ΚΑΘΏΣ συνεχίζεται η ανάπτυξη των EV στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες απευθύνονται σε πελάτες με διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά. Κάποιοι πελάτες είναι καινοτόμοι ή πρωτοπόροι και επέλεξαν τα EV πριν από χρόνια και προβαίνουν πλέον στη δεύτερη ή τρίτη αγορά τους. Αν και αυτή η κατηγορία παραμένει σημαντική, οι χρήστες των EV επεκτείνονται, συμπεριλαμβάνοντας βασικούς πελάτες με διαφορετικές προσδοκίες. Για να κατανοήσει τις απόψεις των Ευρωπαίων καταναλωτών για τα EV και τις βασικές τάσεις της αγοράς, η McKinsey ρώτησε 15.034 άτομα στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Νορβηγία, στο πλαίσιο της τακτικής έρευνας McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey*, που καταγράφει λεπτομερώς τις αντιλήψεις των καταναλωτών για το μέλλον της κινητικότητας. Συνδύασε τις πληροφορίες της έρευνας με την μελέτη κινητικότητας για να αναλύσει τους ρυθμούς υιοθέτησης EV, να εντοπίσει τις κύριες ανησυχίες των καταναλωτών και να διερευνήσει τις αντιλήψεις για τους παραδοσιακούς και τους νεοεισερχόμενους κατασκευαστές και την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Η ΔΥΝΑΜΙΚΉ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ Η ηλεκτροκίνηση προσελκύει το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων καταναλωτών. Στην έρευνα, το 38% όσων αγόρασαν αυτοκίνητο, αλλά όχι EV, δήλωσε πως το επόμενο όχημά τους θα είναι ηλεκτρικό. Λίγο λιγότεροι από τους μισούς από αυτούς τους πιθανούς αγοραστές σχεδιάζουν να αγοράσουν BEV και οι υπόλοιποι επιλέγουν plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) (Γράφημα 1). Η πρόθεση αγοράς EV είναι ελαφρώς υψηλότερη για την κατηγορία μαρκών premium, καθώς και στους νεότερους και πιο προοδευτικούς πελάτες αστικών περιοχών, οι οποίοι διαθέτουν περιβαλλοντική συνείδηση. Ωστόσο, το ενδιαφέρον για EV επεκτείνεται πλέον πέραν αυτών των ομάδων και στους επόμενους αγοραστές μπορεί να περιλαμβάνονται περισσότεροι ηλικιωμένοι καταναλωτές με συγκριτικά χαμηλότερο προϋπολογισμό. Με άλλα λόγια, μπορεί να ακολουθήσουν περισσότεροι βασικοί αγοραστές τους πρωτοπόρους των EV. Καθώς μεταβάλλεται η βάση των καταναλωτών, εξελίσσονται και οι προσδοκίες των πελατών για τα EV και οι κατασκευαστές πρέπει να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν. ΣΤΙΣ ΚΎΡΙΕΣ ΑΝΗΣΥΧΊΕΣ ΤΩΝ ΑΓΟΡΑΣΤΏΝ EV ΠΕΡΙΛΑΜΒΆΝΟΝΤΑΙ Η ΑΥΤΟΝΟΜΊΑ, ΤΟ ΚΌΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΔΟΜΉ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Ενώ προβλέπεται σχεδόν το 80% των Ευρωπαίων αγοραστών που συμμετείχαν στην έρευνα, να αποκτήσουν EV στο μέλλον, το 22% παραμένει σκεπτικό. Οι κύριοι λόγοι που τους εμποδίζουν να επιλέξουν EV, είναι οι υψηλές τιμές αγοράς, η αδυναμία φόρτισης στο σπίτι και το άγχος για την πραγματική αυτονομία. Συγκεκριμένα, η πραγματική αυτονομία για διάφορες μετακινήσεις και συνθήκες, σε σχέση Οι προσδοκίες των Ευρωπαίων καταναλωτών ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Όσο η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) συνεχίζει να αναπτύσσεται, τόσο εξελίσσονται και οι προσδοκίες των πελατών τους, τις οποίες αποτυπώνει έρευνα της McKinsey. Των ANDREAS VENUS, PATRICK SCHAUFUSS και TIMO MÖLLER Μόνο το 42% των σημερινών κατόχων BEV στην Ευρώπη είναι ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι με την πραγματική αυτονομία του αυτοκινήτου τους 48 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=