Fleet Business #19

μετωπίσουν θετικά τις νέες μάρκες και τις υιοθετήσουν, οι εγχώριες μπορεί να έχουν πρόβλημα. Η πρόθεση αγοράς πρωτοεμφανιζόμενης μάρκας διαφέρει ανά χώρα και κατηγορία (Γράφημα 5). Στην κατηγορία premium, για παράδειγμα, το 33% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων που εξετάζουν την πιθανότητα αγοράς EV δηλώνει ανοικτό σε κινεζική μάρκα στο μέλλον. Δεδομένης της πρόσφατης απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει δασμούς στα εισαγόμενα EV από την Κίνα, η επιτυχία των νέων μαρκών είναι αβέβαιη. ΟΙ ΚΙΝΕΖΙΚΈΣ ΜΆΡΚΕΣ Σε σύγκριση με τις αμερικανικές και άλλες ασιατικές μάρκες, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σχετικά άγνωστες στην Ευρώπη. Στην έρευνα, το 55% με 80% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων δεν τις είχε ακούσει ποτέ. Όσοι τις γνώριζαν ήταν ήδη ιδιοκτήτες EV, νεότεροι σε ηλικία και οδηγοί αυτοκινήτων premium. H McKinsey αποφάσισε να διερευνήσει διεξοδικά αυτές τις μάρκες, πραγματοποιώντας συνεντεύξεις με περισσότερους από 500 Ευρωπαίους χρήστες κατά τη διάρκεια επίσκεψής τους σε συνεργείο αυτοκινήτων. Έθεσε ερωτήσεις για δέκα κινέζικα μοντέλα EV. Αυτό επέτρεψε τη συγκέντρωση ποιοτικών σχολίων από πιθανούς αγοραστές EV, καθώς αξιολογούσαν τα κινεζικά μοντέλα. Κατά τη διαδικασία, συγκεντρώθηκαν και οι απόψεις τους για άλλες μάρκες. Τόσο η μελέτη όσο και η έρευνα σε συνεργεία αυτοκινήτων καταδεικνύουν πως οι αντιλήψεις των Ευρωπαίων καταναλωτών για τις κινεζικές μάρκες διαφέρουν από αυτές για τις εγχώριες. Π.χ., οι καταναλωτές αισθάνονται υπερήφανοι για τις εγχώριες μάρκες και τις θεωρούν ασφαλείς, καλής σχεδίασης, υψηλής ποιότητας, άνετες και αξιόπιστες. Εκτιμούν επίσης τα καταξιωμένα δίκτυα αντιπροσώπων και εξυπηρέτησης των εγχώριων μαρκών, λόγω εγγύτητας. Εάν αγοράζουν EV για πρώτη φορά, μπορεί να αισθάνονται πιο ασφαλείς επιλέγοντας μια γνωστή μάρκα ενός καταξιωμένου εγχώριου κατασκευαστή, ειδικά εάν διαθέτουν εμπειρία από οχήματα ICE της ίδιας εταιρείας. Αντιθέτως, οι συμμετέχοντες είναι δύσπιστοι ως προς την ποιότητα των προϊόντων και την ασφάλεια των δεδομένων των κινεζικών νεοεισερχόμενων εταιρειών, παρ’ όλο που αναγνωρίζουν ότι προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Οι πελάτες που ρωτήθηκαν στα συνεργεία είχαν παρόμοιες ανησυχίες για τις κινεζικές μάρκες, αλλά αφού επισκέφθηκαν τα οχήματα στις αντιπροσωπείες, εντυπωσιάστηκαν από τον καινοτόμο εξοπλισμό και τις τεχνολογίες αιχμής, καθώς και από τους άνετους εσωτερικούς χώρους, τη φωνητική υποστήριξη και τα πολυμέσα με προηγμένο ήχο και οθόνες. Καθώς, όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι καταναλωτές αποκτούν άμεση εμπειρία με κινεζικές μάρκες, ίσως αναπτύξουν υψηλότερες προσδοκίες για άνετα καθίσματα και έξυπνο εξοπλισμό. Όσοι αγοράζουν EV μπορεί να εκτιμούν ιδιαιτέρως τις τεχνολογίες τους, επειδή μπορεί να τις χρησιμοποιούν όταν τα οχήματά τους φορτίζονται. Πηγή: McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey ΓΡΑΦΗΜΑ 4: 19% ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΚΑΤΟΧΩΝ EV ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΠΙΘΑΝΗ ’Η ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΗ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΕ ICE Ποσοστό κατόχων EV που δηλώνουν πιθανή ή πολύ πιθανή μελλοντική επιστροφή σε ICE, % ανά χώρα Παγκόσμιος Μ/Ο Ευρωπαϊκός Μ/Ο Γερμανία Γαλλία Νορβηγία Ιταλία Πολλοί ερωτηθέντες ανέφεραν ως πρόβλημα την ασαφή αξία μεταπώλησης, δεδομένης της ταχείας εξέλιξης της τεχνολογίας EV 52 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=