το προηγούμενο έτος, αναφέρει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας IEA (International Energy Agency). Μεγάλο μέρος αυτού του μεριδίου βρίσκεται στην Κίνα, ενώ σε αγορές όπως η Ευρώπη και οι ΗΠΑ, οι μπαταρίες με χημεία υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο εξακολουθούν να είναι οι πιο συνηθισμένες. Μια εναλλακτική λύση στα ιόντα λιθίου που υπόσχεται να βελτιώσει την εμβέλεια και να μειώσει τους χρόνους φόρτισης είναι η μπαταρία στερεάς κατάστασης (solid state). Υπό ανάπτυξη από διάφορες εταιρείες συμπεριλαμβανομένης της Nissan, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης χρησιμοποιούν στερεό και όχι υγρό ηλεκτρολύτη. Αυτή η σχεδίαση επιτρέπει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε μικρότερο χώρο, επεκτείνοντας δυνητικά το εύρος και επιτρέποντας ταχύτερους χρόνους φόρτισης καθώς πραγματοποιούν τη φόρτιση πιο αποτελεσματικά. Η Nissan λέει ότι θα μπορούσε να διπλασιάσει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων με τις μπαταρίες της που έχουν το μισό μέγεθος, αλλά παρέχουν διπλάσια ενέργεια. Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου (Sodiumion), εν τω μεταξύ, χρησιμοποιούν νάτριο αντί για λίθιο, κοβάλτιο ή νικέλιο. Αυτή η τεχνολογία δεν βελτιώνει την απόδοση, αλλά θα μπορούσε να μειώσει το κόστος καθώς χρησιμοποιεί πιο ευρέως διαθέσιμα υλικά. ΔΗΜΌΣΙΑ ΦΌΡΤΙΣΗ Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται σε όλο τον κόσμο, η δημόσια διαθέσιμη φόρτιση σε πολλές πόλεις δεν εξελίσσεται αρκετά γρήγορα για να καλύψει τη ζήτηση. Αυτό προκύπτει από την έρευνα «Κλιμάκωση των επενδύσεων στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων: Ένας πολιτικός οδικός χάρτης για τις πόλεις» - μία νέα λευκή βίβλο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ. Η επένδυση σε υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, λέει η μελέτη, θα απαιτήσει συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων και του ιδιωτικού τομέα. Ένα παράδειγμα είναι η start-up “It’s Electric” που εδρεύει στις ΗΠΑ, η οποία κατασκευάζει φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων που τοποθετούνται στα κράσπεδα των πεζοδρομίων και παίρνουν την ισχύ που χρειάζονται από τα κτίρια, αντί να συνδέονται με το ηλεκτρικό δίκτυο. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τις πόλεις να ξεπεράσουν τις προκλήσεις, όσον αφορά την επέκταση της δημόσιας υποδομής φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής πυκνότητας κτιρίων και της περιορισμένης χωρητικότητας των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας. However, 50% of car owners in cities in the EU are not expected Η παγκόσμια αγορά της φόρτισης αναμένεται να είναι 1,9 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2050 Σχεδόν 50.000 ηλεκτρικά λεωφορεία πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2023 2,7 εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές τοποθετήθηκαν σε όλο τον κόσμο το 2022 - μία αύξηση κατά 55% σε σχέση με το 2021 6,8 εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές θα απαιτηθούν μέχρι το 2030 για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων αποκλειστικά στην Ευρώπη 41 εκατομμύρια επιβατικά ηλεκτρικά οχήματα υπήρχαν παγκοσμίως το 2023 Έως και το 50% των ιδιοκτητών αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές πόλεις ίσως να μην μπορεί να τοποθετήσει ένα φορτιστή σπίτι του Πηγή: World Economic Forum H ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: ΠΩΣ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 55 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 #19
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=