ΕΝΏ ΟΙ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνονται γρήγορα, η έρευνα δείχνει ότι πολλοί άνθρωποι θέλουν ταχύτερη φόρτιση, βελτιωμένη αυτονομία και χαμηλότερο κόστος προτού σκεφτούν να αλλάξουν το όχημά τους. Ακολουθούν μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους ο κλάδος καινοτομεί για να αντιμετωπίσει τέτοιες ανησυχίες: ΕΝΑΛΛΑΓΉ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ Δεν θα έχουν όλοι πρόσβαση σε ένα σημείο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο σπίτι τους. Το να κάνουμε την ιδιοκτησία ηλεκτρικού οχήματος πιο βολική για περισσότερους ανθρώπους, είναι το επίκεντρο πολλών πρόσφατων καινοτομιών, συμπεριλαμβανομένης της εναλλαγής μπαταρίας. Οι υπηρεσίες εναλλαγής μπαταριών, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να ανταλλάσσουν γρήγορα τις εξαντλημένες μπαταρίες με φορτισμένες, συχνά με συνδρομή, παρουσιάζουν μια σειρά από πιθανά οφέλη. Πρώτον, υπάρχει ευκολία, με τις εταιρείες του χώρου να δηλώνουν ότι προσφέρουν εναλλαγές που χρειάζονται μόλις πέντε λεπτά και θα μπορούσαν να συναγωνιστούν τον χρόνο που χρειάζεται ένα συβατικό αυτοκίνητο να σταματήσει για να γεμίσει με βενζίνη. Παράλληλα, οι πελάτες μπορούσαν να αγοράσουν μόνο το αμάξωμα του οχήματος και να μισθώσουν μια μπαταρία, μειώνοντας το αρχικό κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η εναλλαγή μπαταριών επιτρέπει επίσης στις μπαταρίες να φορτίζονται πιο αργά, γεγονός που θα μπορούσε να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους. Υπάρχουν επίσης πιθανά οφέλη για το δίκτυο – καθώς οι σταθμοί εναλλαγής μπαταριών μπορούν να μειώσουν τη ζήτηση ενέργειας με φόρτιση σε ώρες εκτός αιχμής. Η ιδέα της εναλλαγής μπαταριών δεν είναι νέα, αλλά μέχρι πρόσφατα απέτυχε να εφαρμοστεί πραγματικά. Σήμερα, εταιρείες όπως η Nio με έδρα την Κίνα, η οποία κατέχει χιλιάδες σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών παγκοσμίως, αλλάζουν αυτή την αφήγηση, κάνοντας την εμπειρία όσο το δυνατόν πιο γρήγορη και απλή για τον πελάτη. ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ Σύμφωνα με το νέο Global EV Outlook από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνουν τη ζήτηση μπαταριών και, όπως συμβαίνει, η βιομηχανία «επιταχύνει τα σχέδια για την ανάπτυξη πιο προσιτής χημείας και καινοτόμων σχεδίων». Επί του παρόντος, ο πιο ευρέως χρησιμοποιούμενος τύπος μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων, είναι ιόντων λιθίου, ο οποίος προσφέρει υψηλή αναλογία ισχύος προς βάρος και υψηλή ενεργειακή απόδοση, μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων. Οι ειδικοί εργάζονται πάνω σε τρόπους βελτίωσης της τεχνολογίας των μπαταριών για αύξηση της χωρητικότητας, μείωση του χρόνου και του κόστους φόρτισης, καθώς και για την αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με την προμήθεια βασικών υλικών των μπαταριών, όπως το κοβάλτιο και το λίθιο. Για παράδειγμα, οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου, που χρησιμοποιούν λίθιο αλλά δεν απαιτούν κρίσιμα ορυκτά όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο, κερδίζουν δημοτικότητα – καλύπτοντας περισσότερο από το 40% της ζήτησης σε χωρητικότητα το 2023 για τα ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, μερίδιο που είναι υπερδιπλάσιο από αυτό που καταγράφηκε 5 εξελίξεις που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την κατοχή ηλεκτρικών οχημάτων ΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ uΟι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται, αλλά η επιτυχής υιοθέτησή τους θα απαιτήσει μια σειρά καινοτομίες σε τομείς από τη φόρτιση έως τις μπαταρίες. uΜια νέα ανάλυση του World Economic Forum προειδοποιεί ότι η δημόσια διαθέσιμη φόρτιση σε πολλές πόλεις δεν εξελίσσεται αρκετά γρήγορα για να καλύψει τη ζήτηση. uΗ ανάλυση παρουσιάζει τις πιο πρόσφατες καινοτομίες στη δημόσια φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και σε άλλους τομείς. Του DAVID ELLIOTT Senior Writer, Forum Agenda 54 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=