από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα. Δεύτερον, το 25% των υποψήφιων αγοραστών EV δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αγορά του επόμενου αυτοκινήτου τους μέσω διαδικτύου. Το ενδιαφέρον ήταν μεγαλύτερο για την κατηγορία premium (34%). Ωστόσο, όσοι προτιμούν τα ICE και τα παραδοσιακά αυτοκίνητα διαθέτουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Και στις δύο ομάδες, το 83% δηλώνει πως δεν θα αγόραζε EV χωρίς δοκιμή οδήγησης, υποδεικνύοντας τη διαδικασία αυτή ως κρίσιμο στοιχείο αγοράς. Η ΜΕΤΆΒΑΣΗ ΣΤΑ EV ΒΡΊΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΉΡΗ ΕΞΈΛΙΞΗ Στην Ευρώπη, η μετάβαση σε EV βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και τα ευρήματα της έρευνας (Σ.Σ. που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους) επισημαίνουν τρεις τάσεις που μπορεί να επηρεάσουν το εύρος της μελλοντικής υιοθέτησης: u τάσεις επιστροφής στα παραδοσιακά οχήματα ICE για μικρό ποσοστό ιδιοκτητών EV u εμφάνιση νεοεισερχόμενων στην αγορά, συμπεριλαμβανομένων κινεζικών μαρκών αυτοκινήτων και άλλων ξένων κατασκευαστών, που προσφέρουν μεγάλη γκάμα νέων μοντέλων και προσελκύουν το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων πελατών u τάση ταχύτερης αύξησης πωλήσεων καινούργιων EV έναντι μεταχειρισμένων Αν και η συνολική προοπτική για την ηλεκτροκίνηση είναι θετική, η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 19% των σημερινών Ευρωπαίων ιδιοκτητών EV δηλώνει ότι είναι πιθανό ή πολύ πιθανό να επιστρέψουν σε παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης στην επόμενη αγορά τους, λόγω της τρέχουσας εμπειρίας ιδιοκτησίας EV (Γράφημα 4) και αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη. Το 29% των ιδιοκτητών EV της έρευνας παγκοσμίως δηλώνει πως είναι πολύ πιθανό να επιστρέψει σε όχημα ICE με την επόμενη αγορά τους, επομένως οι Ευρωπαίοι είναι λιγότερο πιθανό να επιστρέψουν σε παραδοσιακά αυτοκίνητα σε σχέση με τους πολίτες άλλων περιοχών. Οι λόγοι της επιστροφής σε όχημα ICE είναι σύνθετοι και αλληλένδετοι. Στην έρευνα, οι κορυφαίοι λόγοι οφείλονται στους ακόλουθους παράγοντες: uΣυνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Σήμερα, το 45% των Ευρωπαίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων κρατούν τα οχήματά τους για μεγαλύτερες περιόδους λόγω οικονομικής κατάστασης. Το 40% των ιδιοκτητών EV δηλώνει ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι υποδεέστερο για τον ίδιο λόγο. Οι ερωτηθέντες εξέφρασαν επίσης τον προβληματισμό τους για τις επιδοτήσεις EV που μειώνονται ή καταργούνται σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές. Το 41% των ιδιοκτητών EV που σκέπτονται να επιστρέψουν σε οχήματα ICE αναφέρει πως το κόστος ιδιοκτησίας EV είναι πολύ υψηλό. (Η επιστροφή τους σε οχήματα ICE θα μπορούσε να γίνει σύντομα, καθώς είναι πιο έτοιμοι να αγοράσουν το επόμενο όχημά τους έναντι άλλων ερωτηθέντων και το 40% σχεδιάζει να αγοράσει όχημα εντός του 2024.) Σε αυτήν την περίπτωση, θα διαπιστώσουν ότι η υπολειμματική αξία του EV τους είναι χαμηλότερη από την αναμενόμενη και ότι η ζήτηση μεταχειρισμένων EV είναι σχετικά χαμηλή έναντι των παραδοσιακών αυτοκινήτων. uΑνεπαρκής δημόσια υποδομή φόρτισης. Το 40% των σημερινών κατόχων BEV στην Ευρώπη δηλώνει ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης EV είναι ανεπαρκής. Μόνον το 10% περίπου των ιδιοκτητών BEV θεωρεί ότι η υπάρχουσα υποδομή είναι ικανή να καλύψει τη μελλοντική ζήτηση. Ένα επιπλέον 50% θεωρεί Πηγή: McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey ΓΡΑΦΗΜΑ 2: ΚΥΡΙΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΑ EV ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΙΜΗΣ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ Προβληματισμοί για τα BEV, % των Eυρωπαίων που δεν διαθέτουν BEV (Συμμετέχοντες 1.743) Κόστος αγοράς Ανεπαρκής αυτονομία Διάρκεια μπαταρίας Πιθανότητα αύξησης τιμής ηλεκτρικής ενέργειας Διαθεσιμότητα δημόσιων σταθμών φόρτισης Αβεβαιότητα για την απόσυρση της μπαταρίας Αβεβαιότητα για την ασφάλεια της μπαταρίας Συνολικό κόστος ιδιοκτησίας Αναγκαιότητα διαφοροποίησης μεγάλων διαδρομών Αδυναμία φόρτισης κατ’οίκον Δεν θεωρούν τα BEV ιδιαίτερα οικολογικά Ασαφής αξία μεταπώλησης λόγω ανάπτυξης τεχνολογίας Το 41% των ιδιοκτητών EV που σκέπτονται να επιστρέψουν σε οχήματα ICE αναφέρει πως το κόστος ιδιοκτησίας EV είναι πολύ υψηλό 50 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=