με τη διαφημιζόμενη αυτονομία του οχήματος, βάσει WLTP. Μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών που δεν διαθέτουν ακόμα BEV, οι κύριες ανησυχίες είναι κάπως διαφορετικές από των σκεπτικιστών και η δυνατότητα οικιακής φόρτισης δεν προβληματίζει ιδιαιτέρως. Οι υψηλές τιμές αγοράς ήταν στην κορυφή της λίστας (37%), ακολουθούμενες από την ανεπαρκή αυτονομία (36%) και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας (35%) (Γράφημα 2). Πολλοί ερωτηθέντες ανησυχούν επίσης για τις αυξήσεις στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και τη διαθεσιμότητα δημόσιας υποδομής φόρτισης (αμφότερα 28%). Η βιωσιμότητα έχει μικρή επίδραση στις αποφάσεις αγοράς. Τα ευρήματα υποδηλώνουν πως η μεγαλύτερη αυτονομία θα μπορούσε να επιταχύνει την υιοθέτηση των BEV στην Ευρώπη, καθώς οι αγοραστές έχουν υψηλές προσδοκίες για την πραγματική αυτονομία. Οι καταναλωτές που δεν έχουν ακόμα αγοράσει αλλά επιθυμούν EV, δηλώνουν πως για να μεταβούν από όχημα εσωτερικής καύσης (ICE) σε αμιγώς ηλεκτρικό (BEV), η αυτονομία του πρέπει να είναι περίπου 500 χιλιόμετρα (Γράφημα 3). Οι σημερινοί κάτοχοι BEV, επιθυμούν ελαφρώς μικρότερη αυτονομία, 470 περίπου χιλιομέτρων. Σχεδόν όλοι οι σημερινοί ιδιοκτήτες BEV έχουν στη διάθεσή τους μικρότερη πραγματική αυτονομία από αυτή που δήλωσαν ότι θα χρειάζονταν πριν από την αγορά του οχήματός τους. Μόνο το 42% των σημερινών κατόχων BEV στην Ευρώπη είναι ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι με την πραγματική αυτονομία του αυτοκινήτου τους. Το ποσοστό αυτών που θα επέστρεφαν σε οχήματα ICE μειώθηκε στο 30%. Ωστόσο, οι περισσότεροι δυσαρεστημένοι ερωτηθέντες ανέφεραν πως είναι πιθανό να στραφούν σε όχημα ICE, αντί να αναζητήσουν EV με μεγαλύτερη αυτονομία. Όσον αφορά στην υποδομή φόρτισης, οι καταναλωτές προβληματίζονται για θέματα πέραν της διαθεσιμότητας δημόσιων σταθμών. Άνω του 75% των υποψήφιων αγοραστών BEV επιθυμούν ο χρόνος φόρτισης από 20% σε 80% στους δημόσιους σταθμούς να είναι μικρότερος των 30 λεπτών. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΈΣ ΠΡΟΤΙΜΉΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΌ ΚΑΙ ΑΓΟΡΈΣ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Η έρευνα εξέτασε επίσης τις προτιμήσεις εξοπλισμού και αγοράς οχημάτων που δεν σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση και επεσήμανε σημαντικές διαφορές μεταξύ πιθανών αγοραστών EV και όσων παραμένουν σε παραδοσιακά αυτοκίνητα ICE. Πρώτον, οι αγοραστές EV δίνουν μεγαλύτερη σημασία στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) αυξημένης αυτονομίας (για παράδειγμα, συστήματα υποβοήθησης χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση σε αυτοκινητόδρομους ή πλήρως αυτόνομης στάθμευσης) και ολοκληρωμένες προσφορές συνδεσιμότητας αυτοκινήτου. Αυτή η προτίμηση επικρατεί μεταξύ των νεότερων αγοραστών που αγαπούν περισσότερο την τεχνολογία και πολλοί πελάτες αυτής της κατηγορίας μπορεί να προτιμούν τα EV επειδή θεωρούν ότι διαθέτουν πιο καινοτόμο τεχνολογία Πηγή: McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey ΓΡΑΦΗΜΑ 1: ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΟΧΗΜΑ Παράγοντες επιλογής επόμενης αγοράς οχήματος, % των Eυρωπαίων που δεν διαθέτουν EV Επόμενο όχημα BEV Επόμενο όχημα PHEV Πιθανή αγορά επιπλέον μεταχειρισμένου ICE Πιθανή αγορά επιπλέον νέου ICE Πιθανή αγορά περισσότερων του ενός ICE πριν μεταβούν σε EV Δεν επιθυμούν να μεταβούν σε EV Φεβ. 2024 (Συμμετέχοντες 10.683) Δεκ. 2021 (Συμμετέχοντες 5.785) Δεκ. 2022 (Συμμετέχοντες 9.542) Άνω του 75% των υποψήφιων αγοραστών BEV επιθυμούν ο χρόνος φόρτισης από 20% σε 80% στους δημόσιους σταθμούς να είναι μικρότερος των 30 λεπτών 49 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 #19
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=