δεσμεύσεων για προμήθεια χάλυβα με μειωμένες εκπομπές GHG αυξάνει το μερίδιο καθαρότερου χάλυβα στο 4% του συνόλου του χάλυβα για αυτοκίνητα. (Σχήμα 1) Ο ΚΑΘΑΡΟΣ ΧΑΛΥΒΑΣ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΜΕΙΏΣΕΙ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΈΣ GHG ΚΑΤΆ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΑΠΌ 95% Η χρήση συμβατικής τεχνολογίας υψικάμινου - οξυγονοκάμινου (BF-BOF) στην Ευρώπη έχει ως αποτέλεσμα 1,4 τόνους ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα (CO2e) που εκπέμπονται για την παραγωγή του χάλυβα που απαιτείται για ένα τυπικό επιβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ίδια διαδικασία στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει ως αποτέλεσμα 1,9 τόνους CO2e ανά τυπικό επιβατικό όχημα των ΗΠΑ. Η παραγωγή χάλυβα για αυτοκίνητα με υψηλότερο μερίδιο ανακυκλωμένου περιεχομένου μέσω φούρνου ηλεκτρικού τόξου (EAF) -και χρησιμοποιώντας το τρέχον μέσο μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας- μειώνει τις εκπομπές σε 0,8 τόνους CO2e ανά όχημα στην Ευρώπη και 1,2 τόνους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό ο δρόμος θα απαιτήσει την αύξηση της προσφοράς ανακυκλωμένου χάλυβα ποιότητας αυτοκινήτου για να αποφευχθεί η εκτροπή του ανακυκλωμένου χάλυβα από εφαρμογές που δεν αφορούν αυτοκίνητα. Η κατασκευή αυτοκινήτων με καθαρό χάλυβα μπορεί να μειώσει τις σχετικές εκπομπές σε λιγότερο από 0,1 τόνους CO2e ανά τυπικό όχημα τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι τεχνολογίες για την παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά καύσιμα περιλαμβάνουν τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και υδρογόνου για την επεξεργασία σιδηρομεταλλεύματος, καθώς και τη χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας για την ανακύκλωση χάλυβα. Στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγοράζουν από παραγωγούς χάλυβα, που εξαρτώνται από τον άνθρακα και έχουν μέση ένταση εκπομπών GHG άνω των 2 τόνων CO2e ανά τόνο χάλυβα. Όλες οι χαλυβουργίες που προσδιορίζονται ως προμηθεύτριες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη παράγουν δυσανάλογα υψηλό μερίδιο χάλυβα χρησιμοποιώντας τη διαδικασία υψιVolvo Cars BMW General Motors MercedesBenz Ford Volkswagen Toyota Stellantis Honda Hyundai Nissan Suzuki Renault Mazda Kia Tesla Subaru Παγκόσμιες πωλήσεις επιβατικών οχημάτων το 2022 (εκατομμύρια) Δεσμεύσεις του 2030 ως μερίδιο της χρήσης χάλυβα κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας Καθαρός χάλυβας Χάλυβας μειωμένης έντασης εκπομπών Σημείωση: Οι δεσμεύσεις μέχρι το 2030 υπολογίζονται ως μερίδιο της συνολικής ζήτησης χάλυβα για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι απώλειες χρήσης υλικών, περιλαμβάνονται μόνο οι δημόσιες δεσμεύσεις. Το πλάτος κάθε τμήματος αντιστοιχεί στις παγκόσμιες πωλήσεις επιβατικών οχημάτων. Πηγή: THE INTERNATIONAL COUNCIL ON CLEAN TRANSPORTATION, THEICCT.ORG ΣΧΗΜΑ 1: ΟΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΟΥ ΧΑΛΥΒΑ ΩΣ ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΧΑΛΥΒΑ Ο συνυπολογισμός των δεσμεύσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών για προμήθεια χάλυβα με μειωμένες εκπομπές GHG αυξάνει το μερίδιο καθαρότερου χάλυβα στο 4% του συνόλου του χάλυβα για αυτοκίνητα 64 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=