Η έρευνα κατέδειξε επίσης ότι οι καταναλωτές είχαν συγκεκριμένες προσδοκίες για τις τιμές των EV, κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει τον ρυθμό υιοθέτησής τους. Οι καταναλωτές αναμένουν οι κινεζικές μάρκες να είναι φθηνότερες από τις εγχώριες. Περίπου οι μισοί Ευρωπαίοι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα εξέταζαν το ενδεχόμενο αγοράς κινεζικού EV μόνον εάν η τιμή του ήταν τουλάχιστον 15% χαμηλότερη από ενός αντίστοιχου εγχώριου μοντέλου. Περίπου το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων ερωτηθέντων ανέφερε πως θα ήθελε έως και 10% χαμηλότερη τιμή και μόνο το 25% δεν θα ενδιαφερόταν γι’ αυτό. ΑΠΌΨΕΙΣ ΠΕΛΑΤΏΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΈΝΩΝ EV Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συνιστά ένα ακόμα πεδίο υιοθέτησης EV στην Ευρώπη. Ενώ τα EV αντιπροσώπευσαν περισσότερο από 15% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην περιοχή το 2023, κάλυψαν λιγότερο από 2% των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Στην έρευνα, το 31% των υποψηφίων αγοραστών EV δήλωσε πως είναι πιθανό ή πολύ πιθανό να εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς μεταχειρισμένου EV, έναντι περίπου 25% τον Δεκέμβριο του 2021 (Γράφημα 6). Για όσους εξακολουθούν να είναι δύσπιστοι για τα EV, ο κύριος προβληματισμός, όπως ανέφερε το 49% των ερωτηθέντων, είναι η υποβάθμιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Άλλες ανησυχίες σχετίζονται με τις υψηλές τιμές (33%), την άγνωστη δυνατότητα παροχής συντήρησης και επισκευής (26%) και τον φόβο να μη διαθέτουν την τελευταία τεχνολογία EV (13%). Πολλοί ερωτηθέντες ανέφεραν επίσης ως πρόβλημα την ασαφή αξία μεταπώλησης, δεδομένης της ταχείας εξέλιξης της τεχνολογίας EV. Στην έρευνα, το 20% των ιδιοκτητών BEV δηλώνουν ανήσυχοι για τη λιανική τιμή τους, έναντι μόνο 10% των υποψήφιων αγοραστών. Οι κατασκευαστές μπορούν να βοηθήσουν στην άμβλυνση κάποιων ανησυχιών των καταναλωτών, παρέχοντας εγγυήσεις σχετικά με την υποβάθμιση της μπαταρίας, τον έλεγχο του οχήματος ή τις ασύρματες αναβαθμίσεις ψηφιακών υπηρεσιών. Εν τω μεταξύ, οι φόβοι των καταναλωτών ότι θα χάσουν την τελευταίου τύπου τεχνολογία ίσως μειωθούν καθώς ωριμάζει η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αμφότερες οι εξελίξεις μπορεί να επιταχύνουν την υιοθέτηση των μεταχειρισμένων EV. *Η έρευνα McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey 2024 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά τον Φεβρουάριο του 2024. Συμμετείχαν 36.954 χρήστες κινητικότητας σε εννέα αγορές: Αυστραλία, Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Νορβηγία και Ηνωμένες Πολιτείες. Ο Andreas Venus είναι ανώτερος συνεργάτης της McKinsey στο Βερολίνο. Ο Patrick Schaufuss είναι συνεργάτης του γραφείου του Μονάχου, στο οποίο η Anna-Sophie Smith είναι asset leader, ο Jan Paulitschek ειδικός ερευνητής και η Laura Solvie σύμβουλος. Ο Timo Möller είναι συνεργάτης του γραφείου της Κολωνίας και ο Felix Rupalla είναι senior asset leader του γραφείου της Στουτγάρδης. Πηγή: McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey ΓΡΑΦΗΜΑ 5: ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΡΟΤΙΘΕΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ EV ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Ποσοστό ευρωπαίων δυνητικών αγοραστών EV, % ανά περιοχή προέλευσης Ευρωπαϊκός Μ/Ο Γαλλία Γερμανία Ιταλία Νορβηγία Περιοχή προέλευσης Ευρώπη Ν/Α Ασία Β. Αμερική Κίνα Πηγή: McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey ΓΡΑΦΗΜΑ 6: 1/3 ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ, ΚΑΤΑ ΜΕΣΟ ΟΡΟ, ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΕ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ EV Ποσοστό δυνητικών αγοραστών EV που ίσως επέλεγαν μεταχειρισμένο EV ως επόμενη αγορά, % Παγκόσμιος Μ/Ο Ευρωπαϊκός Μ/Ο Γερμανία Ιταλία Νορβηγία Γαλλία 53 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 #19
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=