηλότερο εδώ και τρία χρόνια, σημειώνοντας αύξηση 11%, με τη Skoda να τα πηγαίνει καλύτερα απ’ όλες τις μάρκες του Group (+28%). Στην κατάταξη των μοντέλων, απόλυτο best seller για άλλη μια φορά το Dacia Sandero, παρά την ελαφρά μείωση των πωλήσεών του κατά 2,7%, ενώ στη δεύτερη θέση είχαμε το Peugeot 208 με σημαντική αύξηση των ταξινομήσεών του κατά 41%. ΟΙ 25 ΠΡΩΤΕΣ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΑΡΚΕΣ Οκτώβριος 2024 Ευρώπη-28 ΤΑ 25 ΠΡΩΤΑ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΑ Οκτώβριος 2024 Ευρώπη-28 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
Ήδη, στο σύνολό τους, τα «PHEV» της σουηδικής φίρμας μπορούν να κινηθούν αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε καθημερινή βάση, λειτουργώντας στην πράξη ως ηλεκτρικά με εναλλακτικό πλάνο. Και, όπως δείχνουν οι έρευνες της Volvo, αυτό ακριβώς κάνουν: Οι οδηγοί τους αναφέρουν ότι περίπου το μισό της συνολικής απόστασης που διανύουν γίνεται στο πρόγραμμα Pure, με τη χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα - και, επομένως, με τεράστια εξοικονόμηση καυσίμου, αθόρυβα και χωρίς ρύπους. Στην κορυφή αυτής της σειράς των εξαιρετικά προηγμένων Volvo βρίσκεται πλέον ένα νέο, ουσιαστικά εξελιγμένο XC90, που εντυπωσιάζει τόσο με το σύγχρονο παρουσιαστικό του όσο και με τη συνολική του αναβάθμιση. Η νέα εξωτερική σχεδίαση του εμβληματικού SUV της Volvo αποπνέει φρεσκάδα και premium αισθητική, με highlight την εντελώς καινούργια μάσκα με τις διαγώνιες χρωμιωμένες γραμμές, αλλά και τους όμορφους τροχούς ελαφρού κράματος. Το design αντανακλά επίσης τη στενή σχέση του μοντέλου με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας. Άλλωστε, ο χρήστης του XC90 Plug-in Hybrid T8 AWD, που έχει τη δυνατότητα να το φορτίζει στο σπίτι ή στο γραφείο, στην ουσία μπορεί να οδηγεί με χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα για τις περισσότερες τυπικές μετακινήσεις του, όπως πιστοποιούν και τα στοιχεία της ηλεκτρικής αυτονομίας του μοντέλου: έως 69 km για μικτή χρήση Το καλύτερο XC90 όλων των εποχών ΝΕΟ VOLVO XC90 Στην πορεία της Volvo προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, τα plug-in υβριδικά μοντέλα της διαδραματίζουν αποφασιστικό ρόλο. 10 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
ADVERTORIAL και ως 87 km για κίνηση στην πόλη, σύμφωνα με το πρότυπο μέτρησης WLTP. Φυσικά, σε μεγαλύτερες διαδρομές ή σε εκτός δρόμου εξορμήσεις, ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την πλήρη ισχύ του συστήματος κίνησης και τις δυνατότητες του AWD. Η ισχύς των 455 ίππων προσφέρει επιδόσεις που συναρπάζουν, ενώ η συνολική αυτονομία μπορεί να αγγίξει έως και τα 800 km. Το νέο XC90 έχει κάνει ακόμη ένα βήμα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo και σε ό,τι αφορά την εμπειρία χρήστη. Το καινούργιο σύστημα infotainment προέρχεται από τα EX90 και EX30 και περιλαμβάνει μία μεγαλύτερη, ανεξάρτητη κεντρική οθόνη 11,2 ιντσών, με πιο ευκρινή απεικόνιση. Επιπλέον, διαθέτει νέο interface με άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται πιο συχνά και ειδική γραμμή μενού που αλλάζει περιεχόμενο ανάλογα με τις συνθήκες. Το εσωτερικό είναι ακόμη πιο πρακτικό και πολυτελές, με επανασχεδιασμένο ταμπλό, διακοσμητικά πάνελ από κορυφαία ποιοτικά υλικά με όμορφη υφή, βελτιωμένο ατμοσφαιρκό φωτισμό και νέα στοιχεία όπως οι αεραγωγοί. Ακόμη, έχουν γίνει βελτιώσεις στο χώρο αποθήκευσης της κεντρικής κονσόλας, ενώ ο ασύρματος φορτιστής τηλεφώνου βρήκε νέα ξεχωριστή θέση που διευκολύνει τη χρήση του. Η έξτρα ηχομόνωση έχει μειώσει κι άλλο το θόρυβο από τον αέρα και το δρόμο. Χάρη και στη βελτιωμένη ανάρτησή του, το XC90 παρέχει ακόμη καλύτερη κύλιση - ένας τομέας όπου ήδη ξεχώριζε σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι προαιρετικά διατίθεται και αερανάρτηση με ενεργό σασί. Οι αποτελεσματικές παρεμβάσεις της Volvo σε μία σειρά από νευραλγικούς τομείς που σχετίζονται με την αίσθηση και την εμπειρία χρήστη, αναβαθμίζουν ριζικά ένα μοντέλο που έχει αγαπηθεί πολύ, τόσο από τους ειδικούς όσο και από τους πελάτες. Το XC90 αποτελεί την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία του, με απτή ποιότητα, premium εσωτερικό με άπλετους χώρους, 7 άνετες θέσεις και πολυχρηστικές δυνατότητες, ασφάλεια ανώτερου επιπέδου, με πλήρες πακέτο σύγχρονων συστημάτων για την προστασία όλων, και σύστημα κίνησης που προσφέρει έναν πρωτόγνωρο συνδυασμό ισχύος και εμβέλειας. Οι ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων το καθιστούν ιδανικό και για εταιρική χρήση, με πολύ χαμηλό φόρο για παροχή σε είδος σε περίπτωση μίσθωσης. Οι εταιρικοί χρήστες απολαμβάνουν και άλλα ελκυστικά προνόμια, όπως η έκπτωση του μισθώματος από τα ακαθάριστα έξοδα με προσαύξηση 50%, ενώ ο συντελεστής φορολογικής απόσβεσης είναι αυξημένος κατά 50%. Το XC90 συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση, όπως κάθε μοντέλο της Volvo. 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
Στόχος των εταιρειών να τονωθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ασφαλώς, τόσο οι εταιρικές πωλήσεις, όσο και οι λιανικές θα εξαρτηθούν από την κλιμάκωση των τιμών που, έως τώρα τουλάχιστον, αυξάνονται διαρκώς, παρά τις πιέσεις που δέχεται η δυτική, κυρίως, αυτοκινητοβιομηχανία από την αθρόα προσέλευση ανταγωνιστικών κινεζικών οχημάτων, σε όλες τις κατηγορίες. Καταγράφουμε κάποια από τα πιο σημαντικά καινούργια αυτοκίνητα που θα δούμε στους δρόμους το 2025, με βάση τα πρώτα στοιχεία τα οποία συγκεντρώσαμε. ΕΓΧΏΡΙΑ ΑΓΟΡΆ uAlpine: Το 2025 θα έρθει στην Ελλάδα το Alpine A290, η σπορ έκδοση του Renault R5, βελτιωμένη σε εμφάνιση, αναρτήσεις και τιμόνι, εφοδιασμένη με έναν ηλεκτροκινητήρα 220 ίππων (ίδιο με του Megane) και μπαταρία 52 kWh. uAudi: Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, αναμένεται το αμιγώς ηλεκτρικό Audi A6 e-tron, ένα αεροδυναμικό μοντέλο με αυτονομία έως και 750 χιλιόμετρα. Σχεδίαση εντυπωσιακή, πολυτελής καμπίνα με 3 οθόνες στο ταμπλό, όπως στο Q6 e-tron και σούπερ σπορ επιδόσεις, με ισχύ έως και 500 ίππους. Από κοντά και το Audi Q5 στην 3η γενιά του με ανάλογο εσωτερικό, ενώ σε επίπεδο κινητήρων στη βάση θα υπάρχουν δίλιτροι, με ισχύ έως 367 ίππους, ενώ όλα τα σύνολα θα είναι mild hybrid 48V. uBMW: Μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2025, αναμένονται η νέα BMW 2 Series Gran Coupe και ανανεωμένη BMW iX. uCitroen: Τον Ιανουάριο, θα προστεθεί στη γκάμα του νέου C3 η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, τον Φεβρουάριο, θα έρθει το ανανεωμένο C4 και τον Απρίλιο, θα κυκλοφορήσει το νέο Citroen C3 Aircross σε μεγαλύτερες διαστάσεις από το παρόν μοντέλο (στα 4,3 μέτρα), με κινητήρες βενζίνης και ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα από 100 έως 136 ίππους, καθώς και με ηλεκτροκινητήρα από 136 έως 156 ίππους. Περί τα τέλη του έτους, αναμένονται τόσο η πιο προσιτή ηλεκτρική έκδοση του C3 με λίγο πιο περιορισμένη αυτονομία, αλλά και το εντελώς νέο C5 Aircross. uDacia: Τον Μάρτιο, υπολογίζεται η άφιξη του μεγαλύτερου μέχρι σήμερα SUV της μάρκας, του Bigster, με σχεδίαση που θυμίζει το Duster, με στάνταρ δύο οθόνες και πορτμπαγκάζ 667 λίτρων. Προβλέπονται δύο ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα και ένα υβριδικό αυτοφορτιζόμενο έως 155 ίππους. uFiat: Το Grande Panda θα κάνει την εμφάνισή του μέσα στο πρώτο εξάμηνο με τα ιδιαίτερα φώτα του σε Συνεχίζεται ο εξηλεκτρισμός ΤΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ 2025 14 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
μοτίβο pixel, crossover χαρακτηριστικά και μήκος 4 μέτρα. Στην καμπίνα δεκάρες οθόνες και 361 λίτρα χώρου αποσκευών. Ήπια υβριδικό σύστημα 48V με τον κινητήρα turbo βενζίνης των 1,2 λίτρων και αμιγώς ηλεκτρικό με αυτονομία 320 χιλιομέτρων. Σημαντικό, μεταξύ άλλων, το ότι θα διαθέτει ενσωματωμένο σπιράλ καλώδιο φόρτισης που μαζεύεται μόνο του. uHyundai: Τον Ιανουάριο, θα εμφανιστεί η τέταρτη γενιά του επιβατικού βαν της Hyundai, STARIA, με υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο στην εξωτερική του σχεδιαστική γραμμή ενσωματώνει το concept «The Lounge», δίνοντας έμφαση στην πολυτέλεια, την άνετη πρόσβαση των επιβατών και τα φουτουριστικά στοιχεία, με προσαρμόσιμα καθίσματα και χώρο αποσκευών για ποικίλες διαμορφώσεις. Το νεανικό Inster, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV πόλης με βασική έκδοση 115 ίππων (θα υπάρξουν και άλλες μέχρι 184 ίππους), μπαταρία 49 kW, αυτονομία 355 χιλιομέτρων και δυνατότητα φόρτισης έως 120kW, υπολογίζεται ότι θα ακολουθήσει τον Φεβρουάριο. Το κορυφαίο ηλεκτρικό Ioniq 9 θα πρέπει να αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του έτους. uJeep: Μέσα στη νέα χρονιά, θα προστεθεί στη γκάμα του Avenger η τετρακίνητη έκδοση των 136 ίππων e-hybrid, με ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς. uKia: Ενώ θα έχει τρέξει στην αγορά το νέο αμιγώς ηλεκτρικό EV3, για το οποίο οι παραγγελίες, ήδη, έχουν ξεκινήσει, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, θα προκύψουν τα καινούργια Sportage και Stonic, τα αμιγώς ηλεκτρικά EV2, EV4 (σεντάν) και EV9 GT και προς τα τέλη του έτους, πιθανότατα να υπάρξει και το νέο Sorento. uMG: To Cyberster, το ηλεκτρικό διθέσιο roadster των 544 ίππων που επιταχύνεται 0 έως 100 χιλιόμετρα/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και έχει ως κύριο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό του τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, θα κάνει την εμφάνισή του στο πρώτο εξάμηνο. To 2025 θα δούμε και το MG ZS MAX Hybrid+, με τεχνολογία Hybrid Plus, 197 ίππους και κατανάλωση 5,7 λτ/100 χλμ αλλά και τη 2η γενιά του μεγάλου MG HS mε κινητήρες βενζίνης ή PHEV (plug-in hybrid). uMINI: To MINI Cabrio αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ στο δεύτερο τρίμηνο, θα υπάρξουν τα νέα μοντέλα John Cooper Works, τρίθυρο και MINI Aceman JCW. uMitsubishi: Αναβάθμιση για το Mitsubishi Outlander PHEV, που εκτιμάται ότι θα κάνει εμφάνιση στις αρχές του 2025. Η ισχύς του παραμένει στα 306 ίππους με μεγαλύτερη ηλεκτρική και συνολική αυτονομία. Επίσης, βελτιώσεις υπάρχουν σε ανάρτηση και τιμόνι, ενώ μεγαλύτερη είναι η οθόνη 12,3 ιντσών στην καμπίνα. uRenault: Μέσα στο δωδεκάμηνο έχει προγραμματισθεί η άφιξη του «high tech» ηλεκτρικού Renault Scenic ETech. Δεν θα είναι πλέον ένα πολυ- «Κρεσέντο» εισόδου νέων μοντέλων στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά αναμένεται κατά τους προσεχείς μήνες. Η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, αλλά, παράλληλα προτάσσονται και τα υβριδικά κάθε είδους, όπως και τα αυτοκίνητα με εκσυγχρονισμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που είναι οικονομικοί σε κατανάλωση καυσίμων και φιλικοί προς το περιβάλλον. 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 #20
χρηστικό όχημα, αλλά ένα ηλεκτρικό SUV με αυτονομία 610 χιλιομέτρων και άφθονες δόσεις τεχνολογίας. uSMART: Το #5 θα είναι το μεγαλύτερο ιστορικά μοντέλο της smart. Φορτίζει από το 10% έως το 80% σε μόλις 15 λεπτά, έχει τρεις οθόνες και head-up display, διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα και θα διατίθεται με ένα ή δύο ηλεκτρικούς κινητήρες έως 646 ίππους. uVolkswagen: Το Tayron, η επταθέσια έκδοση του Tiguan (αντικαθιστά το Allspace), το οποίο ήδη πωλείται στην Κίνα, θα κάνει ντεμπούτο στις αρχές του έτους και στα μέρη μας και τοποθετείται ως ενδιάμεσο προς το μεγαλύτερο Touareg. Θα προσφέρεται ως ήπια υβριδικό και plug-in υβριδικό, με βενζίνη και diesel. Ανάλογα με τη διαμόρφωση των καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών ξεπερνά τα 2.000 λίτρα. uVolvo: H ελληνική αντιπροσωπεία έχει ήδη ανακοινώσει τον τιμοκατάλογο της νέας ηλεκτρικής ναυαρχίδας της, Volvo EX90, με την τιμή εκκίνησης του νέου μοντέλου να έχει οριστεί στα 115.258 ευρώ για την έκδοση Τwin Motor με τους 414 ίππους, ενώ η κορυφαία έκδοση Τwin Motor Performance με 517 ίππους κοστίζει 120.590 ευρώ. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν οι τιμές τόσο της plug-in hybrid έκδοσης του «αδελφού» μοντέλου XC90 (από 104.710 ευρώ). Τα πρώτα XC90 αναμένονται στις εκθέσεις του δικτύου της Volvo στις αρχές του 2025, ενώ δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί πότε θα έρθουν στη χώρα μας τα πρώτα EX90. ΠΡΏΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΈΣ Ανάμεσα στα άλλα, κατ’ όνομα και χωρίς καθαρή εικόνα επί του παρόντος, έχουν προγραμματιστεί να βγουν στις αγορές, προϊόντος του χρόνου, η ηλεκτρική Alfa Romeo Stelvio, το Audi A7, το Audi Q2 Hybrid, ένα ακόμη ηλεκτρικό urban SUV της BYD, το ανανεωμένο Dacia Jogger και το Minister της ίδιας μάρκας, η νέα γενιά του Kia K4, σε sedan και hatchback, το οποίο μάλλον θα λέγεται Ceed (καθιερωμένο πια) και θα είναι στην ίδια κατηγορία με Toyota Corolla και VW Golf, η Mercedes-Benz C-Class EV, τα Volvo EX60 και Volvo ES90, ένα ηλεκτρικό SUV πόλης της Suzuki, το sport crossover Toyota bZ3X, το ανανεωμένο Opel Mokka και το μικρό ηλεκτρικό MG2. Στα super cars σημειώνουμε τη Ferrari F250 και την ανανεωμένη Porsche 911 GT3 RS. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΆ Στα επαγγελματικά οχήματα, τη νέα χρονιά, αναμένονται στη χώρα μας το αμιγώς ηλεκτρικό Renault Kangoo E-Tech, το πικαπ Toyota Hilux Hybrid μόνο σε διπλοκάμπινη έκδοση (το υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης θα βασίζεται σε πετρελαιοκινητήρα 2,8 λίτρων με ισχύ 204 ίππων και 500Nm ροπής) και το Toyota Proace Max το μεγάλο βαν (με θερμικό κινητήρα ή ηλεκτρικό). Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, από τους πρώτους μήνες του 2025, αναμένεται η σειρά Piaggio Porter Electric, τον Απρίλιο, το Ford ETransit Courier και στην πορεία, τα Ford Ranger PHEV, Isuzu DMax Electric, Mitsubishi L200, Nissan Navara, Renault Trafic E-Tech Electric, VW Caddy eHybrid, VW Transporter. ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΆ Την ίδια ώρα, γενικά, στις ευρωπαϊκές αγορές, έχουν προαναγγελθεί με γνωστοποίηση κάποιων στοιχείων, είτε στην τελική μορφή τους είτε με δημοσιεύσεις πρώτων εικόνων, το Nissan Ariya Nismo, το Kia EV4 και το Renault 4 E-Tech (η crossover έκδοση του Renault 5), μαζί και η νέα Mercedes-Benz CLA, στις αρχές του έτους. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο, το νέο Jeep Compass, το Hyundai Ioniq 9, το Cupra Raval και το Nissan Micra (εντελώς διαφορετικό σε ηλεκτρική έκδοση) και, περί τον Μάιο, το VW ID.2 ένα BEV στο μέγεθος του Polo, αλλά με μεταξόνιο Golf. Κάποια στιγμή, μέσα στο έτος, θα παρουσιαστούν, ακόμη, η νέα γενιά του Fiat 500X, το Renault R4 (η ηλεκτρική αναβίωση του θρυλικού «Quatrelle»), το Citroen C5 Aircross, όπως προαναφέραμε και για την Ελλάδα, η νέα γρήγορη Mercedes-Benz CLE 63 AMG, το Hyundai Ioniq 6 N, το BYD Sealion 7, το Alpine A410 SUV (μάλλον το φθινόπωρο), το ανανεωμένο Jeep Wrangler PHEV και το νέο εκκεντρικό ηλεκτρικό Opel Manta-E. H έναρξη παραγωγής της αμιγώς ηλεκτρικής BMW Neue Klasse X έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2025. 16 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
ΘΕΩΡΏΝΤΑΣ ότι δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάπτυξη το ζήτημα του οφέλους που προκύπτει για το περιβάλλον από την αντικατάσταση ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, από ένα ηλεκτρικό, τουλάχιστον κατά την κυκλοφορία του οχήματος, περνάμε κατευθείαν στην ανάλυση των οικονομικών διαστάσεων της υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης. Εδώ, το πλέον προφανές όφελος είναι η μείωση του κόστους κίνησης, ακόμα και με την υπάρχουσα κατάσταση στο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, όπως αυτή διαμορφώθηκε από την ενεργειακή κρίση που συνόΤα πολλαπλά οφέλη των οχημάτων μηδενικών ρύπων ΕΤΑΙΡΙΚΟΙ ΣΤΟΛΟΙ & ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Η χρήση πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων προσφέρει αναμφίβολα μια σειρά οφέλη στην επιχείρηση, αφού πέραν της μείωσης του ανθρακικού της αποτυπώματος, απολύτως αισθητή είναι η μείωση του κόστους χρήσης και συντήρησης. Αν, τώρα, κανείς συνυπολογίσει τα ισχύοντα κρατικά κίνητρα του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης γίνεται δελεαστική. δεψε την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. ΤΟ ΜΕΙΩΜΈΝΟ ΚΌΣΤΟΣ ΚΊΝΗΣΗΣ Με την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος να παρουσιάζει διαφορές από πάροχο σε πάροχο και διακυμάνσεις από μήνα 18 #20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=